Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@22:21:31 GMT

افزایش آمار بستری‌های کرونا در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۷۶۸۳

افزایش آمار بستری‌های کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان تاکید کرد که آمار بستری‌های کرونا از ترخیصی ها در این استان پیشی گرفته است.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (اول تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: زمانی باید انتظار کاهش موارد بستری داشته باشیم که موارد مراجعه سرپایی رو به کاهش باشد در شرایط فعلی شاهد افزایش موارد سرپایی هستیم و این موضوع موجب افزایش موارد بستری در هفته های آینده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به تداوم ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران کووید اظهار کرد: روزانه تعدادی تخت به تخت های بخش کرونا اضافه می شود هم اکنون ۵۰ تخت به این موضوع اختصاص یافته که با توجه به روند افزایشی موارد، ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این ظرفیت تکمیل می شوند.

وی عنوان کرد: متاسفانه آمار موارد بستری از موارد ترخیصی ها بیشتر است بطوریکه با بستری شدن ۲۰۰ بیمار جدید فقط ۱۷۰ بیمار ترخیص می شوند و امر موجب افزایش روزانه تخت در مراکز درمانی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و برگزاری تجمعات خانوادگی موجب افزایش ۲۷ درصدی موارد بستری در بخش ها به ویژه در ICU شده است.

فرشیدی بیان کرد: با آلوده شدن حتی یک نفر از افراد خانواده به ویروس کرونا انگلیسی، سایر اعضای خانواده حتی اگر همگی برای پیشگیری از ماسک استفاده کنند و در مدت زمان ۳۰ دقیقه در فضای بسته قرار بگیرند همگی آلوده خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: تا هفته آینده از جابجایی در استان و همچنین رفت و آمدهای خانوادگی خودداری شود، بازارها باز هستند اما خانواده ها سعی کنند فقط برای نیازهای اساسی از منزل خارج شوند و به بازار مراجعه کنند.

دکتر فرشیدی با اشاره به ممنوعیت ورود مسافرین بدون تست منفی کرونا به جهت ورود یا خروج به شهرهای با وضعیت قرمز گفت: ورود و خروج از شهرهای قرمز کرونا کنترل می شود مسافران حتما در شهر مبداء تست کرونا دهند و در صورت داشتن علائم از  رفتن به سفر خودداری کنند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موارد بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است