Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان تهران نسبت به تجمع معتادان در برخی از مناطق جنوبی شهر از جمله شوش واکنش نشان داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین شاهرخی مدیر کل بهزیستی استان تهران در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: خوب است در این جلسه یادی کنیم از نخستین ریاست سازمان بهزیستی دکتر فیاض‌بخش که از شهدای هفتم تیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی اجتماعی با وظایف خاص است و در حوزه حمایتی بویژه به افراد خاص در جامعه از جمله کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار و معلولان و سالمندان خدمات می‌دهند و بخشی از جامعه تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

شاهرخی گفت: تلاش سازمان بهزیستی در راستای آگاه‌سازی و شفاف‌سازی است و در این دوره از مدیریت آقای قبادی اقدامات موثری صورت گرفته که می‌توان به راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی اشاره کرد که پیش از این خانواده‌ها انتقادهای بسیاری را نسبت به فرآیند فرزندخواندگی داشتند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در این دوره گفت: با راه‌اندازی این سامانه اعتراض و شکایات از مدیران بهزیستی کاهش یافته و خانواده‌ها تمام فرآیند و مراحل فرزندخواندگی را ناظر هستند و از تمام زوایای آن آگاهند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان در این دوره که به عنوان افتخارات این سازمان محسوب می‌شود راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی است و سامانه‌ای که در سایت سازمان بهزیستی راه‌اندازی شده است که این مراکز سال گذشته با حضور رئیس جمهور راه‌اندازی شد.

شاهرخی تصریح کرد: دو هزار و 200 مرکز مثبت زندگی سال گذشته با حضور رئیس جمهور فعالیت خود را آغاز کرده است که سهم استان تهران از این مراکز 208 مرکز بوده است و افتخار داریم که خدمات بهزیستی را به ضعیف‌ترین اقشار جامعه ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی این فرصت فراهم می‌شود که مددکاران در سال حداقل دو بار از منازل مددجویان بازدید و از شرایط آگاه شوند که این مسئله در فرآیند خدمت‌رسانی موثر خواهد بود و در واقع راه‌اندازی این مراکز از تکالیف سازمان بهزیستی بود که در سال‌های گذشته به این سازمان محول شده بود و باید این مراکز زودتر از این زمان فعالیت خود را آغاز می‌کردند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: مراکز مثبت زندگی پلنی بود که باید 20 سال قبل فعالیت خود را آغاز می‌کردند اما به دلایل مختلف راه‌اندازی این مراکز خدماتی به تعویق افتاد که در نهایت با حضور قبادی دانا در سازمان بهزیستی و پیگیری‌های وی این اتفاق افتاد و اثرات مثبتی را در پی خواهد داشت.

شاهرخی درباره کودکان کار و ساماندهی این گروه از جامعه خاطر نشان کرد: در این حوزه نیز رئیس سازمان بهزیستی نشست‌های تخصصی و طولانی برگزار کرده است و در واقع طرح ساماندهی کودکان کار به یک فرآیند در سازمان تبدیل شده است که این فرایند شامل شناسایی و جذب، توانمندسازی خانواده ها است و در ادامه پس از توانمندسازی افراد از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار 970 کودک در فرآیند ساماندهی کودکان کار و خیابانی شناسایی شدند که از این تعداد 850 نفر از اتباع بیگانه و 120 نفر ایرانی بودند که یکی از معضلات در فرآیند جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار کودکان اتباع بیگانه هستند و افرادی که به صورت غیرقانونی وارد شده باشند فرآیند خود را طی خواهد کرد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان بهزیستی که به عنوان افتخارات این سازمان در این دوره محسوب می‌شود افزایش 2.5 برابری مستمری مددجویان بود که این کار با پیگیری‌های ریاست سازمان در این دوره انجام شد. بر اساس قوانین و مقررات باید 20 درصد از حداقل حقوق به عنوان مستمری برای خانواده‌ها در نظر گرفته شود و هم اکنون این رقم 2.5 برابر افزایش یافته است.

شاهرخی در رابطه با میزان مستمری مددجویان بهزیستی خاطر نشان کرد: میزان مستمری مددجوی یک نفره در سال 99، 125 هزار تومان بوده که این رقم در سال جاری به 350 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین میزان مستمری دو نفره در سال 99، 248 هزار تومان به رقم 500 هزار تومان در سال 1400 توامن، سه نفره 332 هزار تومان در سال 99 به 700 هزار تومان در 1400، چهار نفره در سال 99، 442 هزار تومان در سال 1400 به 900 هزار تومان و مستمری خانواده‌های 5 نفره و 5 نفره به بالا در سال 99، 479 به یک میلیون و صد هزار تومان در سال 1400 افزایش یافته است.

وی درباره فرآیند تزریق واکسن آنفلوآنزا و کرونا خاطر نشان کرد: در فرآیند واکسن آنفلوآنزا بالغ بر 90 درصد از مددجویان و سالمندان در مراکز واکسیناسیون واکسینه شدند و 10 درصد از آنها تمایلی برای تزریق واکسن نداشتند. همچنین در فرایند واکسیناسیون کرونا در مرحله اول 7 هزار و 875 نفر از مددجویان و در مرحله دوم 4553 نفر از مددجویان واکسیناسیون شدند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده طی هفته آینده 90 درصد از مددجویان اعم از سالمندان و معلولان در مراکز توسط 3 دانشگاه تهران، شهید بهشتی و ایران واکسیناسیونشان کامل خواهد شد.

شاهرخی در رابطه با تردد معتادان در سطح شهر تهران نیز خاطر نشان کرد: در فرآیند جمع‌آوری این افراد سازمان بهزیستی مسئولیتی ندارد و در بخش ساماندهی این افراد مراکزی راه‌اندازی شده است که ما مراکزی تحت عنوان مراکز ماده 16 و ماده 15 داریم که ظرفیت مراکز ماده 15 بالاست و هر زمان که نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری این افراد بکند این افراد در مراکز ماده 16 نگهداری خواهند شد و محدودیتی برای پذیرش این افراد نداریم.

وی همچنین به راه‌اندازی مرکز جدیدی در شرق تهران اشاره کرد و گفت: مرکز جدیدی در فرآیند درمان و بازتوانی معتادان افتتاح شده است همچنین مرکز زخم باز احسان نیز راه‌اندازی شده است و هیچ محدودیتی برای پذیرش افراد نداریم همچنین سازمان بهزیستی به افراد بی‌بضاعت معتاد در جریان درمان کمک خواهد کرد.

نگاهی به رویکرد قوه قضائیه در قبال معتادان؛ به هیچ وجه وارد زندان نشوند!واکنش رئیس پلیس تهران به انتشار فیلم تجمع معتادان در منطقه شوشتوضیحات بهزیستی درباره واریز ناقص مستمری خرداد ماه مددجویان300 میلیارد ریال از اعتبار مددجویان بهزیستی استان صرف کارت هدیه مدیران بهزیستی شده است!جولان کودکان کار و خیابانی در پایتخت و سکوت بهزیستی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد مدیر کل بهزیستی استان تهران هزار تومان در سال سازمان بهزیستی راه اندازی شد خاطر نشان کودکان کار مثبت زندگی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی کلونی آسیب که معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین ایجاد کرده بودند، خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد احمدی‌صدر با اشاره به طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران اظهار کرد: طی اجرای طرح سراسری کاهش آسیب‌های اجتماعی که به مدت 15 روز در شهر تهران به اجرا در می‌آید، نقاط گوناگون کلونی آسیب در شهر تهران مورد ساماندهی قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از این نقاط آسیب مربوط به محل زندگی معتادان متجاهر در عمق 10 متری چاه در زمین بایر در محدوده خیابان فدائیان اسلام جنوب نبش خیابان زنگنه بود.

احمدی‌صدر ادامه داد: به همت گشت حامی شهر این سازمان، گشت فوریت‌های اجتماعی منطقه 16، عوامل ناحیه 3 منطقه 16 و با همکاری ایستگاه آتش نشانی بعثت این کلونی برچیده شد.

طرح ضربتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌دستور شهردار تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فردی که در این کلونی حضور داشت و پاتوقی برای خود و دیگر معتادان متجاهر فراهم کرده بود مورد ساماندهی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • راه اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در کرمان
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در کرمان
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته