Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر معین الدینی گفت: برای ترخیص وسائط نقلیه ای که شامل طرح ترخیص خودروهای توقیفی می باشند، نیاز به حضور افراد در پلیس راهنمایی رانندگی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز امیر معین الدینی سرپرست پلیس راهور استان کرمان در نشست خبری طرح ترخیص خودروهای توقیفی گفت: در استفتایی که از مقام معظم رهبری در خصوص خودروهای توقیفی در پارکینگ های پلیس آمده ایشان مطرح کرده اند که وسائط نقلیه حکم امانت در اختیار ناجا است از این رو شایسته است که مسئولان مربوطه مقرراتی را وضع کنند که در حفظ این وسائط کوتاهی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این رو از تاریخ هیجده خرداد ماه دستورالعملی در خصوص ترخیص خودروهای توقیفی طرحی صادر شده است که تا ۲۸ مرداد ماه ادامه دارد.

سرپرست پلیس راهور استان کرمان در خصوص طرح ترخیص خودروهای توقیفی توضیح داد: خودروهایی که دارای دستور قضایی، اجرائیات دادگستری و یا حتی قسمت هایی که مربوط به مواد مخدر و اطلاعات باشند، شامل این طرح نیست بلکه خوردوهایی که به صورت عادی و یا معمولی در پارکینگ های ناجا قرار دارند شامل این طرح می شوند.

معین الدینی عنوان کرد: خوردوهایی که به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث، نداشتن گواهینامه و … توقیف شده اند شامل طرح ترخیص خودرو می شوند برای مثال اگرخودروی فردی به دلیل نداشتن توقیف شده با راهکارهایی از جمله معرفی شخصی که دارای گواهینامه است و بعد معرفی به دادگستری اجازه انتقال آن وسیله به شخص ثالث داده می شود البته برای بیمه شخص ثالث نیز بدون این که نیاز به داشتن بیمه شخص ثالث باشد ترخیص خودرو انجام می شود.

وی افزود: قبل از مطرح کردن این طرح، فرصت مناسبی فراهم شد و تخلفات و جرائم وسائط نقلیه به میزان نصف کاهش یافت که البته کمک بزرگی برای ترخیص خودروها است.

سرپرست پلیس راهور استان کرمان تاکید کرد: افراد بدون مراجعه به واحد اجرائیات پلیس و یا اعتراض به جرائم به صورت کلی نصف تخلفات اجرائیات تمامی خودروها کاهش یافته است ضمن این که برای خودروهای داخل پارکینگ شرایطی گذاشته شده است که اگراین خودروها به سن فرسودگی نرسیده باشند می توانند خلافی خودروی خود را تقسیط و ترخیص کنند.

معین الدینی تاکید کرد: برای ترخیص وسائط نقلیه نیاز به حضور افراد در پلیس راهنمایی رانندگی نیست بلکه تمامی دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر استان کرمان آموزش های لازم را دیده اند و آماده انجام این کار هستند البته از طریق اپلیکیشن پلیس من نیز امکان ترخیص خودرو وجود دارد.

وی در پایان گفت: طبق آخرین شمارش ۳ هزار و ۸۸۰ خودرو در کل استان کرمان در پارکینگ های پلیس راهور وجود دارد که شرایط ترخیص را دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح ترخیص خودروهای توقیفی طرح ترخیص خودرو معین الدینی استان کرمان وسائط نقلیه برای ترخیص پلیس راهور شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمیدرضا میر حبیبی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آنها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر و از مخفیگاه آنان ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف کنند.

وی افزود: متهمان پس از رو به رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086738

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند