Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:22:35 GMT

3715 حکم جایگزین حبس در استان کرمان صادر شده است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۱۲۴۴

3715 حکم جایگزین حبس در استان کرمان صادر شده است

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان به صدور 3715 حکم جایگزین حبس نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 2204 قرار تعلیق تعقیب، 215 تعلیق صدور حکم و هزاران تصمیم برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها انجام شده است.

"یدالله موحد" امروز اول تیرماه در دیدار اعضای شورای قضائی استان کرمان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در حال حاضر 32 واحد قضایی فعال در استان کرمان وجود دارد و 397 قاضی در استان مشغول خدمت به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد زمینه های آموزش و جذب قضات در استان کرمان، میانگین سن قضایی استان به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

موحد در ادامه با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان کرمان در یک سال گذشته، گفت: طی سال گذشته در مراجع مختلف قضایی استان 546 هزار و 452 پرونده رسیدگی شده و همچنین طی این مدت 188 هزار پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف استان مختومه شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: در کنار رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی، همکاران قضایی در نهادهای شبه قضایی نیز 47 هزار پرونده را رسیدگی و در صدور آرای آنها مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: در مجموع 734 هزار و 452 فقره پرونده در شعب قضایی و شوراهای حل اختلاف استان کرمان طی سال گذشته رسیدگی شده و بر این اساس سرانه هر قاضی به صورت میانگین 1830 پرونده بوده است.

موحد بیان کرد: روزانه تقریبا 600 جلسه محاکمه در واحدهای قضایی و 600 جلسه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان برگزار می شود و روزانه حداقل 25 هزار نفر اعم از شاکی، متهم، کارشناس، وکیل و ... به دستگاه قضایی استان کرمان مراجعه می کنند.

وی یادآور شد: براساس اصل 156 قانون اساسی هفت ماموریت اساسی برای دستگاه قضایی تعیین شده که از آن جمله می توان به رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات و حل و فصل اختلافات و دعاوی، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین در جریان امور، رسیدگی به جرایم و اجرای حدود و قوانین جریانی مدون کشور و اصلاح مجرمان، پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی حمایت از مالکیت افراد اشاره کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب وضعیت موجود در حوزه قضایی با وضعیت مطلوب در تراز عدالت اسلامی فاصله دارد، تاکید کرد: در سند تحول قضایی چالش ها و عواملی که مانع اجرای ماموریت های دستگاه قضایی می شود، مشخص و ماموریت های قانونی برای رفع آنها نیز مشخص شده است.

وی در ادامه گفت: حمایت از تولید،  پشتیبانی از واحدهای تولیدی و مانع زدایی از بنگاه های اقتصادی بر عهده دولت است و قوه قضاییه به عنوان همراه و پشتیبان دستگاه های اجرایی برای رونق تولید، افزایش زمینه اشتغال و رفع موانع تولید اقدام می کند.

موحد با بیان این مطلب که 20 کلانتری به عنوان اجرای پایلوت اجرای طرح ارتباط تمام الکترونیک بین مراجع انتظامی و قضایی تعیین شده اند، تاکید کرد: در راستای هوشمندسازی قوه قضاییه در حال حاضر 40 سامانه الکترونیکی در دادگستری کل استان کرمان و واحدهای تابعه فعال هستند.

وی به صدور 3715 حکم جایگزین حبس نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 2204 قرار تعلیق تعقیب،  215 تعلیق صدور حکم و هزاران تصمیم برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته قوه قضاییه حكم جايگزين استان کرمان دستگاه قضایی طی سال گذشته استان کرمان قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دعاوی ملکی در صدر پرونده های ورودی به مراجع قضائی استان اردبیل قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید حوزه قضائی شهرستان نیر اظهار کرد: همه تلاش دستگاه قضایی استان در بحث اقتصادی بر این است تا در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، حرکت کنند و در این حوزه همچون سال های قبل حمایت قضایی قانونی از بخش سرمایه گذاری انجام می دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: با تاکیدات دستگاه قضائی در کل کشور تلاش می شود در راستای حمایت از تولید و اشتغال هیچگونه مجموعه تولیدی تعطیل نشود و مشکلات از طریق راهکاری مناسب قانونی حل و فصل شود.

کثیرلو با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های حقوقی ناشی از دعاوی ملکی است، اظهار کرد: مهمترین راهکار پیشگیرانه در این بحث اخذ سند تک برگی است که همه مردم و همچنین دستگاه‌هایی که املاک بدون سند دارند به منظور جلوگیری از هرگونه اختلاف و دعاوی حقوقی سریعا نسبت به اخذ سند تک برگی برای املاک و زمین های خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و صیانت از ضابطین در راستای اجرای قوانین خاطرنشان کرد: توجه به حقوق عامه و اجرای سریع احکام قطعی خط قرمز دستگاه قضا در اردبیل است.

وی بحث امنیت را شاه کلید توسعه و خط قرمز دستگاه قضا دانست و بیان کرد: در بحث امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد و با کسانی که بخواهند با تحرکات خود امنیت و آسایش روانی مردم را خدشه دار کنند مطابق با قانون به شدت برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اهداف و سیاستگذاری های دستگاه قضا را در این یادآور شد و بیان کرد: نوع کار در دستگاه قضایی همراه با تدبیر است و یکی از مسیرهای رسیدن به موفقیت در پیشرفت امور مردم داری و تداوم تعامل، همکاری، هم افزایی و هماهنگی با مجموعه های دیگر به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی و جلب رضایتمندی عمومی  است.

کثیرلو با اشاره به سند تحول قضایی به عنوان مهمترین محورهای عملیاتی دستگاه قضایی در کشور تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در تسریع و تسهیل امورات و نیز حمایت قضایی از تولید و اشتغال البته در چارچوب قانون از مهمترین موضوعات مورد تأکید در این سند است که باید همه مجموعه ها برای تحقق آن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند محمدحسین رسول زاده رئیس سابق حوزه قضایی نیر قاضی «هاتف محبی» به عنوان رئیس جدید این حوزه معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است