Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@05:34:06 GMT

یک بمب شیرین!

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۷۴۲۵

یک بمب شیرین!

ببینیم مصرف هر قوطی یا بطری یک نفره نوشابه کولا از ابتدای ورود به بدن تا یک ساعت بعد، چه اثری روی بدن دارد.

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه جام جم نوشت:

«نوشابه کولا حاوی اسید فسفریک، قند و کافئین است. هر قوطی نوشابه گازدار معادل مصرف ۱۰ قاشق چای‌خوری شکر دارد. از سوی دیگر حاوی ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری انرژی و حدود ۳۰ تا ۶۰ گرم کافئین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این موارد، گاز اضافه شده، رنگ‌های مجاز خوراکی - که البته تاثیر منفی خود را دارند - را نیز اضافه کنید. ببینیم مصرف هر قوطی یا بطری یک نفره نوشابه کولا از ابتدای ورود به بدن تا یک ساعت بعد، چه اثری روی بدن دارد.

۱۰ دقیقه نخست

با ورود ۱۰ قاشق چای‌خوری شکر به بدن، سوخت‌وساز بدن بالا رفته و احساس گرما می‌کنید (این مقدار شکر، صد درصد میزان مجاز روزانه دریافت هیدرات کربن است). قاعدتا باید با دریافت این مقدار شکر، دچار حالت تهوع شوید اما وجود اسید فسفریک باعث تعدیل طعم شده و استفراغ نمی‌کنید.

۲۰ دقیقه بعد

قند خون بالا می‌رود و میزان ترشح هورمون انسولین به بالاترین مقدار خودش می‌رسد. کبد با تبدیل این حجم زیاد قند به چربی، به این محرک پاسخ می‌دهد. بنابراین به لایه‌های چربی بدن، یک لایه دیگر اضافه می‌شود!

۳۰ دقیقه بعد

بدن به‌ طور کامل کافئین موجود در نوشابه را جذب می‌کند. مردمک‌ چشم‌ها گشاد می‌شود. فشار خون بالا می‌رود و در پاسخ به این تغییر کبد، قند بیشتری را به جریان خون تزریق می‌کند. گیرنده‌های «آدنوزین» در مغز، مانع از خواب می‌شود. بنابراین یکی از دلایل بی‌خوابی می‌تواند مصرف نوشابه‌ پیش از خواب باشد.

۴۵ دقیقه بعد

میزان ترشح «دوپامین» در مغز افزایش یافته و باعث تحریک بخش‌های لذت در مغز می‌شود. این واکنش، درست مانند تاثیر هروئین روی مغز و گیرنده‌های لذت است.

۶۰ دقیقه بعد

اسید فسفریک باعث بلوکه‌شدن و تجمع منیزیم، کلسیم و روی در روده کوچک شده و سوخت‌وساز بدن به‌شکل نامناسبی افزایش می‌یابد. این تاثیر در کنار دریافت شکر بالا باعث تکرر ادرار و دفع کلسیم از ادرار می‌شود.

خاصیت مدر کافئین در بدن به حداکثر رسیده و دچار تکرر ادرار یا احساس دفع همراه با اضطراب ‌می‌شوید.

به این ترتیب کلسیم، منیزیم و روی که باید جذب بدن و استخوان‌ها می‌شد، دفع شده و از سوی دیگر سدیم و آب و الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

میزان قند خون ناگهان سقوط می‌کند. در این شرایط ممکن است از نظر عصبی تحریک‌پذیر شده یا احساس سستی و کرختی کنید. آب بدن از دست رفته و املاح و ویتامین‌هایی که می‌توانست جذب بدن شود، دفع شده‌اند.»

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نوشابه شکر شیرین دقیقه بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقی با خاطرات شیرین گلزنی مقابل استقلال

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر که در این فصل موفق شده مقابل خط دفاعی قدرتمند جواد نکونام و استقلال در بازی رفت دو بار دروازه این تیم را باز کند، اکنون نیز در آزادی با انگیزه کسب نتیجه در زمین حاضر خواهد شد.

سعید دقیقی که سومین فصل سرمربیگری خود را در این تیم پشت سر می‌گذارد، در فصل اول موفق شد آنها را در فضایی که خطر سقوط به صورت جدی تهدیدشان می‌کرد با قبول ریسک بزرگ در لیگ آزادگان حفظ کند. در دومین فصل نیز او با کسب آمارهای جالب توجه ضمن دستیابی به قهرمانی لیگ آزادگان جواز صعود به لیگ برتر را نیز کسب کرد. دقیقی در اولین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر نیز تا به اینجا موفق ظاهر شده و توانسته جایگاه مناسبی را از آن شمس آذر کرده و رقبای سرسخت و مدعی را از پیش رو بردارد.

دقیقی در بازی رفت دو بار تیمش از استقلال عقب افتاد و با گل‌های غافلگیرکننده در آستانه شکست قرار گرفت اما در نهایت توانست با یک تساوی ارزشمند کار را مقابل شاگردان جواد نکونام به پایان برساند.

سرمربی شمس آذر که در دوران بازی به عنوان مهاجم توانسته چهار بار دروازه استقلال را باز کند، اکنون در بازی برگشت لیگ کار سختی مقابل آبی‌پوشان در استادیوم آزادی پیش رو خواهد داشت.

سعید دقیقی با پیراهن چهار تیم مختلف توانسته دروازه استقلال را در دوران بازی کند؛ اولین گل او با پیراهن تیم پیکان بود و در ادامه نیز او با پیراهن تیم‌های شهرداری تبریز، سایپا و تراکتور توانسته شادی گل خود مقابل آبی‌ها را به اجرا بگذارد. اکنون باید دید سرمربی جوان و جاه طلب شمس آذر در جدال دوباره با این تیم و برابر جواد نکونام چه شرایطی را دنبال خواهد کرد و آیا موفق خواهد شد یک اتفاق تاریخی را برای قزوینی‌ها شکل دهد یا خیر.

دیگر خبرها

  • برد شیرین تر از عسل برای نساجی در وطنی
  • برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان
  • تصاویری زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین + فیلم
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • نکته/ مصوبه قانع سازی در کنار الزام به حجاب، مثل نوشابه با ساندویچ!
  • نکته/ مصوبه قانع سازی در کنار الزام به حجاب، مثل ساندویچ با نوشابه!
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • دقیقی با خاطرات شیرین گلزنی مقابل استقلال
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه