Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی گفت: با شناسایی یکصد مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مرودشت توسط گشت ویژه اداره امور اراضی در این شهرستان، این تغییرات متوقف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس همتی»، امروز (سه شنبه 1 تیر) از توقف موارد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی مرودشت خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با شناسایی یکصد مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مرودشت توسط گشت ویژه اداره امور اراضی در این شهرستان، این تغییرات متوقف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: این تغییرات شامل حصارکشی، قطعه بندی، ایجاد فونداسیون، دیوار گذاری و ... در اراضی کشاورزی زراعی و باغی بود که در سه ماهه اول سال 1400 شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری ها در اراضی دهبید، جونجان، جلیان، شمس آباد تخت، محمد آباد گشک و حسن آباد سنجرلو به شدت در حال گسترش است و مالکان باید هر چه سریعتر نسبت به توقف عملیات تفکیک و قطعه بندی اقدام کرده و اراضی موصوف را به حالت اولیه اعاده وضع کنند.

همتی تصریح کرد: در صورت عدم توجه مالکین و ادامه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطابق قانون تمامی تغییر کاربری های غیر مجاز قلع و قمع و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی با هشدار به متقاضیان خرید زمین های کشاورزی و باغ شهری در شهرستان مرودشت گفت:  به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هر گونه تفکیک، قطعه بندی، دیوار گذری و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از مصادیق کاربری بوده و ممنوع است و عموم مردم قبل از خرید هر گونه اراضی کشاورزی خصوصا قطعات تفکیک شده با مساحت های یک، 2 و پنج هزار متر مربع و حتی قطعات بزرگتر از اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت استعلام لازم را اخذ کنند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: تغییر کاربری غیرمجاز مرودشت تغییر کاربری تغییر کاربری اراضی کشاورزی توقف جهاد کشاورزی فارس شیراز اراضی کشاورزی مرودشت تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: تخریب و قلع و قمع ۹ بنای غیرمجاز مربوط به روستای گلدره و حسام آباد این شهرستان بوده که پس از صدور احکام قضایی منجر به آزادسازی اراضی کشاورزی و بازگشت به چرخه تولید شده است.

وی اضافه کرد: تخریب بنا‌های غیرمجاز در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و خرد شدن اراضی کشاورزی و با اتکا به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شد.

حسنی تاکید کرد: بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دستگاه قضایی، یگان حفاظت از اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، مرکز جهاد کشاورزی کوهین و نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز