Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته داوران در واکنش به الزام وجود VAR برای میزبانی بازی‌های تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی گفت: هزینه اجرای این سیستم برای هر ورزشگاه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است که برابر اهمیت جام جهانی و فوتبال برای ایران، مساله خاصی نیست. به گزارش ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به تازگی اعلام کرده است، در دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که ۱۲ تیم قاره کهن در آن حضور خواهند دارند، از فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) استفاده خواهد شد؛ مسابقاتی که قرار است از ماه سپتامبر (شهریور) آغاز شوند و چهار نماینده مستقیم در کنار یک تیم برای حضور در پلی‌آف آسیا – کونکاکاف در جام‌جهانی قطر را معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این فناوری برای اولین بار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات صورت گرفت و همچنین فصل گذشته از مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی به بعد لیگ قهرمانان آسیا از VAR استفاده شد.

این بدان معناست که فوتبال ایران یک قدم دیگر از اخذ امتیاز میزبانی دور خواهد شد چرا که حتی یک ورزشگاه در فوتبال ایران به سیستم VAR مجهز نیست و هنوز راهکار فدراسیون فوتبال برای حل این چالش و چالش‌های قبلی مطرح شده از سوی AFC برای دریافت میزبانی مسابقات بین‌المللی پابرجاست.

خداداد افشاریان، سرپرست کمیته داوران و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نامه اخیر AFC برای استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و نبود چنین سیستمی در ایران گفت: من هنوز نامه‌ای مبنی بر این موضوع رویت نکرده‌ام اما سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فوتبال مصمم هستند در ماه‌های آینده حداقل چهار، پنج ورزشگاه استاندارد را به این سیستم تجهیز کنند.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که ما از نظر سخت افزاری عقب هستیم اما باید به استقبال این مساله برویم و خودمان را برای بازی‌های تیم ملی آماده کنیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کزد: در دنیا چندین شرکت معدود هستند که با فیفا کار می کنند و فیفا سیستم ویدویی این شرکت ها را تایید می کند. از طرفی من جزییات فنی این موضوع را نمی دانم چرا که هنوز آموزشی در ایران انجام نشده است ولی با توجه به اینکه مسابقات از سوی داوران مورد تایید فیفا برگزار می‌شود، در حال حاضر باید تجهیزات فیزیکی را فراهم کنیم.

این عضو هیات رئیسه در واکنش به اینکه آیا فدراسیون فوتبال قادر است در صورت برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت، سیستم کمک داور ویدویی را حداقل برای یک ورزشگاه فراهم کند، گفت: به طور تقریبی، هزینه اجرای این سیستم برای هر ورزشگاه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است که برابر اهمیت جام جهانی و فوتبال برای کشورمان، مساله خاصی نیست. ما باید این سیستم را به خاطر میزبانی اجرا کنیم و در آینده هم به کارمان می‌آید. باید دید چطور می‌توان با مساله انتقال پول و مسائل تحریمی کنار آمد.

وی ادامه داد: هزینه کلی برای اجرای این سیستم در ایران، حدود ۳ میلیون دلار برآورد شده ولی من اطلاع دقیق از ریز این مبالغ ندارم. با توجه به اینکه اجرای VAR باید از سوی باشگاه‌ها انجام شود، سازمان لیگ در جریان آخرین روند بررسی امکان خریداری و نصب VAR در ایران است.

افشاریان درباره تعیین سرنوشت سرمربی تیم ملی ایران با تصمیم اعضای هیات ریسه گفت: هنوز چیزی برای برگزاری جلسه به ما ابلاغ نشده و کارشناسی هم صورت نگرفته است.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سیستم VAR انتخابی جام جهانی 2022 قطر تيم ملي فوتبال ايران خداداد افشاریان سیستم VAR فدراسیون فوتبال جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی

ساعت برگزاری دو دیدار باقی‌مانده تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات دور اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود. با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار پنجشنبه 17 خردادماه ساعت 15:30 به‌وقت تهران در ورزشگاه هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

همچنین تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 روز سه‌شنبه 22 خردادماه به مصاف ازبکستان می‌رود، این مسابقه از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

ادعای جالب سرپرست سابق تیم ملی فوتبال

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی
  • هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • چطور برای کنکور آماده شویم؟
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • چه‌طور برای کنکور آماده شویم؟