Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هر چند انتخابات ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر حضور مردم پای صندوق‌های رای و میزان مشارکت با بیش از ۶۲ درصد در کشور یکی از استان‌های اول تا پنجم به شمار می‌رود و انتخابات ریاست جمهوری بدون هیچ گونه حاشیه‌ای برگزار شد اما در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در برخی مناطق حواشی به وجود آمد که همین دستاویز شبکه‌های معاند بیگانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یاسوج بی‌تدبیری موجب شد تا با درز نتایج اولیه انتخابات تنش‌ها و حاشیه‌هایی ایجاد شود که البته با حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی و حضور دستگاه قضایی در میدان تنها پس از ساعاتی آرامش کامل به این مناطق بازگردد و اکنون هیچ گونه مشکلی در استان وجود ندارد.

**فرماندار بویراحمد در توضیح این ماجرا می‌گوید: انتخابات در شهر یاسوج بصورت الکترونیکی برگزار شد که در انتخابات الکترونیکی کاربران و مجریان هیچ دخالتی ندارند صرفا اطلاعات توسط رای دهندگان ثبت می شود و در نهایت اطلاعات به سرور مرکزی در وزارت کشور ارسال و در آنجا ثبت، جمع بندی و اعلام می شود.

وی اظهارکرد: بعد از اتمام انتخابات حدود ساعت ۲ بامداد منتظر بودیم که جمع بندی به ما اعلام شود اما وقتی وارد سیستم شدیم یکی از شعب اخذ رای مغایر اطلاعات داده و ارور می‌داد یعنی این که اطلاعات ثبت نشده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از این مساله بررسی‌هایی صورت گرفت و با وزارت کشور تماس گرفته که چرا این اطلاعات ثبت نشده و در نهایت متوجه شدیم که دستگاه الکترونیکی اطلاعات را به خوبی ارسال نکرده و این اطلاعات چون با سایر آمار و اطلاعات مغایرت دارد توسط دستگاه رد می شود.

احمدی تصریح کرد: عوامل فناوری اطلاعات مجددا صندوق را رمزگشایی و بررسی کردند که در نهایت متوجه ایراد شدند و ایراد سیستمی را برطرف کردند و پس از رفع ایراد نتایج مشخص شد.

وی ادامه داد: قبل از این اتفاق یک آگهی در خصوص منتخبین شورای شهر یاسوج در فضای مجازی گسترش یافت، این آگهی که به هر صورت مقداری هم منطبق با واقعیت بود اما فردی بعنوان کاربر  یا هر عنوان دیگری دسترسی داشت اطلاعاتی را بصورت ناقص بیرون دهد که باعث ایجاد توقع برای برخی افراد شد و احساس کردند که برنده انتخابات بودند.

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: اطلاعات ناقص بود و هیچ مبنای قانونی نداشت و از طرف فرمانداری و هیچ کدام از نهادهای رسمی نبود و حتما این مساله از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.

احمدی تاکید کرد: بعد از اینکه اطلاعات صحیح ثبت شد، نتایج نهایی توسط دستگاه شمارش شد و لیست منتخبین تغییر کرد. نتیجه ای که اعلام شد  صحیح و رایی بود که مردم دادند.

وی تصریح کرد: بصورت قاطع اعلام می کنم نتیجه انتخابات شورای شهر یاسوج که اعلام شد دقیق ترین و کامل ترین و صحیح ترین آماری بود که به اطلاع مردم یاسوج رسید.

به گزارش فارس؛ بعد از این ماجراها بود که هواداران کاندیدایی که خود را مطابق با لیست اولیه و درز کرده پیروز میدان می‌دانست حواشی و تنش‌هایی ایجاد کردند و برای چند ساعتی ناآرامی در برخی نقاط شهر یاسوج ایجاد شد.

 در همین خصوص دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پیگیر قضایای شهر قلعه رئیسی هستیم و پس از شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در اولین فرصت برخورد قاطع و محکمی با مجرمان خواهیم داشت تا درس عبرتی برای آینده باشد.

وی در خصوص برخی درگیری ها و تنش‌ها در شهر یاسوج هم گفت: تعدادی در این شهر دستگیر شده‌اند که البته به کمک دستگاه امنیتی در حال تفکیک متهمان اصلی با کسانی هستیم که در این قضیه دخیل نبوده‌اند البته در انتخابات میان‌ دوره‌ای گچساران هم دستگیری‌هایی داشتیم که با عوامل اصلی برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات یاسوج فناوری اطلاعات شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران

ماموران پلیس اطلاعات تهران بزرگ یک شرور مسلح را که در حین دستگیری به سمت ماموران حمله‌ور شده بود، دستگیر کردند.

به گزارش مشرق،مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که در پی وقوع یک فقره تیراندازی در محدوده محله شوش تهران، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستورکار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ قرار گرفت و آنان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک نفر را در این رابطه شناسایی کردند.

در ادامه و با کسب این اطلاعات هماهنگی با مقام قضائی انجام شد و متهم در جریان یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش در محدوده محله شوش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. متهم دستگیر شده که جزو افراد شرور است در حین دستگیری از فرمان پلیسی تمرد کرده و به سمت ماموران حمله‌ور شده بود.

برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • توضیح امید عالیشاه در مورد شدت مصدومیتش
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • معرفی رئیس کل دادگستری استان سمنان