Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:31:18 GMT

مهار آتش سوزی منطقه شورآب سیاخ دارنگون شیراز

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۶۱۶

مهار آتش سوزی منطقه شورآب سیاخ دارنگون شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد به همراه تیم امدادی اطفاء حریق نیمه شب گذشته با حضور در عملیات مهار این حریق گفت: آتش سوزی که تا نیمه شب گذشته همچنان در شورآب واقع در ارتفاعات سیاخ دارنگون شهرستان شیراز شعله ور و در حال پیشروی بود در نهایت با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی متوقف و مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آتش سوزی از ساعت ١١ صبح روز یکشنبه ۳۰ خردادماه به وقوع پیوسته است.

صمد نژاد اظهار داشت: تلاش گسترده نیروهای منابع طبیعی با وجود خستگی های شدید مهار آتش در دیگر نقاط این استان همچنان دوشادوش اکیپ‌های هنگ امداد طبیعت شهرستان شیراز و این اداره کل ، محیط زیست و گروههای مردمی شهرستان در منطقه شوراب وکوه دلو ادامه داشت.

وی با اشاره به علت وقوع این حریق گفت: علت و مساحت آتش سوزی هنوز مشخص نبوده و در  دست بررسی است اما وزش باد شدید موجب سرایت آتش به سطوح جنگلی این منطقه شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به اینکه آتش سوزی در منطقه صعب العبور و کوهستانی شورآب و کوه دلو موجبات وارد آوردن خسارت به عرصه های ملی این شهرستان شد، اظهار داشت: برای اطفاء حریق در این ارتفاعات بسیج تمام نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداری‌ها، فرمانداری، بخشداری و ادارات و مردم محلی برای حفظ این منابع پایه استان بسیار محسوس و ضروری بود.

صمد نژاد با بیان اینکه با وجود راه‌های دسترسی کافی در  منطقه،  نیاز  به استفاده از بالگرد نبود تصریح کرد: با توجه به گستردگی سطح آتش سوزی از دوستداران منابع طبیعی ومحیط زیست، سمن ها، نیروهای مردمی بخصوص دهیاران و مردم روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده درخواست کمک شد.

صمدنژاد با قدردانی از حضور نیروهای مردمی ،دهیاران و شوراها در عملیات مهار این آتش سوزی گفت: نیروهای منابع طبیعی و امدادی جهت نظارت و پایش دقیق و نیز جلوگیری از شعله ور شدن مجدد حریق و سرایت آن به دیگر نقاط تا ۲۴ ساعت بعد از عملیات اطفاءحریق در منطقه حضور داشتند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: صمدنژاد مدیرکل منابع طبیعی فارس اتش سوزی شوراب سیاخ دارنگون منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکوتایمز، به گفته مقامات منطقه اسمولنسکی روسیه، حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات پالایشگاه نفت واقع در این منطقه منجر به آتش‌سوزی شده است.

واسیلی آنوکین، رییس منصوب روسیه در منطقه اسمولنسکی گفت: منطقه ما دوباره زیر آتش حمله‌های پهپادی اوکراین است.

وی افزود: آتش‌سوزی پالایشگاه هیج قربانی نداشته و تیم‌های آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

در تصاویر منتشر شده در یک کانال تلگرامی، حجم آتش در این پالایشگاه گسترده به‌نظر می‌رسد.

همچنین، ایگور آرتامونوف، فرماندار منطقه «لیپتسک» در جنوب غربی روسیه، گفته است که یک پهپاد در منطقه صنعتی این ناحیه سقوط کرده است. به گفته وی، در پی این حمله ساکنان منطقه تخلیه شده‌اند.

کد خبر 6087504

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق