Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر ایمانیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برداشت محصول کلزا به صورت مکانیزه با استفاده از کمباین از امروز در سطح مزارع شروع شده و تا نیمه دوم تیر ماه به پایان می‌رسد که پیش بینی می‌شود امسال در مجموع ۶۵ تا ۷۰ تن کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در سطح شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیان افزود: کشت کلزا باید دارای آب مورد اطمینان بوده و در اواخرماه شهریور تا دهم مهرماه کشت آن انجام می‌گیرد که امسال به دلیل پراکندگی کشت و عدم تامین حداقل دو نوبت آب در زمان کشت و کمبود بارش و وجود خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ مشکل کشاورزان را در امر کشت این محصول مهم مضاعف نموده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: کلزا از گیاهان دانه‌روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است که تامین روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، تامین علوفه مورد نیاز دام و طیور و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه از اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی بویژه کلزا است.

او تصریح کرد: کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسوولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت کلزا وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب

ایرج بهرامی مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : پیش بینی می‌شود با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان یک هزار تن محصول باقلا برداشت شود.

وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان امکان کشت پاییزه باقلا در آن امکان پذیر بوده و هر ساله کشاورزان مبادرت به کشت این محصول می‌کنند که اشتغال‌زایی مناسبی به همراه دارد بطوری که برای هر هکتار یک نفر مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم و به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت باقلا به صورت دستی توسط کارگران انجام می‌شود و به همین خاطر اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار مزارع باقلای شهرستان بیش از چهار هزار نفر روز اشتغال برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کشاورزان سرپل‌ذهاب از دیرباز اقدام به کشت باقلا نموده‌اند و محصول باقلا تولیدی سرپل‌ذهاب کیفیت بسیار بالایی داشته و از شهرت خوبی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: برداشت محصول باقلا تا اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب