Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «کیومرث شهبازی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی گسترده در مزارع کشاورزی روستای "حریر" دالاهو تیمی از ماموران کلانتری مرکز و یگان های امدادی به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد ۶ هکتار از مزاع گندم، ۲ هکتار از مزارع جو و ۱۰ انبار کاه دچار آتش سوزی شده و از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی دالاهو گفت: این آتش سوزی با تلاش نیروهای امدادی و اهالی روستا مهار شد و هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشته است.

پیش تر نیز در نیمه دوم خرداد ماه امسال ۱۳ هکتار از مراع گندم روستاهای طلسم، سرمیل و کوه نوح شهرستان دالاهو دچار حریق شد و خسارات فراوانی دید.

دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل است.

همچنین خرداد امسال بود که بیش از ۳۸۰ هکتار از مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش سوخت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مره‌خیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.  

برچسب‌ها مزرعه کشاورزی اراضی کشاورزی انتظامی خسارت مالی دالاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه کشاورزی اراضی کشاورزی مزرعه کشاورزی اراضی کشاورزی انتظامی خسارت مالی دالاهو هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه

سعید نجفی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت : مجموعه منابع طبیعی استان با تمام توان در راستای حفاظت از منابع طبیعی پای کار بوده و اجازه نمی‌دهند سودجویان به عرصه‌های منابع طبیعی استان دست اندازی داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته با تشکیل ۳۸۱ فقره پرونده قضایی، ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان از دست متخلفان بازپس گیری و به اراضی ملی بازگردانده شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه یادآور شد: در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، یگان حفاظت اداره کل با حداکثر توان خود با گشت و مراقبت شبانه روزی و مستمر و با بهره گیری از ۹۱ نفر نیرو و ۱۸ پاسگاه حفاظتی در استان نسبت به برخورد قاطع و قانونی با متخلفان اقدام کرده است.

نجفی با بیان اینکه مهمترین اولویت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی، حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، کنترل بهره برداری از عرصه و اعیان و اجرای احکام قضایی و برخورد با متخلفان است ادامه داد: امسال در مجموع ۶۰۷ فقره به مساحت ۶۷۴ هکتار، پرونده تخریب و تصرف برای متخلفان در سطح استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در همین راستا حکم خلع ید و رفع تصرف به تعداد ۳۸۱ فقره و به مساحت ۳۰۰ هکتار و قلع و قمع تعداد ۵۶ فقره ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی منابع طبیعی در سال گذشته به اجرا گذاشته شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کاهش زمان اطفای حریق در استان گفت: زمان اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان از ۱۲ ساعت به کمتر از ۲ ساعت در سال جاری کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱۱ دستگاه دمنده که تاثیر زیادی در سرعت اطفای حریق و کاهش زمان آن دارد در استان موجود است که از این تعداد ۱۰۳ دستگاه توسط منابع طبیعی، ۱۰۶ دستگاه از محل اعتبارات دهیاری‌ها و بقیه نیز توسط دوستداران طبیعت تامین شده است.

نجفی با اشاره به احداث۲ پایگاه اطفای حریق دائمی و ۱۷ پایگاه موقت اطفای حریق در سطح شهرستان‌ها ادامه داد: در این راستا سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آتش بر در مناطق بحرانی جنگل و مراتع استان بصورت مشارکتی با مردم بومی در مناطق بحرانی حریق در استان ایجاد شده است.

وی گفت: علاوه بر این برای مقابله با حریق‌های احتمالی ۴۰ تیم عملیاتی واکنش سریع نیرو‌های اداری و ۱۶۵ گروه ۱۰ نفره ازمردم بومی و در مناطق بحرانی سازماندهی شده اند.

وی در زمینه احداث کمربند حفاظتی در برخی عرصه‌های طبیعی استان نیز گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه ۳۷۵ متر مربع کمربند حفاظتی بین اراضی ملی و زراعی در استان سال گذشته به مرحله اجرا گذاشته شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه مهمترین هدف از اجرای طرح کمربند حفاظتی را سهولت در امر پایش، حفاظت و حراست از اراضی منابع طبیعی و جلوگیری از تخلف و تصرف‌های اراضی ملی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال درآمد وصولی حاصل از جرایم و فروش مواد بازداشتی اخذ شده است افزود: در راستای جلب مشارکت مردمی برای کاهش عوامل تخریب تعداد ۶۵ هزار نفر همیار طبیعت و محافظ افتخاری و استفاده از توان تشکل‌های مردم نهاد در سطح استان جذب شده اند و طرح آموزش روستا به روستا نیز به تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر روز جهت حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان انجام شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار