Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:47:12 GMT

هدیه سیف اله صمدیان برای سالروز تولد عباس کیارستمی + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۱۱۴۹

هدیه سیف اله صمدیان برای سالروز تولد عباس کیارستمی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

سیف اله صمدیان همزمان با اول تیر ماه سالروز تولد عباس کیارستمی ، 6 دقیقه  از کار جدیدش درباره این هنرمند سرشناس را به درخواست بخش سینمایی ایسنا در اختیار ما قرار داد.

به گزارش ایسنا، فیلم «عباس کیارستمی مشغول کار است» به سفارش مرکز فرهنگی «ژرژ پمپیدو» اثری 55 دقیقه‌ای از سیف اله صمدیان است  که این هنرمند چند دقیقه ای از آن را ؛ در سالروز تولد خالق "خانه دوست کجاست؟" هدیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه کامل این فیلم، تدوینی  از تصاویری است که سیف اله صمدیان به عنوان دوست و همکار کیارستمی از او گرفته و همچنین از منتخبی از فیلم‌های پشت صحنه «شیرین» و «کپی برابر اصل» به کارگردانی زنده یاد حمیده رضوی و فیلم «سوهانک» ( پیش تولید طعم گیلاس) ساخته بهمن کیارستمی، هم در آن استفاده شده است.

این فیلم هر روز در بخش اندرونی نمایشگاه آثار عباس کیارستمی در مرکز فرهنگی «ژرژ پیمیدو» پاریس به عنوان زیرزمین محل کار کیارستمی به نمایش در می‌آید و در روز اختتامیه این نمایشگاه ، فیلم دیگر صمدیان درباره عباس کیارستمی با عنوان "76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی" به نمایش در خواهد آمد.

عباس کیارستمی که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های آخر عمرش هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام ۸ تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت و همان جا درگذشت و پیکرش به ایران منتقل شد.

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عباس كيارستمي سيف الله صمديان عباس کیارستمی سیف اله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهم فروردین ماه نخستین سالروز درگذشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد کارگردان مهم و تاثیرگذار سینمای ایران بود. به همین مناسبت مراسم بزرگداشت و یادبود این هنرمند در خانه سینما برگزار خواهد شد. زمان برگزاری این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سیف‌الله داد است.

در این مراسم عباس یاری، ابوالحسن داوودی، محسن امیریوسفی و مازیار فکری ارشاد درباره‌ی سینمای کیومرث پوراحمد و میراث او برای سینمای ایران سخن خواهند گفت.

این مراسم به همت کمیته فرهنگی انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران و همکاری انجمن کارگردانان سینمای ایران تدارک دیده شده و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

گفتنی است با توجه به همزمانی سالروز درگذشت زنده‌یاد پوراحمد با ماه مبارک رمضان، زمان برگزاری این بزرگداشت به تاریخ یاد شده منتقل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می‌زند و هدیه می‌برد
  • سالروز تخریب بقیع هیئت کجا برویم؟
  • ماجرای دوستی پایدار خانم بازیگر با تام کروز
  • عکس| باران کوثری در کنار عباس کیارستمی؛ ۲۰ سال قبل
  • هدیه عجیب برای تولد مهران مدیری
  • برگزاری مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • به بهانه سالروز تولد محمدعلی بهمنی | شاعر شنیدنی است
  • باخت خانگی لیورپول و آرسنال؛ هدیه آسمانی پپ!
  • آماده شدن کرمانشاه برای میزبانی از سالروز عملیات بازی‌دراز
  • کرمانشاه آماده میزبانی از ۵۰ هزار نفر در سالروز عملیات «بازی‌دراز» می‌شود