Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعی از کودکان یمن، امروز (سه‌شنبه)، برپایی راهپیمایی در صنعاء، پایتخت یمن، در محکومیت جانبداری‌های سازمان ملل متحد از ائتلاف سعودی علیه این سازمان بیانیه‌ای صادر کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، کودکان یمن در بیانیه مذکور اعلام کردند: «ما شتاب سازمان ملل به سوی پول [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و پافشاری بر مجرم انگاشتن مظلوم و تبرئه ظالم و همچنین چشم‌پوشی این سازمان از ظالمان و همدستی با آنان را محکوم می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما تن دادن سازمان ملل به فشارهای کشورهای استکبار را محکوم می‌کنیم؛ فشاری که دبیرکل سازمان ملل متحد به‌رغم وحشی‌گری جانیان و قباحت وجهه‌شان زیر بار آن رفت تا آنان را رو سفید گرداند».

کودکان یمن ادامه دادند: «ما تأکید می‌کنیم که سازمان ملل متحد خود را دشمن کودکان یمن قرار داده و نهادهای تحت حمایت این سازمان در تمام جنایت‌های که در سایه سکوت آن‌ها علیه ما انجام شده است، سهیم هستند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما کودکان به یقین می‌دانیم که چه کسی قاتل است و سعی دارد با ما بجنگند و ما را بکشد و محاصره‌مان کند  و ما را گرسنه نگاه دارد. دبیرکل سازمان ملل متحد! تو از نظر ما شریک اصلی و یکی از مهم‌ترین عواملی هستی که این رنج‌ها را برای ما به وجود آورده است».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل ائتلاف سعودی کودکان یمن سازمان ملل متحد کودکان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن بر مجازات تل‌آویو تاکید کرد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن اشاره به قانونی‌بودن عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی بر مجازات این رژیم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: اقدام ایران علیه رژیم دشمن صهیونیست اقدامی قانونی بود.

عبدالسلام در ادامه سخنان خود گفت: این اقدام قانونی در واکنش به جنایت رژیم دشمن صهیونیست در حمله به کنسولگری این کشور در دمشق صورت گرفت.

همچنین سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر لزوم مجازات رژیم صهیونیستی افزود: رژیم دشمن نمی‌تواند بدون مجازات از زیر بار جنایت‌های خود شانه خالی کند.

پیش از این نیز وزارت خارجه یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمله‌ای مشروع و مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور‌های سازمان ملل متحد بود.

صنعا در این بیانیه تاکید کرده است که دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی باید سر عقل بیایند و حمایت‌های نامحدود خود از این رژیم را متوقف کنند.

این بیانیه می‌افزاید: کشتار جمعی که دشمن صهیونیست علیه غیرنظامیان نوار غزه مرتکب می‌شود، باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد. ما بر ضرورت ایفای نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد و مسوولیت‌پذیری آن بر اساس منشور‌های این سازمان در حفظ صلح و ثبات بین‌المللی تاکید داریم.

گفتنی است ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حمله‌های ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی معین در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران در این عملیات ده‌ها پهپاد و موشک را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران
  • گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل متحد
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل متحد
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • بیانیه جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد در حمایت از حملات موشکی سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • انصارالله یمن بر مجازات تل‌آویو تاکید کرد