Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متحصص تغذیه به بیان توضیحاتی در خصوص قرص‌های لاغری پرداخت.

به گزارش میزان، فرزاد شیدفر در خصوص تاثیر داروی لاغری بر کاهش وزن گفت: قرص‌های لاغری طیف وسیعی از قرص‌ها را شامل می‌شوند که هر کدام از آن‌ها عملکرد خاص خود را دارند و نکته بسیار مهم در خصوص آن‌ها، این است که تایید شده باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از این قرص‌ها از لحاظ علمی تایید شده اند که البته تعدادشان بسیار اندک است، ادامه داد: تعداد زیادی از قرص‌های لاغری از لحاظ علمی تایید نشده اند و می‌توانند عوارض جانبی نظیر مشکلات قلبی و متابولیک را به وجود آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه با بیان اینکه برای لاغری به طور معمول استفاده از قرص‌های کاهنده وزن توصیه نمی‌شود و بهتر است افراد برای کار از رژیم‌های غذایی متعادل و ایده‌آل استفاده کنند، افزود: با طراحی یک رژیم غذایی مناسب و علمی قطعا کاهش وزن مورد نظر صورت می‌گیرد و نیازی به استفاده از قرص‌های کاهنده وزن نیست.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بسیار خاص می‌توان برای کاهش وزن از قرص‌های کاهنده وزن تایید شده استفاده کرد که البته نیاز به مشورت با کارشناسان تغذیه، پزشک و تیم درمانی دارد، متذکر شد: ممکن است ما برای کاهش وزن از مداخلات درمانی دیگری از لحاظ علمی نیز استفاده کنیم که همه این موارد با توجه به وضعیت بیمار و مذاکره با تیم درمان انجام می‌شود.

این پزشک متخصص اظهار کرد: همیشه بهترین رویکرد برای کاهش وزن بهره‌گیری از رژیم‌های غذایی علمی و مناسب است که باید توسط کارشناسان تغذیه و پزشکان تجویز شود چرا که این اقدام بدون هیچ عوارضی و به صورت ایده‌آل وزن بیمار را کاهش می‌دهند و خطرات ابتلا به بیماری‌های مختلف را کم می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی دارو لاغری کاهش وزن انتخابات 1400 شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی قرص ها کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌

سعید برپروشان درباره اصلی‌ترین مشکل مبتلایان به هموفیلی گفت: اصلی‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در حوزه تامین دارو و داشتن درمانی غیرعلمی است چرا که اگر دارو به شیوه غیرعلمی توسط بیماران دریافت شود هدر رفت بودجه دولت و بیت‌المال را به همراه دارد و همچنین موجب معلولیت مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با نبود داروهای هیومیت و فیبرینوژن مواجه هستیم، ادامه داد: داروی فاکتور ۹ نیز تا ۲ هفته دیگر وارد کشور نمی‌شود و تا وارد سیستم گمرکی شود نیز ۲ هفته طول می‌کشد و مشخص نیست اگر بیماری در این زمان دچار خون‌ریزی شود چگونه باید بهبود پیدا کند؟!

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران این کمبود دارو برای بیماران هموفیلی را ناشی از نبود مدیریت صحیح دانست و افزود: کمبود دارو تنها به تحریم‌ها باز نمی‌گردد و به نداشتن مدیریت و نبود احساس مسئولیت نیز مربوط می‌شود، اگر همه مسئولان در این مورد احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند شاید بیماران هموفیلی کمتر دچار آسیب شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر تنها گزینه ۳ نفر از بیمار هموفیلی برای ادامه زندگی انجام عمل جراحی است و این در حالی است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم و از بین بیماران مادری را داریم که ۲۵ سال در انتظار داشتن فرزند بوده و هم اکنون که باردار است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • فریب تبلیغاتی دمنوش‌های لاغری
  • بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع و دمنوش‌های لاغری
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • ترک داروی مشهور لاغری چه عوارضی بر بدن دارد؟