Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان در جریان اصلاح طرح جهش تولید و تأمین مسکن معلولان، ایثارگران و رزمندگان معسر را از پرداخت هزینه‌های نظام مهندسی برای یک بار معاف کردند.

به گزارش برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌ شنبه 1 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره ماده (15) و ماده (18) طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تبصره ماده 15 اصلاحی آمده است: مددجویان، معلولان، ایثارگران و رزمندگان معسر با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح(سازمان امور رزمندگان) از طریق وزارت راه و شهرسازی از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی  برای یک بار (یک واحد مسکونی) معاف هستند و هزینه آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می‌گردد.

همچنین در ماده 18 اصلاحی طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن آمده است:  درراستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، درج کلیه معاملات خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور و أخذ شناسه(کد) رهگیری بدون اخذ هزینه الزامی است.

نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: ایرادات شورای نگهبان رفع شد و این طرح به زودی به قانون تبدیل می‌شود. با توجه به کار بزرگ نمایندگان در زمینه تولید مسکن و تسهیلات آن دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت و قوت اقدامات لازم را در حوزه مسکن آغاز کنند./

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مسکن کمیته امداد امام خمینی بهزیستی بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت دفاع وزارت راه و شهرسازی قانون شورای نگهبان نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین