Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت تاکید کرد :انتظار می رود جریانهای سیاسی که در این انتخابات حامی کاندیدای پیروز نبودند نیز با دوراندیشی آینده نگرانه در کنار دولت بایستند.

به گزارش ایسنا،

علی ربیعی در ابتدای نشست خبری خود با تبریک به ابراهیم رییسی بابت پیروزی در انتخابات، اظهار کرد: آرزو می کنم که دولت سیزدهم بتواند به همه اهداف تعیین شده در جهت تامین منافع ملی، احیای معنویت و اخلاق و ایجاد شرایطی برای رشد و توسعه کشور و زندگی بهتر برای مردم دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 
وی افزود: یکبار دیگر میراث گرانقدر انقلاب اسلامی و جمهوریت با یک انتخابات دیگر تداوم یافت. خوشبختانه ما از یک سنت نیکو و نهادینه شده در جهت انتقال قدرت برخوردار هستیم و این موقعیتی است که در جهان و منطقه پر آشوب ما باید آن را پاس بداریم و بر این سرمایه بیافزایم.

سخنگوی دولت یادآور شد: یکی از آسیب های ادوار گذشته فقدان تداوم میراث دولتهاست، هر دولتی قطعا نقاط مثبت و منفی در کارنامه خود دارد.
- با این فرض که هر دولت حلقه ای از زنجیره حکمرانی یک نظام سیاسی است، نیازمند یک سامان سیاسی هستیم که دست به دست شدن مشعل رشد و توسعه جامعه را از یک دولت به دولت دیگر تضمین کند و این زنجیره حکمرانی را از گسیخته شدن مصون نگه دارد.

وی با بیان اینکه یک اصل شناخته شده و مورد احترام در جوامع مردم سالار اجماع نخبگان درباره یاری رساندن به دولت منتخب برای عبور از شرایط سخت است، اظهار کرد: هر چند دولت دوازدهم دیوار تحریم ها را در نقطه پایانی فرو ریختن دیوار و شکست تحریم قرار داده است، اما آثار تحریم بر جامعه ایران سالها باقی است. عبور از این شرایط سخت و غلبه بر مشکلات ساختاری اقتصادی و اجتماعی در کشور و مقابله با مشکلات توامان تحریم و کرونا نیازمند کمک و در کنار قرار گرفتن همه قوا و همه نهادها هستیم.


ربیعی ادامه داد: این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و قرار گرفتن همه جناح های سیاسی و نهادهای مسئول و حتی نهادهای رسانه ای جهت مقابله با موانع لازمه موفقیت دولت در پشت سر گذاشتن مشکلات متعدد ناشی از تحریم های ظالمانه و فشار اقتصادی، اجتماعی کرونا است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه انتظار می رود جریانهای سیاسی که در این انتخابات حامی کاندیدای پیروز نبودند نیز با دوراندیشی آینده نگرانه در کنار دولت بایستند، گفت: از طرف دیگر رییس جمهور منتخب بزودی رییس همه جمهور ایرانیان با همه سلایق و گرایش های سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: این انتخابات از جنبه سلبی نیز حائز اهمیت است. نفس برگزاری این انتخابات و مشارکت مردم  در حقیقت یک نه بزرگ به تحریم گران بود. برخی از مبلغان تحریم انتخابات امتداد طراحان تحریم اقتصادی ایران زیر پرچم "فشار حداکثری" بودند که این بار با نقابی دیگر به میدان آمدند و این بار نیز ناکام ماندند.

ربیعی یادآور شد: سالها در کنار تلاطم های تاریخی که داشتیم جمهوریت مان حفظ شد. دستاورد مشروطه تا به امروز یعنی صندوقهای رای اعتباری دوباره یافتند.  نکته دیگر در این انتخابات بیشتر دیده شد اینکه رعایت اخلاق، تحمل و رواداری مخالف هم در بین هواداران نامزدها و هم میان نامزدها چشم گیر بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از مصادیق مواجه اخلاقی با رقابت های انتخاباتی رفتار آن دسته از نامزدهایی بود که برای مشارکت در این کارزار به میدان آمدند اما فرصت نیافتند و با وقار و نجابت کنار کشیدند، ادامه داد: بنابراین می توان گفت اخلاق و ادب نیز در این دوره از انتخابات در لیست برندگان قرار گرفت. جا دارد که نکته ای را درباره شخص رئیس جمهور منتخب اضافه کنم. در این روزها مخالفان همیشگی ایران تبلیغاتی منفی علیه انتخابات و آینده ایران و ناامید کردن مردم نسبت به منتخب انتخابات به راه انداختند. با شناخت و تجاربی که از منتخب ملت دارم و همانگونه در اظهارات کارزار تبلیغاتی هم بیان کرده اند سیاست تعاملی، واقع بینی، عملگرایی، مصلحت اندیشی، باورمندی به عدالت و اعتقاد به خردجمعی در برنامه کار دولت ادامه قرار خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت انتخابات ۱۴۰۰ نتایج انتخابات شوراها نتایج انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: این مگاپروژه چندمنظوره در کشور سریلانکا توسط مهندسان توانمند ایرانی اجرا شده است.

وی با اشاره به تحریم‌های موجود خاطر نشان کرد: شرکت‌های توانمند ایرانی با وجود تحریم‌های موجود توانسته اند از هند تا آفریقا و از آمریکای جنوبی تا آسیای میانه، پروژه‌های متعدد صنعت آب را در حوزه پیمانکاری و مشاوره اجرا کنند.

سخنگوی صنعت آب خاطر نشان کرد: بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های مهندسی مثل تونل‌هایی به طول ۵۰ کیلومتر در زیر زمین در شرایط خاص جغرافیایی، سدهای بزرگ و … توسط متخصصان ایرانی تاکنون اجرایی شده که این مهارت و دانش را به‌دنبال داشته که امروز پیچیده‌ترین پروژه‌های صنعت آب و برق مثل پروژه چندمنظوره اومااویا توسط مهندسان ایرانی با موفقیت اجرا شود.

وی ادامه داد: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در ۲۰ کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: سالی ۳.۵ میلیارد دلار ظرفیت صادرات خدمات مهندسی بین‌المللی داریم که تحریم‌های ظالمانه، سختی‌هایی را ایجاد کرده است‌.

کد خبر 6079710 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه
  • اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال