Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:45:49 GMT

اندیشه‌های رزمندگان در جنگ اقتصادی راهگشاست

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۵۰۴

اندیشه‌های رزمندگان در جنگ اقتصادی راهگشاست

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا سبحانی، روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) و هفدهمین سالگرد شهادت شهید سرتیپ دوم علی ابوعطا از خلبانان دوران دفاع مقدس افزود: فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، شخصیت مبارز، دلاور و از خودگذشته‌ای داشتند که مقابله با دشمن را وظیفه اساسی برای خود می‌دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌ کرد: خودباوری، ایثار و ازجان گذشتگی از مُولفه‌های قدرت و توانایی انسانی آنها در برابر دشمنان بود و از هیچ موقعیتی برای نبرد با دشمن نمی‌گذشتند.

به گفته رییس عقیدتی، سیاسی پایگاه هشتم شکاری اصفهان، مدیریت امروز جامعه به اندیشه‌های این افراد نیاز دارد و برای مبارزه با دشمن در دو عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی، باید چنین دیدگاه‌هایی فراگیر شود.

وی ادامه داد: صداقت در نیت، دلسوزی برای کشور و اهداف الهی، مهمترین مُولفه‌های موفقیت و تداوم مسیر این شخصیت‌ها بود و این مفاهیم باید در بین مسوولان و متولیان حوزه های مختلف نهادینه شود.

همرزم شهید ابوعطا نیز در این نشست به خاطرات دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: آن دوران مظهر دلاوری و گذر از گرفتاری‌های دنیایی بود و جایگاه سازمانی و مسائل مادی برای هیچ فردی نقش و سهمی نداشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی، خدمت عاشقانه و دلسوزانه را یکی از ویژگی‌های مهم شهید ابوعطا معرفی و تصریح کرد: این ویژگی مهم و بارز نهادینه شده در بین همه رزمندگان، نقش راهبردی در نبرد با دشمن داشت.

وی با بیان اینکه برخی افراد از امتیازات ایثارگری خانواده و خود برای کسب پست و مقام استفاده می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: دلسبتگی به دنیا و بهره‌گیری از این شرایط برای بسیاری از رزمندگان مثل این شهید، پسندیده و مورد رضایت نبود.

این خلبان دوران دفاع مقدس، پشت میزنشینی و راحت طلبی را موضوعی ناپسند برای فرماندهان و رزمندگان بیان کرد و یادآور شد: امروز در جنگ اقتصادی باید فارغ از پست و مقام، ساعت‌ کاری و راحت طلبی، در عرصه‌های کار و تلاش پیش رفت.

وی انتقال تجربه‌های گذشته به نسل امروز و آموزش نیروهای جدید را نوعی علاقه و میل باطنی خلبانان بیان کرد و گفت: تجربه، سن و درجه مانع از کار آموزشی نبوده و شهید ابوعطا یک ماه قبل از بازنشستگی در یک پرواز آموزشی به همراه همرزمش خلبان داریوش یاوری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش ایرنا، این برنامه در پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان با حضور جمعی از فرماندهان، کارکنان وظیفه و کادر اجرایی این سازمان برگزار شد.

پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان یکی از مهمترین مراکز هوایی کشور از دوران دفاع مقدس تاکنون بوده است.

برچسب‌ها جنگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس جنگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس اصفهان دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد

به گزارش قدس خراسان، جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج و درد دوران مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید جانباز از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا (علیه السلام)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تحویل سرخ سال ۶۷ روی جاده ام‌القصر/ مصداق «احسن الاحال» را در سیمای رزمندگان می‌دیدیم
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد