Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:52:15 GMT

کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۷۶۰۲

کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۵ تن مواد مخدر در استان طی ۳ ماهه نخست سال جاری خبرداد.

سردار مسعود خرم نیا امروز اول تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در دفتر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۵ تن و ۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط کمیته مقابله کشف شده و در این راستا نیز ۳۵۱۳ نفر دستگیر شده است که از این تعداد ۱۲۱ قاچاقچی،۱۱۹ نفر حمل کننده،۵۶۰ نفر توزیع کننده و ۲۶۸۴ نفر معتاد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۸۴ نفر از معتادین دستگیر شده به مراکز درمانی معرفی شدند،گفت: طی سال جاری ۲۷ باند منهدم و ۱۳ قبضه اسلحه نیز کشف شد.

سردار خرم نیا بااشاره به کشفیات کمیته مقابله طی سال گذشته در استان افزود: ۱٠ تن و ۴۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و در این راستا نیز ۱۵ هزار و ۹۴ نفر قاچاقچی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۷۴ معتاد در سطح استان جمع آوری شدند که از این تعداد ۷۰۹ نفر در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ پذیرش شدند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر غیر دارویی در استان امحا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه ۴۴ مرکز دولتی،۱۱۱ مرکز خصوصی شامل ۸۳ مطب و ۱۸ کمپ ماده ۱۵ در استان اقدام به پذیرش و درمان معتاد خود معرف می کنند،گفت: طی سال گذشته در این راستا بیش از ۲۳ هزار و ۵۶۰ معتاد در چرخه درمان قرار گرفتند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشف مواد مخدر امحا مواد مخدر غیر دارویی کمپ ماده ۱۵ انهدام باند مواد مخدر طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت 9 هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است