Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:16:02 GMT

شکایت از مک دونالد به دلیل جمع آوری صدای مشتریان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۲۶۴۰

شکایت از مک دونالد به دلیل جمع آوری صدای مشتریان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یکی از مشتریان رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد به دلیل ثبت کردن اطلاعات بیومتریک مشتریان در یکی از رستوران های این شرکت بدون رضایت مشتری شکایت کرده است.

طبق اسناد دادگاه، شارون کارپنتر یکی از مشتریان مک دونالد در ایالت ایلینوی ادعا می کند سیستم مذکور قانون حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک (BIPA) را نقض می‌کند زیرا قبل از استفاده از فناوری شناسایی صوت برای ثبت سفارش، از مشتری اجازه دریافت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون BIPA در ایالت ایلینوی آمریکا تصویب شده و طبق آن شرکت‌ها باید جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان (از جمله صوت، اجزای صورت، اثر انگشت و غیره) را به مشتریانشان اطلاع دهند. ایلینوی یکی از معدود ایالت‌های آمریکا است که قوانینی در خصوص حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک تصویب کرده است.

در متن شکایت ذکر شده کارپنتر اوایل سال گذشته میلادی به یکی از رستوران‌های خودروگذر مراجعه کرده و به جای اپراتور انسانی، سیستم هوش مصنوعی Apprente سفارش او را ثبت کرده است. این شاکی ادعا می‌کند شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای صوت مشتریان را جمع آوری می‌کند تا بتواند سفارش‌های مشتریان را به درستی دریابد. اما مک دونالد درباره جمع آوری صوت مشتریان به آنها اطلاع رسانی نکرده است. همچنین این شرکت قوانینی در خصوص نگهداری اطلاعات ندارد که نشان دهد از دیتا چه استفاده ای می‌شود یا چه مدت آنها را نگهداری می‌کند.

رستوران زنجیره‌ای مذکور در ۲۰۲۰ اعلام کرد مشغول آزمایش نرم افزار شناسایی صوت در ۱۰ رستوران است. سیستم مذکور اصوات مشتریان را نیز ثبت می‌کند.

کد خبر 5241727 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: مک دونالد رستوران شکایت امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی تولید دانش بنیان انتخابات 1400 روسیه سامسونگ تحقیقات علمی شرکت مخابرات ایران امنیت سایبری مخابرات هندوستان اطلاعات بیومتریک مک دونالد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب

 علیرضا دانشی با تأکید بر ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب، اظهار داشت: اگر دانش افراد در کسوت‌های مختلف به روز نشود همچون آب و سرابی خواهند بود که پس از مدتی به دلیل عدم سیالیت علمی از بین خواهد رفت.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گفت: اهمیت کسب علم برای مناطق نفتخیز جنوب به دلیل گستردگی حوزه عملیات و تنوع مأموریت‌ها بیش از سایر دستگاه‌هاست؛ از وجهی دیگر این مجموعه بنگاهی اقتصادی نیز به شمار می‌رود و باید براساس منطق اداره شود.

او بر ضرورت اهتمام مدیران و کارکنان در علم آموزی تاکید کرد و افزود: دین و شریعت برای طلب علم جایگاه ویژه‌ای قائل است، به طوری که در آموزه‌های قرآنی نیز ارزش انسان به دانش او ذکر شده.

این مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود که مدیریت منابع انسانی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اهتمامی ویژه‌تر و تلاشی مضاعف‌تر در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان بکوشد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود