Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گفته مقامات وزارت دفاع ترکیه، یک هیئت فنی از وزارت دفاع آمریکا برای ارزیابی طرح تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل افغانستان توسط ترکیه پنجشنبه هفته جاری به آنکارا سفر می‌کند.

این مسئله علاوه بر اجلاس ناتو که پیشتر در شهر بروکسل برگزار شد، در دیدار دوجانبه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه این اجلاس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسای جمهور دو کشور هیاتی را مسئول بررسی راهکار نهایی در مورد این موضوع کرده و درباره طرح ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزای به توافق کلی دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با آغاز خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در تلاش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به عنوان بهانه‌ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

طی هفته های اخیر، همزمان با خروج نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان، درگیری ها بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان برای تسلط بر مناطق بیشتر افزایش یافته است و همین امر دستاویزی برای مقامات آمریکایی جهت خطرناک جلوه دادن عواقب خروج شان از افغانستان شده است.

ارتش آمریکا می گوید که احتمالاً روند اجرای برنامه ادعایی خروج نظامیان خود و ناتو از افغانستان را به علت پیشرفت طالبان در تصرف برخی مناطق این کشور در درگیری های اخیر، کند می کند.

به گفته «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، مهلت خروج کامل نیروهای آمریکایی همچنان همان زمان اعلام شده قبلی یعنی ۱۱ سپتامبر خواهد بود اما سرعت انجام آن ممکن است دستخوش تغییر شود.

مقامات پنتاگون هفته گذشته ادعا کردند که تقریباً نیمی از نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج شده اند.

کد خبر 5242119

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا ترکیه افغانستان شهر کابل ایران ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین انتخابات 1400 عراق سیدابراهیم رئیسی روسیه برجام افغانستان عربستان سعودی ترکیه مذاکرات وین جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد