Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه در روز انتخاباتی تعدادی محدود تخلف در سطح استان هرمزگان صورت گرفت که غالبا برخی افراد به دنبال خرید و فروش رای بودند، گفت: ۶ پرونده قضایی تشکیل و تعدادی افراد بازداشت شدند.

علی صالحی ظهر امروز (اول تیرماه) در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: با توجه به شیوع کرونا گرچه کارمان کم نشد بلکه تمامی همکارانم در دستگاه قضایی استان خاشعانه و فداکارانه به فعالیت خود ادامه دادند و حتی دو تن از همکاران به واسطه ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ دستگاه نظارت الکترونیکی (پابند) بر پای زندانیان نصب شده است، اظهار کرد: این دستگاه محدوده مشخصی را برای تردد زندانی مشخص و کاهش آسیب های زندان را به همراه دارد و سبب تحکیم بنیان خانواده ها می شود که در حال بررسی افزایش تعداد دستگاه های مذکور در سطح استان هستیم.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکارانم در سطح استان در اکثر شاخص ها دارای رتبه برتر کشوری هستیم، خاطرنشان کرد: میانگین پرونده مانده، کاهش متوسط اوقات رسیدگی، نداشتن شعب نامتعارف، ابلاغ الکترونیک، میزان کاهش پرونده های ورودی در اتهام اول، شاخص های چهارده گانه سازمان زندان ها، مدل تعالی فرهنگی وتکریم ارباب رجوع، طرح قانون حدنگار، برخورد با جرائم خاص و خشن، اعطا تسهیلات زندانیان، رسیدگی به پرونده ها، مختومه شدن پرونده های معوق، ملاقات مردمی و پیگیری نامه های دریافتی و دادرسی الکترونیک از جمله شاخص هایی هستند که هرمزگان دارای رتبه برتر در بین دستگاه های قضایی سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه کلیه موارد دادرسی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار می شود، تصریح کرد: این عمل با توجه به شیوع کرونا و تسهیل در زمان رسیدگی صورت گرفته و سبب افزایش و سرعت رسیدگی و دادرسی به پرونده های زندانیان می شود و حتی ۱۱ مورد با خارج کشور از جمله امارات و افغانستان صورت گرفته است.
صالحی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط آنلاین بین زندانیان و خانواده اش برای نخستین بار در استان هرمزگان در سامانه قوه قضاییه صورت گرفت، عنوان کرد: این امر علاوه بر کاهش هزینه خانواده ها، سهولت در دیدار زندانیان با خانواده ها را به همراه دارد.
وی ادامه داد: نوبت دهی الکترونیک برای صرفه جویی در وقت شهروندان و هم رعایت نظم در دستور کار قرار گرفته است که کوجب رضایت مراجعه کنندگان را به همراه داشته است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه توسعه اماکن قضایی در سراسر استان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: با تلاش همکارانم مرکز ماده ۱۶ راه اندازی و معتادان سطح شهر جمع آوری و به مرکز بازپروری منتقل می شوند و حتی ظرفیت این مرکز افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۶ فروند کشتی و شناور لنج صیادی کشتی ترال در استان هرمزگان طی دوسال گذشته صورت گرفته است، اظهار کرد: هم به نیروی دریایی سپاه، هم ارتش و هم دریابانی اطلاع داده ایم که شناورهایی با صید ترال توقیف شود و پرونده تخریب زیست محیطی تشکیل و رسیدگی می شود.
صالحی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار تن برنج در این مدت با دستور قضایی ترخیص شد، خاظرنشان کرد: ترخیص کالاهای اساسی کشور در گمرکات هرمزگان نیز برای مقابله با کمبودهای بازار در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مناسبی صورت گرفت.
وی ادامه داد: از بیکاری ۵ هزار نیرو ممانعت کردیم و از تعطیلی ۲۱ واحد تولیدی با دستورات دستگاه قضایی هرمزگان جلوگیری شد.
عالی ترین مقام قضایی با اشاره به اینکه ۶ کشتی حامل سنگ آهن قاچاق را توقیف کردیم، بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید از خام فروشی و قاچاق جلوگیری کنیم که در همین راستا با این ۶ کشتی برخورد شد.
وی با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر بندرعباس بلاتکلیفی ۲۰ هزار واحد مسکن مهر با ورود دستگاه قضایی برطرف شد، افزود: در بحث مسئولیت های اجتماعی و احذ مالیات در داخل استان هرمزگان بنگاه های اقتصادی نیز ورود جدی داشتیم و پای منافع و حقوق مردم هرمزگان کوتاه نمی آییم.
صالحی با اشاره به اینکه در سراسر استان هرمزگان از  ماه گذشته به منظور مقابله با جرائم، شعب ویژه انتخاباتی در سراسر استان تشکیل شد، عنوان کرد: در روز انتخاباتی تعدادی محدود تخلف صورت گرفت که غالبا برخی افراد به دنبال خرید و فروش رای بودند.
وی ادامه داد: در این راستا ۶ پرونده قضایی تشکیل و تعدادی افراد بازداشت شدند.

صالحی در پایان در خصوص متخلفین انتخابات ۹۸ در هرمزگان گفت: احکام متخلفین صادر و ابلاغ شده است و با متخلفین برخورد مقتضی صورت گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استان هرمزگان دستگاه قضایی پرونده ها صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند