Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره چالش های افزایش سالمندان در کشور بدون رشد جمعیت و برنامه بهزیستی برای خدمت دهی به این قشر،اظهار داشت: افزایش سن سالمندی باعث کاهش گروه جوان، مولد و پویای جامعه خواهد شد و این مقوله می تواند خطرات زیادی را برای جامعه و کشور به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توسعه، پیشرفت و تعالی هرجامعه منوط به جمعیت فعال آن شامل گروه های ۱۸ تا ۶۰ سال جامعه است، افزود:  سن سالمندی به معنی حمایت همه جانبه از سالمند، بدون درنظر گرفتن بازخورد هزینه کردهای دولتی است و با افزایش تعداد سالمندان باید چتر حمایتی جامعه از این قشر گسترش یابد.

این مسوول گفت: افزایش مستمری وحقوق بازنشستگی، رشد حمایت های بیمه ای و درمانی، تامین مسکن و معاش این افراد، افزایش مراکز مراقبتی وتوانبخشی، ارایه حمایت های عاطفی، روانی واجتماعی، ارتقای متزلت اجتماعی و توجه به امور رفاهی موضوعاتی است که در بین سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد و تمامی این موضوعات مسوولیت دولت را در خدمت رسانی به آنها افزایش می دهد.

وارثی اضافه کرد: در زمینه سالمندان سازمان بهزیستی هم وظایفی را دارد و سعی می کند وظایف خود را در زمینه توانبخشی، ارایه خدمات اجتماعی و نگهداری در مراکز خود به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت:  اداره کل بهزیستی استان قزوین در مراکز نگهداری سالمندان در ۲ بخش تخصصی و غیرتخصصی از جمله اقدامات پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مشاوره، مددکاری و مشاوره تغذیه خدمات ارایه می کند، البته سیاست بهزیستی نگهداری سالمندان توسط فرزندان و بستگان افراد است تا بدین وسیله آنها بتوانند با آرامش خاطر بیشتری روزگار خود را سپری کنند.

برچسب‌ها سالمندی ایرنا سالمندان استان قزوین سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندی ایرنا سالمندان سالمندی ایرنا سالمندان استان قزوین سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران به عنوان جهادگران اقتصادی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و افزایش صادرات کشور دارند که باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی در نشست روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینان همواره در حال ابداع و نوآوری هستند و در تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود، از هر فرصتی برای کارآفرینی استفاده می‌کنند و یک کالا را با ارزش افزوده بیشتری در خدمت مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات حال حاضر جامعه امروزی برشمرد و افزود: حمایت از کارآفرینی موجب گردآوری پس‌اندازهای عمومی بی‌هدف و سرگردان جامعه می‌شود که نتیجه آن منجر به ایجاد اشتغال وسیع و افزایش ثروت در جامعه خواهد شد.

علایی حمایت از کارآفرینان را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عارضه‌یابی موانع تولید، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، آموزش شاغلین از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی بوده است که امیدواریم با تداوم این نوع حمایت‌ها، در جهت افزایش تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه داد: مطمئناً در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تلاش خواهیم کرد با عمل به شعار سال و با همراهی واحدهای تولیدی، الگوهای حمایتی مختلفی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در عرصه تولید فراهم شود.

کد خبر 746919

دیگر خبرها

  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان