Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@13:57:52 GMT

طالبان با جنگ نمی‌تواند قدرت را در دست گیرد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۴۴۱۶

طالبان با جنگ نمی‌تواند قدرت را در دست گیرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «میرزامحمدیارمند» آگاه مسائل نظامی و سیاسی افغانستان روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود:طالبان باید از چهار دهه جنگ در افغانستان درس عبرت بگیرد و بدانند که آغاز و ادامه جنگ یک طرح خارجی و به نفع دشمنان افغانستان است.

وی تصریح کرد طالبان باید با جدیت خواست‌ها و مسائل خود را از طریق گفتگو بدست آورد و بداند که مشکلات از راه مذاکره قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تخریب زیرساخت‌ها توسط طالبان اظهار داشت اگر این گروه قصد مشارکت در دولت آینده را داشته باشد باید بدانند که تخریب زیرساخت‌های افغانستان به نفع هیچ کس نیست و در آینده مجبور می‌شوند که با هزینه زیاد آن‌ها را دوباره بسازند.

وی در ادامه با اشاره به تصرف تعدادی از شهر‌ها توسط طالبان گفت تضعیف مدیریتی در نهاد‌های امنیتی که از زمان تشکیل دولت وحدت ملی آغاز شد باعث تضعیف ارتش و پلیس شده است.

"یارمند" خاطرنشان کرد در هفت سال گذشته قراردادن افراد کم تجربه و با انگیزه سیاسی در پست‌های وزارت دفاع و کشور باعث شده است که نیرو‌های امنیتی و نظامی تضعیف شوند.

وی افزود:این وزارتخانه‌ها به دلیل ضعف مدیریتی با وجود درخواست‌های کمک نیرو‌های تحت محاصره هیچ کمکی به آن‌ها نشد و این امر باعث بی اعتمادی در بین این نیرو‌ها شد.

این کارشناس نظامی، مقاومت نکردن نیرو‌های نظامی و امنیتی در برابر طالبان در برخی از شهر‌ها را به علت ضعف مدیریتی و ارتباط نداشتن با سربازان دانست.

وی افزود:در برخی از شهر‌ها سربازان با درخواست بزرگان قوم بدون هیچ مقاومتی تسلیم طالبان شدند.

این مقام سابق وزارت کشور تغییرات دو روز پیش در وزارتخانه‌های کشور و دفاع و انتخاب افراد جدید و کارکشته را گامی در راستای تغییر وضعیت دانست و خواستار برنامه ریزی برای استفاده مناسب از داوطلبان مردمی برای مقابله با طالبان شد.

وی افزود:مداخلات سیاسی در ارتش و عزل و نصب‌های سیاسی دولت در ارتش باعث تضعیف نیرو‌های نظامی در برابرطالبان شده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده در ۲ ماه گذشته گروه طالبان حدود ۶۰ شهرستان را از نیرو‌های دولتی افغان گرفته و یا دست به دست شده است و اکنون جنگ به شهر‌های بزرگ این کشور از جمله مزارشریف، قندوز، پلخمری و بادغیس رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی افغانستان طالبان انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی نیرو ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • طوفان‌الاقصی و وعده صادق، قدرت نظامی اسرائیل را فرو ریخت
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد
  • تضعیف روحیه مقامات نظامی اسرائیل به‌دلیل عملیات ایران