Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@18:06:22 GMT

واکنش گوترش به نتیجه انتخابات ایران

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۶۸۳

واکنش گوترش به نتیجه انتخابات ایران

سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به انتخاب ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری ایران اعلام کرد: منتظر ادامه همکاری با مقام‌های ایرانی هستیم.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه سازمان ملل، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» منتظر ادامه همکاری با مقام‌های ایرانی درباره موضوعات مرتبط با احترام متقابل در راستای منافع ایران، مردم آن و مردم منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: روند معمول دنبال خواهد شد، شکی ندارم. اما این معمولاً در زمان نزدیک به تحلیف انجام می‌شود که تا جایی که من می‌دانم حدود ۶ هفته دیگر است.

در سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران که جمعه گذشته برگزار شد؛ آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء و به این ترتیب، رئیس جمهور منتخب ایران شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آنتونیو گوترش سازمان ملل ابراهیم رئیسی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم

دبیرکل حزب سبز گفت: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنار بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرهیز از اختلاف افکنی و ستیزه‌گری در مجلس دوازدهم اظهار کرد: قطعاً سخنان رهبر معظم انقلاب هم بشارت و هم انذار بود، زیرا انتخابات بر خلاف تمام دسیسه‌ها و تبلیغات دشمن کام مردم را شیرین کرد، دشمن به دنبال این بود که مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرد. اما ملت ایران از ندای رهبری تبعیت کردند.

کنعانی مقدم گفت: کسانی به دنبال اختلاف‌افکنی هستند که به وحدت مجلس آسیب خواهند زد، درصورتی که انتظار جامعه رسیدگی به مشکلات و معیشتی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: اگر بنا باشد برای کسب کرسی ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها رقابت‌های ناسالم ادامه پیدا کند، هم وقت تلف کردن است و هم موجب تضعیف مجلس می‌شود، بنابراین بهتر است رقابت‌ها را کنا بگذاریم تا رفاقت‌ها آغاز شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، سلطنت‌طلبان، منافقین و همه معاندین همواره در تلاش هستند تا انتخابات و سلامت آن را زیر سوال ببرند و بر موج آن هم سوار شوند، اما مردم سیلی محکمی بر چهره منافق‌گونه ضد انقلاب زدند.

کنعانی مقدم عدم حضور برخی از سیاسیون در انتخابات و اقدام بر خلاف بیانات و تأکیدات رهبر انقلاب را به منزله حذف خود از سپهر سیاسی ایران دانست.

وی افزود: کسی رأی نمی‌دهد و به رأی دادن خود افتخار می‌کند و ۲۵ میلیون رأی دهنده را دروغ‌گو فرض می‌کند، نمی‌تواند در سپهر سیاسی کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. فلذا این افراد میت سیاسی تلقی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • فیلم| ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • (ویدیو) ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه
  • بن گویر: سازمان ملل و دبیرکل آن یهودستیز هستند