Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: به مناسبت روز ملی محیط‌بان و میلاد امام رضا (ع)، مبلغ یک میلیون تومان ظرف امروز و فردا به حساب محیط‌بانان سراسر کشور، واریز خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ طبق تصویب یگان حفاظت محیط زیست، یازدهم ذیعقده، مصادف با سالروز ولادت امام رضا(ع) به روز ملی محیط‌بان نامگذاری شده اما این روز هنوز در تقویم رسمی کشور به صورت رسمی ثبت نشده است البته برای اینکه این روز در پاسداشت خدمات و تلاش‌‌های محیط‌بانان برای حفاظت و حراست از طبیعت و حیات وحش کشور به صورت رسمی ثبت شود، نیاز به تصویب و تأیید اعضای شورای عالی فرهنگ است که علی‌رغم وعده‌های عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر ثبت روز ملی محیط‌بان در تقویم رسمی کشور، هنوز این روز به صورت رسمی در تقویم ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به تلاش‌های سازمان محیط زیست برای ثبت رسمی روز ملی محیط‌بان در تقویم رسمی کشور اظهار کرد:  در سه سال گذشته اقدامات و پیگیری‌های جدی برای ثبت رسمی روز ملی محیط‌بان با شورای عالی فرهنگ صورت گرفته که امیدواریم این اقدامات و تلاش‌‌ها به‌زودی به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: به مناسبت روز ملی محیط‌بان و میلاد امام رضا (ع)، مبلغ یک میلیون تومان، ظرف امروز و فردا به حساب محیط‌بانان سراسر کشور، واریز خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: این مبلغ یک میلیون تومان امروز به محیط‌بانان تعدادی از استان‌ها پرداخت شده که برای مابقی محیط‌بانان در دیگر استان‌ها نیز، نهایتا تا فردا واریز می‌شود.

امضای قرارداد خرید 1200 دستگاه موتورسیکلت برای محیط‌بانانتجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی به جلیقه ضدگلوله و موتورسیکلت"محیط‌بانان" حق شلیک به شکارچیان مسلح غیرمجاز را ندارند!

سرهنگ محبت‌خانی در ادامه با بیان اینکه طی سه سال اخیر در ابعاد مختلفی، از محل صرفه‌جویی‌ها در سال‌های 97 و 98، در حوزه بیمه محیط‌بانان، اقدامات خوبی صورت گرفته و حمایت‌‌هایی از آنها شده است، گفت: در این مدت بالغ بر 600 میلیون تومان برای حمایت از خانواده‌های شهدای محیط‌بان کمک‌هایی از سوی سازمان محیط‌زیست انجام شده است. 

وی  تصریح کرد: در این مدت، 1200 دستگاه از بهترین موتورها را برای محیط‌بانان خریداری کردیم، به طوری که به هر پاسگاه به طور متوسط 3 دستگاه موتورسیکلت اختصاص می‌یابد که که انقلابی در حوزه محیط زیست و محیط‌بانی خواهد بود. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: 72 دستگاه خودرو از خودروهای داخلی برای محیط‌بانان خریداری شد که تکافوی نیاز مأموریت‌های محیطبانان را نمی‌کند البته ما از تولیدات داخلی حمایت می‌کنیم اما واقعاً خودروهایی که در حال حاضر موجود است به دلیل مسیرهای صعب‌العبوری که محیطبانان باید در مأموریت‌ها از آن تردد کنند، جوابگوی مأموریت‌های آنها نیست.

سرهنگ محبت‌خانی  ادامه داد : یکی از برنامه هایی که در آینده باید صورت گیرد، در حوزه خودرویی برای محیط‌بانان است.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شکار شکارفروشی سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد شکار شکارفروشی سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست فرمانده یگان حفاظت محیط زیست روز ملی محیط بان برای محیط بانان میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: اگر بحث تفکیک از مبدا زباله در شهرهای کردستان اجرایی شود، تعداد سگ‌های ولگرد نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه وبینار رئیس سازمان محیط زیست کشور با مدیران مناطق کل استان‌ها و شورای عالی استان‌های کشور در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهرهای کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله تر و خشک با همدیگر دفع شده که باعث ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله ورود کرده و جلوتر از ما هستند و قاعدتاً کمتر درگیر مشکلات زیست محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری‌های استان کردستان هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از شوراهای شهر نیز که کار نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها را بر عهده دارند درخواست می‌کنیم که برای اجرایی شدن این مسئله ورود کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سیستم فاضلاب معابر در استان کردستان معیوب بوده و این فاضلاب وارد فاضلاب انسانی می‌شود که باید شهرداری‌ها نسبت به حل این مشکل اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در این وبینار مهمترین مسائل و پیشنهادات مناطق محیط زیست کشور که استان کردستان جزو منطقه دو (استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، زنجان و کردستان) است، مطرح شد.

کد خبر 747205

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد