Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@23:37:41 GMT

نظر مهمانپرست درباره مشارکت مردم و آرای باطله انتخابات1400 +فیلم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۱۰۶۹

نظر مهمانپرست درباره مشارکت مردم و آرای باطله انتخابات1400 +فیلم

‍‍‍‍‍‍

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه 28 خرداد برگزار شد و در نهایت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با کسب 17 میلیون و 926 هزار و 345 رای از مجموع  28میلیون و 933 هزار و 4 رای ماخوذه توانست اعتماد اکثریت مطلق آرا به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران انتخاب شود.

به اعتقاد بسیاری از ناظران سیاسی، انتخابات این دوره به دلیل چالش‌های مختلفی همچون همه‌گیری کرونا، نارضایتی عمومی از وضعیت اقتصادی کشور، حجم سنگین تبلیغات ضدایرانی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین و تلاش برخی جریان‌های سیاسی داخل کشور برای تحریم انتخابات، تفاوت‌های قابل توجهی با انتخابات‌ دوره‌های گذشته ایجاد کرده بود که می‌توانست بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس برای بررسی ابعاد مختلف انتخابات 28 خرداد و بازتاب های  آن در رسانه‌های خارجی و همچنین بررسی علل کارشکنی برخی دولت‌های غربی از جمله انگلیس و کانادا در مسیر برگزاری انتخابات ایران در این کشورها گفت‌وگویی با رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و دیپلمات باسابقه کشورمان داشتیم. مهمانپرست در این گفت وگو به تحلیل سه مسئله علل تفاوت در میزان مشارکت مردمی در انتخابات این دوره با دوره های قبل، چرایی افزایش قابل توجهی آرای باطله و همچنین کارشکنی کشورهای غربی در برگزاری انتخابات ایران پرداخته است که فیلم این اظهارات در ادامه قابل مشاهده است/ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مهمانپرست انتخابات ایران کانادا و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شعار سال جدید گفت: امسال پیداست که انتظار رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – از مسئولین این است که راه را برای حضور گسترده مردم در عرصه تولید باز کنند تا مردم در این عرصه ایفای نقش جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار نوروزی با استاندار قم که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی – علیه السلام – بود، با اشاره به حوادث و رویداد‌های سال گذشته ابراز داشت: سال گذشته هم خاطرات شیرین و هم خاطرات تلخی داشت؛ اما هر جا که نیاز به حضور مردم بود، شاید حضور چشمگیر مردم بودیم. هم در عرصه‌های ملی و هم در عرصه‌های مذهبی.

وی ضمن یادآوری شعار سال جدید اظهار داشت: امسال نیز مانند چند سال گذشته، مقام معظم رهبری – مد ظله العالی – بر مسئله تولید تأکید کردند؛ منتها با یک واژه دیگری به این معنا که اگر چه در سال گذشته رشد تولید مطرح بود؛ اما نیاز به یک جهش بواسطه حضور مردم در این عرصه، وجود دارد.

امام جمعه قم ادامه داد: امسال پیداست که انتظار رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – از مسئولین این است که راه را برای حضور گسترده مردم در عرصه تولید باز کنند تا مردم در این عرصه ایفای نقش جدی داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: انقلاب اسلامی با حضور مردم شکل گرفت و از ابتدا مبنای انقلاب ما حضور مردم بود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که تفاوتی میان مردم و مسئولین وجود نداشته باشد مگر در شرح وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: اگر مردم را در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دخالت دادیم، خروجی آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود؛ چرا که اگر مردم در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند، امید در جامعه افزایش خواهد یافت و در نتیجه حضور در عرصه انتخابات نیز افزایش می‌یابد.

امیدواریم قطعنامه‌ای که صادر شده است منجر به یک آتش بس پایدار گردد

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خاطر نشان کرد: حوادثی که در غزه اتفاق افتاده، در نوع خودش کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه است. این میزان جنایت فاجعه‌ای است که افرادی انسان نما مرتکب آن می‌شوند و نهاد‌های بین المللی بعد از گذشت حدود شش ماه تنها قطعنامه‌ای را صادر می‌کنند که البته امیدواریم به نتیجه برسد و منجر به یک آتش بس پایدار گردد.

وی افزود: در هیچ فرهنگی بیمارستان تبدیل به زمین جنگ نمی‌شود و بیماران مورد تهدید واقع نمی‌شوند. من از کشور‌های عربی و اسلامی تأسف می‌خورم که در این شرایطی که غزه شش ماه مورد یورش دشمن بوده است، دولت‌هایی که منافقانه دم از اسلام می‌زنند، تأمین کننده سوخت و انرژی رژیم صهیونیستی بودند. آیا مسلمانی تنها در کلام است؟! این‌ها روزی رسوا خواهند شد و مردم ساکت نخواهند نشست.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان این جنایات را به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم منجر به یک بیداری در امت اسلامی شود.

وی اظهار داشت: ایستادگی و مقاومتی که امروز حماس و ملت فلسطین دارند، به برکت جبهه مقاومت است که مرکزیت آن امروز ایران اسلامی است و اگر این مرکزیت وجود نداشت، قطعا پایداری و استقامت آن‌ها تا این زمان ادامه پیدا نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی – علیه السلام – به تبیین روایتی از این امام گرانقدر پرداخت و ابراز داشت: امام مجتبی – علیه السلام – می‌فرمایند «مَنِ اتَّکَلَ عَلى حُسنِ الاِختیارِ مِنَ اللّه لَم یَتَمَنَّ أنَّهُ فی غَیرِ الحالِ الَّتِی اخْتارَهَا اللّه لَه.» یعنی اگر کسی کار خود را به خدا واگذار کند و به خواست خدا رضایت دهد، آرزو نمى‌کند که در حالتى جز آنچه خدا برایش اختیار کرده است، باشد.

وی ادامه داد: خداوند آفریننده جهان هستی است و اگر برای بنده‌ی خود چیزی را انتخاب کند، قطعا بهتر از آن چیزی است که شخص برای خود انتخاب می‌کند. آنچه که ما تصور می‌کنیم که خوب است، ممکن است با رضایت خداوند همخوانی نداشته باشد.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: امیدواریم امسال سالی همراه با آسایش برای ملت ما رقم بخورد و در بعد اقتصادی، جهش مد نظر رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – و حضور مردم در عرصه‌های مختلف رقم بخورد و شهر قم نیز به عنوان یک شهر الگو در تمامی زمینه‌ها خود را نشان دهد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم، گزارش مختصری از اقدامات و رویداد‌های شهر مقدس قم در سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات سال گذشته گفت: استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، با ۶.۶۳ درصد در جایگاه اول کشور ایستاد. در میزان مشارکت نیز هفتمین استان کشور بود و مردم قم حدود ۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری در انتخابات مشارکت کردند.

استاندار قم ملاقات‌های مردمی مسئولین در کل استان را از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری در سال آینده عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همت و تلاش مضاعف بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم.

دیگر خبرها

  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|مهرداد لاهوتی
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟