Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر امروز در مراسم افتتاح فروشگاه محصولات شرکت سبلان پارچه اردبیل، اظهار کرد: در سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به استان اردبیل، ۲۱ مصوبه در رابطه با حوزه تولید استان به تصویب رسید که یکی از مهم‌ترین برکات سفر رئیس قوه قضائیه رفع مشکلات سبلان پارچه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گفته مدیرعامل مجموعه سبلان پارچه پس از رفع مشکلات این مجموعه بزرگ تولیدی، در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: طبق سیاست‌های دستگاه قضایی در تلاش هستیم هیچ مجموعه صنعتی در استان تعطیل نشود و در صورت وجود هرگونه مشکلات مالی مجموعه‌های تولیدی و صنعتی از طریق راه‌های قانونی مشکلات حل و فصل شود تا شاهد بیکاری هیچ کارگری نباشیم.

کثیرلو بیان کرد: پیرو سیاست‌های دستگاه قضایی و دستورات رئیس قوه قضائیه، با اشخاصی که برای فعالیت مجموعه‌های صنعتی مشکلاتی ایجاد کنندد با آنها به‌شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: کارآفرینان و فعالان اقتصادی و صنعتی باید توجه داشته باشند که کلیه اقدامات اعم از تاسیس شرکت، ادامه فعالیت و تهیه کلیه اقلام مورد نیاز باید از راه قانونی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تشریح کرد: بنا به دستور رئیس قوه قضائیه، از‌ کلیه فعالان صنعتی و تولید کننده در سطح استان حمایت لازم قضایی انجام خواهد شد.

نقش مهم سبلان پارچه در کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی استان اردبیل

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: مدیرعامل کارخانه نساجی سبلان پارچه در سال ۱۳۸۱ کار بزرگ و انقلابی را آغاز کرد و با در اختیار داشتن ۱۸ هزار هکتار زمین، مجهزترین و مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه خاورمیانه را افتتاح کرد.

وی افزود: با توجه ویژه آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به این مجموعه بزرگ تولیدی، امروز شاهد هستیم بعد از ۱۵ سال وقفه این مجموعه عظیم‌ به چرخه تولید بازگشته و این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۵ هزار نفری نقش موثری در رفع بیکاری و صادرات غیر نفتی در منطقه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار داشت: خاک مغان به عنوان حاصل‌خیزترین خاک منطقه می‌تواند نقش مهمی در تامین مواد اولیه کارخانه سبلان پارچه دارد و به زودی شاهد جهش تولید در کشت و صنعت مغان خواهیم بود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل سبلان پارچه توسعه تولید حمایت از کارآفرین رئیس قوه قضائیه استان اردبیل سبلان پارچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است