Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد آرای باطله در انتخابات شوراها نشان دهنده ی شکاف بین مردم و متصدیان امور است و باید این شکاف کاهش یابد گفت: مدیریت شهری در دوره پنجم با توجه به مشکلات اقتصادی و مشکلاتی نظیر شیوع کرونا و تحریم ها عملکرد ممتازی داشته است و ما توانستیم در این دوره ریل گذاری های خوبی انجام دهیم که در دوره های بعد منجر به استیفای حقوق شهروندان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ سید ابراهیم امینی، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سیصد و چهارمین جلسه در جمع خبرنگاران در خصوص تاریخ شروع به کار شورای ششم گفت: شورای پنجم از اول شهریور سال 96 شروع به کار کرد ولی قانون اصلاحیه شوراها و انتخاب شهرداران  که تصویب شد پیش بینی کرده از 14 مرداد هر دوره شروع به کار کند لذا طبق این قانون 13 مرداد ماه پایان دوره پنجم است.

او در خصوص انتخابات شوراها گفت: شهروندان هر دوره اعضای شورا را انتخاب می کنند و من هم ابتدا به اعضای منتخب تبریک گفتم و امیدوارم در اداره شهر و رفاه شهروندان موفق و موید باشند.

امینی در ادامه افزود: اما دل نگرانی که مطرح بود بحث  آرای باطله است که در برخی کلان شهر ها اول بود و در تهران آرای باطله بیشتر از رای چندین نفر لیست منتخب بود در حالی که در دوره پنجم نفر اول لیست نزدیک دو میلیون رای آورد و اختلاف آرای بین نفر اول این دوره با دوره ششم بیانگر شکاف بین مردم و متصدیان است.

امینی افزود: من اعتقادم این است تلاش کنیم که این شکاف بین مردم و متصدیان امور کمتر شود، مردم اگر دل نگرانی دارند این دلنگرانی برطرف شود تا در دوره های آینده شاهد حضور پر شور تر مردم باشیم تا به هیچ بهانه ای با صندوق رای قهر نکنند.

امینی در ادامه و در پاسخ به این سوال که شورای پنجم را چگونه تحویل منتخبان ششم خواهند داد، اظهار کرد: من فکر می کنم ریل گذاری های بسیار خوبی انجام شده  علی رغم مشکلاتی که از نظر منابع مالی با آن مواجه بودیم  و این مشکلات در تاریخ بلدیه بی سابقه بوده نظیر  کرونا و تحریم و نیز سیاست هایی که شورای پنجم داشت مانند شهر نفروشی و لغو مصوبه برج باغ به کاهش درآمد شهرداری منتهی می شد ولی تلاش هایی شد که جلوی شهر فروشی گرفته شود.

نایب رییس شورای شهر تهران ادامه داد:  بحث شفافیت و پیش بینی سامانه هایی برای اینکه قراداد ها و کارهای شهرداری در دسترس عموم باشد، توجه به روح و روان شهر و اینکه صرفا به جنبه فیزیکی شهر توجه نکنیم، توجه به نیاز محلات و محله محوری و اینکه تلاش کنیم رفاه محلات تامین باشد از جمله ریل گذاری های دوره پنجم بوده است که ادامه این راه منجر به استیفای حقوق شهروندان می شود.

امینی در ادامه و در خصوص عملکرد دوره پنجم گفت: من فکر می کنم اعضای شورای شهر با تمام توان تلاش  و کار کردند ونمره بسیار بالایی هم می گیرند و من به شخصه حداقل  نمره 17 به عملکرد اعضا می دهم چرا که ما نگذاشتیم به رغم مشکلات فراوان  کوچکترین مشکلی در اداره شهر پیش بیاید و این کار ممتازی بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون انتخابات کلان شهر منابع مالی مشکلات برج شهرداری شورای شهر تهران حقوق شورای شهر مدیریت شهری سید ابراهیم امینی دوره پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه نمک در دستور کار جدی قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین بازگیر اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی استان قم در مرکز کشور، تهدیدات و فرصت های زیست محیطی در این خطه وجود دارد که نیازمند توجه هرچه بیشتر است. 

وی دریاچه نمک قم را یکی از تالاب‌ها و زیستگاههای ارزشمند در مرکز کشور دانست و افزود: متأسفانه به دلیل قطع حقابه ها و خشکسالی گسترده، اکوسیستم این منطقه به شدت شکننده شده است، اما خوشبختانه در حال حاضر با تصویب برنامه جامع در ستاد ملی تالاب‌ها، بهبود وضعیت دریاچه در دستور کار جدی قرار گرفته است. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر همین اساس مقرر شده است پروژه‌های اولویت دار طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در یک کارگروه تخصصی با مسئولیت استاندار قم و عضویت استانداران حوضه آبخیز و دستگاه های مسئول، در یک دوره زمانی پنج ساله به اجرا گذاشته شود.

وی همچنین معضل پسماندها به ویژه رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع و اراضی و حاشیه جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بر اساس قانون، متولی و مسؤول مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه کاملا مشخص و تعیین شده است و امیدواریم به زودی با تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در استان قم، گام‌های مثبت و مؤثری در جهت رفع این مشکل زیست محیطی برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد