Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، در نشست ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: نیاز ما به واکسن برای سه چهار هفته پیش رو است و دست ما در این مدت سه چهار هفته بسته است.

وی افزود: هدف نخست ما در برنامه واکسیناسیون، افراد ۷۰ سال به بالا برای تزریق دوز دوم است و همچنین افراد ۷۰ سال به بالا که جامانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی ادامه داد: از امروز ۱۵ هزار دوز واکسن به دانشگاه شهید بهشتی و ۱۱ هزار دوز نیز به هر کدام از دانشگاه‌های تهران و ایران تحویل می‌شود و انتظار داریم بعد از آن تمام کمبودها را در بحث واکسیناسیون ۷۰ سال به بالا به ما بدهید تا هر آنچه در این خصوص کم دارید، جبران شود.

وی گفت: پیشنهاد من این است که دیگر اسپوتنیک تحویل نگیریم چرا که اگر بگیریم باید دوز یک و دو را با هم تحویل بگیریم، در غیر این صورت کار خراب می‌شود.

رئیسی افزود: بحث واکسیناسیون تهران خیلی مهم است و باید مراکز تجمیعی را برای تزریق واکسن جامعه هدف با همان مقدار واکسنی که توزیع می‌شود سریع بازگشایی و شروع کنیم تا معطلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: اکنون دو موضوع اصلی پیش رو داریم یکی واکسیناسیون افراد سالمند و دیگری گروه‌های آسیب پذیر است که باید واکسیناسیون آنها انجام شود.

رئیسی گفت: همچنین واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال که ۸۶ درصد بیماری‌های زمینه‌ای را دارند در اولویت قرار گیرند. البته واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال نیز برای ما خیلی مهم است و نباید از آن غافل شویم چرا که بحث بازگشایی مدارس را پیش رو داریم و مسلماً مدارس خیلی آسیب بالایی دارند و بازگشایی مدارس دغدغه خیلی بزرگی است.

وی افزود: ما در این خصوص نیازمند یک بسته هستیم و معلمان را باید واکسینه کنیم و همچنین رانندگان سرویس مدارس نیز باید واکسینه شوند و والدین نیز آموزش‌های لازم را ببیند، اما باید توجه داشته باشیم زیرساخت‌های ما خیلی مناسب نیست.

رئیسی گفت: ای کاش ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز واکسن از چین برای دانش آموزان می‌خریدیم اگر هم ۱۰ میلیون شدنی نبود حداقل ۵ میلیون نیاز داریم تا دانش آموزان در معرض خطر و آسیب پذیر را واکسینه کنیم و مدارس را باز کنیم و در واقع اصل را بر بازگشایی مدارس بگذاریم کما اینکه در آمریکا و کانادا دانش آموزان واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: در واقع افراد ۵۰ سال به بالا و زیر ۱۸ سال دغدغه بعدی ما هستند و افراد ۲۰ سال به بالا و ۴۰ سال به بالا خیلی دغدغه و مشکل نداریم، البته بیماری‌های زمینه‌ای جز اولویت‌ها است، اما از عدم بازگشایی مدارس خیلی آسیب دیده ایم.

رئیسی افزود: برای افراد ۶۵ سال به بالا یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن نیاز داریم که یک میلیون آن باید با واکسن برکت و ۸۰۰ هزار تا نیز با واکسن وارداتی انجام شود. اما ۶۰ تا ۶۵ سال عدد بالایی است و بالای دو میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن نیاز داریم، بنابراین بهترین راه این است که به جای ۵ سال (فاصله سنی) دو سال به دو سال فراخوان داده شود.

وی گفت: توصیه من این است که مراکز تجمیعی را زیاد کنیم و جاهایی که تراکم جمعیت دارند، نیروها را بیشتر کنیم.

کد خبر 5241563

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا علیرضا رئیسی ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا انتخابات 1400 سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو شیوع کرونا سعید نمکی گرمازدگی کووید 19 فشار خون کلیه کاهش وزن بازگشایی مدارس دانش آموزان سال به بالا دوز واکسن هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند