Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:44:39 GMT

پرواز اولین تاکسی پرنده در فرانسه + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۱۹۳۳

پرواز اولین تاکسی پرنده در فرانسه + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به همه گیری ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا و محدودیت های زیادی که در زمینه حمل و نقل و برقراری ارتباط با جوامع دیگر به وجود آمده است شرکت های مختلف جهان در عرصه خودرو، محصولات متنوع شان را تولید و در اختیار مردم قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از وسایل پر استفاده در عصر نوین امروزی تاکسی ها هستند که اقشار مختلف مردم با توجه به نوع نیاز هایی که دارند از آن ها استفاده های فراوانی می کنند. شرکت های زیادی در زمینه تولید خودرو و تجهیزات هوشمند مرتبط با آن ها فعالیت می‌کنند، اما به تازگی تولید تاکسی های پرنده برای تسهیل رفت و آمد مورد توجه مدیر های کلان این کمپانی ها قرار گرفته است.

شرکت فناوری آلمان به همراه مقامات منطقه ای فرانسه نمونه اولیه ای از یک تاکسی پرنده را رونمایی کرده اند که می تواند پروازهای نمایشی را از اوایل سال 2024 در پاریس آغاز کند. به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، این تاکسی پرنده ساخت شرکت یو‌ای ام (UAM) آلمان است و ولوکوپتر (Volocopter) نام دارد. این تاکسی پرنده پرواز آزمایشی خود را در نمایشگاه هوایی لوبوژه (Le Bourget) در پاریس انجام داد.

فلوریان رویتر (Florian Reuter) مدیر اجرایی این شرکت آلمانی در این زمینه گفت: ما هم اکنون این تاکسی پرنده را به هیچ فردی نمی‌فروشیم. در آینده تجهیزاتی به آن اضافه خواهد شد و افرادی برای پرواز کردن با آن آموزش می‌بینند. آنگاه شما به عنوان یک مشتری برای استفاده از آن تماس می‌گیرید و شما تنها هزینه پرواز با آن را پرداخت می‌کنید. با افزایش ساخت شمار زیادی از این نوع تاکسی پرنده ما حتی می‌توانیم هزینه یک تاکسی عادی را از شما دریافت کنیم تا همگان بتوانند استفاده از این نوع تاکسی را تجربه کنند.

طبق گفته های مدیر اجرایی شرکت آلمانی پرواز با این تاکسی پرنده بسیار آسان است و هر فردی که با آی پد کار کرده باشد می‌تواند با ولوکوپتر هم پرواز کند. وی افزود: در رابطه با قوانین ما البته به یک خلبان دارای مجوز پرواز با بالگرد نیاز داریم. این برای عمل به قوانین است. اما با گذشت زمان دریافت مجوز برای آن آسان‌تر می‌شود. ما می‌خواهیم سرانجام کاری انجام دهیم که این تاکسی پرنده به طور کاملا خودکار پرواز کند؛ بنابراین شما نیازی به مجوز خلبانی ندارید. شما مقصد خود را به ولوکوپتر اعلام می‌کنید و آن شما را به طور خودکار و ایمن به مقصد می‌رساند.

بازار های جهانی در صنعت حمل و نقل اقبال بسیار خوبی به چنین محصولات متنوع و هوشمند دارند چرا که طراحی فوق العاده و امکانات پیشرفته این نوع تاکسی های پرنده می تواند باعث دگرگونی بازار خودرو و تحول در صنعت حمل و نقل شود. ظرفیت بازار برای خرید این تاکسی پرنده بسیار بزرگ است به طوری که می تواند یک بازار ۱۰ تریلیون دلاری را شامل شود. این بازار به منزله یک فرصت بزرگ برای تولید کنندگان تاکسی های پرنده است تا با رشد علم و فناوری و آموزش های مستمر و بالا بردن سطح دانش مدیران و مهندسان شان بتوانند محصولی جدید با کلی امکانات متفاوت و پیشرفته نسبت به رقبا تولید کنند. تخمین زده شده است که تا سال ۲۰۲۳ تنها با فروش تاکسی پرنده این شرکت آلمانی بتواند فرصت بازاری برای فروش محصولات خود را به میزان ۳۰۰ میلیارد دلار به دست آورد.

حال باید منتظر ماند و دید در گذر زمان تا چه حد این شرکت می تواند به اهداف خود دست پیدا کند و با تولید تاکسی های پرنده سهم بسزایی از صنعت حمل و نقل جهانی را از آن خود کند. طبیعتا اقبال کاربران به این نوع وسایل نقلیه در به دست آوردن جایگاه بهتر برای این کمپانی تولید کننده بسیار اهمیت دارد.

در ادامه ویدئویی از پرواز این تاکسی پرنده در فرانسه را مشاهده می کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

شرکت NFT پیش فروش تاکسی‌های پرنده خود را آغاز کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل ویروس کرونا تاکسی پرنده فناوری جدید تاکسی های پرنده تاکسی پرنده حمل و نقل تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا

ایتنا - در ماه‌های اخیر، گروهی از هکرهای مرتبط با Sandworm تلاش کرده‌اند نوعی خرابکاری دیجیتالی را انجام دهند که از برخی جهات فراتر از نسخه قبلی خود است: آنها مسئولیت هدف قرار دادن مستقیم سیستم‌های دیجیتال یک سد برق آبی در فرانسه و شرکت‌های آب ایالات متحده و لهستان، چرخاندن سوئیچ ها را در تلاشی آشکار برای خراب کردن زیرساخت‌های حیاتی این کشورها را بر عهده گرفته‌اند.
واحد اطلاعات نظامی روسیه موسوم به Sandworm در دهه گذشته به عنوان تهاجمی‌ترین نیروی حمله سایبری کرملین عمل کرده و باعث خاموشی در اوکراین و انتشار کدهای مخرب شده است که برخی از مخرب‌ترین رویدادهای هک در تاریخ هستند.

به گزارش ایتنا، با این حال، در ماه‌های اخیر، گروهی از هکرهای مرتبط با Sandworm تلاش کرده‌اند نوعی خرابکاری دیجیتالی را انجام دهند که از برخی جهات فراتر از نسخه قبلی خود است: آنها مسئولیت هدف قرار دادن مستقیم سیستم‌های دیجیتال یک سد برق آبی در فرانسه و شرکت‌های آب ایالات متحده و لهستان، چرخاندن سوئیچ ها را در تلاشی آشکار برای خراب کردن زیرساخت‌های حیاتی این کشورها را بر عهده گرفته‌اند.

از ابتدای سال جاری، یک گروه هکریست معروف به ارتش سایبری روسیه، مسئولیت حداقل سه نوبت هک شرکت‌های آب و برق آمریکا و اروپا را به عهده گرفته است. هکرها ویدئوهایی را در تلگرام ارسال کرده‌اند که دستکاری آنها در رابط‌های ماشین و نرم‌افزارهای تجهیزات فیزیکی درون شبکه‌ را نشان می‌دهد. قربانیان آشکار این هک شامل چندین شرکت آب ایالات متحده در تگزاس، یک تصفیه خانه فاضلاب لهستانی، و یک نیروگاه برق آبی فرانسه است. دقیقاً مشخص نیست که هکرها چه میزان اختلال یا آسیبی را علیه هر یک از این تاسیسات انجام داده اند.

شواهدی نشان می‌دهد Sandworm به ایجاد ارتش سایبری روسیه Reborn کمک کرد و موارد متعددی را ردیابی کرد که داده‌های سرقت شده از شبکه‌هایی که Sandworm به آنها حمله کرده بود، بعداً توسط گروه Cyber Army of Russia Reborn افشا شد. با این حال، این که آیا Cyber Army of Russia Reborn صرفاً یکی از پرسونای پوششی است که Sandworm برای پنهان کردن فعالیت‌های خود در دهه گذشته پذیرفته است یا در عوض یک گروه متمایز است که Sandworm به ایجاد و همکاری با آن کمک کرده است و اکنون مستقل فعالیت می‌کند مشخص نیست. 

 
یکی از ویدیوهای این گروه که در اواسط ژانویه منتشر شد، چیزی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد یک صفحه ضبط شده است که از دستکاری هکرها در رابط‌های نرم‌افزاری سیستم‌های کنترل آب و برق در شهرهای آبرناتی و مولشو تگزاس را به تصویر می‌کشد. در پیامی که در معرفی ویدیو در تلگرام منتشر شده، آمده است: «ما در حال شروع حمله بعدی خود در سراسر ایالات متحده هستیم. » 
 
سپس این ویدئو هکرها را نشان می‌دهد که دیوانه‌وار روی رابط هدف کلیک می‌کنند و مقادیر و تنظیمات سیستم‌های کنترل هر دو ابزار را تغییر می‌دهند. اگرچه مشخص نیست که این دستکاری چه اثراتی داشته است. مقامات محلی این حملات سایبری وسطحی از اختلال را تایید کرده‌اند. مقامات شهرهای نزدیک به آبرناتی و هیل سنتر نیز گفتند که مورد اصابت قرار گرفته‌اند. بنا بر گزارش‌ها، شرکت آب و برق هر سه شهر، نرم‌افزار خود را برای جلوگیری از بهره‌برداری غیرفعال کردند.

در ویدیوی دیگری که در ماه مارس منتشر شد، هکرها را در حال دستکاری در سیستم کنترل سد برق آبی Courlon Sur Yonne در فرانسه نشان می‌دهد. این ویدئو درست پس از آن منتشر شد که رئیس جمهور فرانسه، اظهارات عمومی مبنی بر اعزام پرسنل نظامی فرانسوی به اوکراین برای کمک به جنگ این کشور علیه روسیه کرد.

Mandiant  سرنخ‌های مهم و متعددی پیدا کرد که نشان می‌دهد ارتش سایبری روسیه، حداقل با پشتیبانی Sandworm ایجاد شده است. گروه تحلیل تهدید گوگل دریافت که حساب‌های یوتیوب برای ارتش سایبری روسیه از یک آدرس IP که توسط Sandworm کنترل می‌شود، راه‌اندازی شده است.

دن بلک، تحلیلگر Mandiant و یکی از نویسندگان گزارش Sandworm می‌گوید: «همانطور که اهداف جنگی آنها تکامل یافته است، ما شاهد تکامل این گروه نیز بوده‌ایم. کرم شنی، مانند بسیاری از ارتش روسیه، مجبور شد رویکرد خود را تغییر دهد و با نقش جاسوسی و حمایتی سازگار شود، زیرا هدف اولیه روسیه برای سرنگونی سریع دولت اوکراین به یک جنگ فرسایشی طولانی تبدیل شده است. آنچه که ما می‌بینیم یک محور واقعی از فعالیت پاک‌سازی به سمت جاسوسی برای فعال‌سازی میدان جنگ است.»

با وجود اینکه کرم شنی به سمت نقش اطلاعاتی-نظامی تغییر می‌کند، گروه ارتش سایبری روسیه که احتمالاً به ایجاد آن کمک کرده است، بسیار فراتر از خط مقدم جنگ روسیه در اوکراین، با عملیات‌های مخرب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • ۲۴ اردیبهشت پرواز حج آغاز می‌شود/ عدد زائران ایرانی مشخص شد
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از این تاریخ
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ ۵ هزار زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)
  • نقش هکرهای روسی برای خرابکاری در شرکت‌های آب آمریکا
  • اولین نبرد هوایی بین هواپیمای هوش مصنوعی و خلبان انسانی