Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@06:51:18 GMT

صدای شما را از سکوی شهروندی می‌شنویم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۸۹۲۵

صدای شما را از سکوی شهروندی می‌شنویم

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد:  نخستین سکوی شهروندی تهران هفته گذشته همزمان با گرامیداشت دهه کرامت در بوستان پیروزی افتتاح شد و از این پس این سکو ۲ روز در هفته میزبان شهروندان مطالبه‌گری خواهد بود که می‌خواهند صدای خود را به گوش مسئولان سیزدهمین تکه پایتخت برسانند. سکوی شهروندی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه‌ به ۲ روش حضوری و آنلاین فعال خواهد بود و به کمک این‌تریبون ارتباط دوسویه مدیران شهری با شهروندان برقرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سکوی شهروندی منطقه ۱۳از هفته گذشته با حضور جمعی از مسئولان شهری و شهروندان فعالیتش را آغاز کرده و مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفته ‌است. سکوی شهروندی منطقه۱۳ روزهای دوشنبه و چهارشنبه‌ به دو روش حضوری و آنلاین فعال خواهد بود. «امیر سعیدی» یکی از اهالی محله حافظیه ایجاد این سکو را فرصتی برای ارتباط رودر رو و رساندن صحبت‌های مردم به گوش مسئولان می‌داند و می‌گوید: «بوستان پیروزی جایگاه خوبی میان شهروندان دارد و این خوب است که ما حتی در شرایط کرونا هم می‌توانیم رو در رو نیازهای محله‌مان را با مدیران در میان بگذاریم.»

جای سکوی شهروندی در شهر خالی بود 

«مجتبی شکری» شهردار منطقه، ‌تریبون شهروندی را محلی برای ارتباط مستقیم مدیریت شهری منطقه با شهروندان ساکن محله‌های این بخش از شهر می‌داند و می‌گوید: «همواره در شهرداری تهران، ارتباط و گفتمان بین شهرداری و شهروندان دو سویه بوده وتریبون‌هایی هم برای سخنرانی مسئولان و مدیران هست، منتها جای سکوی شهروندی در شهر خالی بود. از این‌رو با اختصاص محلی برای شنیده شدن صدای شهروندان در شهر، سعی کردیم به نوعی این جای خالی را پر کنیم تا شهروندان بدانند، صحبت‌هایشان به مدیران منتقل و به درخواست‌هایشان رسیدگی می‌شود.» او می‌افزاید: «تریبون شهروندی به‌عنوان نماد و سمبل ارتباط دو سویه و ترویج فرهنگ مطالبه‌گری راه‌اندازی شده تا شهروندان بتوانند مطالب و مسائل خود را با آزادی کامل مطرح کنند.» 

الگویی برای تحقق مردم سالاری

فعالیت سکوی شهروندی منطقه ۱۳ یک الگویی منحصربه‌فرد در تحقق مردم‌سالاری است. «محمد سالاری» عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هم ضمن تأکید بر این موضوع، با ابراز خرسندی از ایجاد این سکو و حضور مردم در فضای شاد و سرزنده‌ای که به ابتکار شهرداری منطقه ۱۳ ایجاد شده،

دراین‌باره می‌گوید: «راه‌اندازی سکوی شهروندی در این منطقه از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در راستای تحقق جمهوریت نظام و الگویی منحصربه‌فرد در تحقق مردم‌سالاری به بهره‌برداری رسیده‌ است. این الگو می‌بایست در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بر مبنای نظرات شهروندان باشد و مورد توجه سایر مناطق و حتی کلانشهرها قرار گیرد. امروز در دنیا اساساً مدیران شهری و شوراهای شهری موفق هستند که به‌ویژه در کلانشهرها که بتوانند اعتماد دو طرفه بین مدیریت شهری و شهروندان ایجاد کنند.

این اعتماد در فضای تعامل و انتقاد و گفتمان‌سازی را در فضای شهری ایجاد می‌شود.» او تأکید می‌کند: «ایجاد سکوی شهروندی در منطقه ۱۳ به‌عنوان الگویی در شهر تهران نشان‌دهنده نگاه تعاملی شهردار منطقه به دریافت نظر شهروندان و اهمیت به این موضوع است. این طرح می‌تواند به‌عنوان الگو در تهران و محله‌ها، بوستان‌ها و دیگر اماکن فرهنگی مطرح شود تا هفتگی و مستمر ارتباط بین شهروندان و مسئولان شهری ایجاد شود.»

کد خبر 609165 برچسب‌ها حقوق شهروندی همشهری محله منطقه ۱۳ شهردار بوستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق شهروندی همشهری محله منطقه ۱۳ شهردار بوستان سکوی شهروندی منطقه ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: پایه‌های روشنایی در فضای سبز خیابان تالار با هدف تأمین امنیت و آسایش شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آن‌ها ایجاد شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از کلیدی‌ترین تجهیزات مبلمان شهری که جلوه بصری سیمای شهر را افزایش می‌دهد و سهم قابل توجهی در تأمین زیبایی، امنیت، آسایش و ایجاد جوی نشاط‌آور برای شهروندان دارد، ارتقای روشنایی پارک‌ها است.

وی افزود: ایجاد نورپردازی مناسب در شب نقش بسزایی در جذابیت بصری، افزایش امنیت، فعالیت‌های شبانه در پارک‌ها دارد، همچنین این نورپردازی‌ها پارک‌ها را به محلی برای ارتباط اجتماعی عموم مردم تبدیل می‌کند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پارک‌ها جایگاه ویژه‌ای در زندگی شهری دارند، تصریح کرد: ایجاد پایه‌های روشنایی در این اماکن به شهروندان این امکان را می‌دهد تا علاوه‌بر لذت از طبیعت، تعاملات اجتماعی خود را نیز افزایش دهند، همچنین ورزش و استراحت را در این اماکن در پیش بگیرند.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری ۱۴ پایه روشنایی به همراه چراغ ال ای دی ۳۵ وات کم‌مصرف در فضای سبز خیابان تالار نصب کرده است، بیان کرد: پایه‌های روشنایی در فضای سبز خیابان تالار با هدف تأمین امنیت و آسایش شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آن‌ها نصب شده است.

وی گفت: ارتقای کیفیت در تأمین روشنایی این فضای سبز که به همت معاونت خدمات شهری این منطقه انجام شده است با ایجاد پایه‌های روشنایی سه متری، کابل‌کشی، سیم‌کشی، احداث چاه ارت، نصب فونداسیون، نصب تابلو برق و چراغ‌های ال ای دی ۳۵ و ات کم‌مصرف با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال در فضای سبز خیابان تالار انجام شده است.

کد خبر 746461

دیگر خبرها

  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد