Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از الجزیره، وزیر خارجه افغانستان در سخنانی بر عدم پایبندی طالبان به تعهدات خود تأکید کرد.

«محمد حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان گفت: خروج نیرو‌های خارجی (از کشور) ظرف دو هفته تکمیل خواهد شد و همگان خواهند دید که طالبان به تعهداتش پایبندی ندارد.

این در حالی است که نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در جلسه شورای امنیت اعلام کرد خروج نیرو‌های بین المللی از افغانستان، این کشور را به لرزه در خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل که امروز (سه شنبه) برگزار شد، نماینده سازمان ملل اعلام کرد اعلام خروج تمامی نیرو‌های بین المللی لرزه‌ای را به نظام سیاسی افغانستان انداخت و شورای امنیت تمامی تلاشش را کرده تا طرف‌های درگیر را به سوی مذاکره و دست کشیدن از جنگ سوق دهد.

وحید عمر، مشاور رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرد نوعی نگرانی میان نیرو‌های افغانستانی به سبب تحولات امنیتی در این کشور حکمفرما شده است. او در همین حال تأکید کرد که نیرو‌های دولتی قادر به کنترل اوضاع خواهند بود.

او در ادامه افزود که نمی‌توان جنگ را در افغانستان پس از آغاز خروج آمریکا توجیه کرد؛ اما طالبان عملیات‌های خود را افزایش داده است. او همچنین اعلام کرد دولت افغانستان انتظار دارد که طالبان بجای جنگ بر روی مذاکره متمرکز شود؛ همچنانکه گفت طالبان تا الان دیدگاهش را در خصوص برپایی دولتی اسلامی ارائه نکرده است.

روز گذشته «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشستی مطبوعاتی از انعطاف پذیری در مواضع در سایه پیشروی نظامی جنبش طالبان سخن گفته بود.

او تأکید کرده بود که خروج نیرو‌های آمریکایی در صورتی که طالبان به کسب دستاوردهایش در چندین جبهه ادامه دهد، ممکن است کند شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه افغانستان محمد حنیف اتمر طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار نماینده ویژه و سفیر ایران در افغانستان گفت رسیدن آب به سیستان به حل مشکلات مردم دو کشور کمک می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سفیر ایران پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر حکومت طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده استاستانکزی: به حقابه ایران متعهدیم اما در حال حاضر به اندازه رفع نیاز افغانستان آب داریم

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر ملا برادر، کاظمی قمی نیز در این دیدار اظهار داشت ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجار، مبارزه مشترک برای محفاظت از محیط زیست، به‌روزرسانی بخش کشاورزی و همچنین افزایش سطح تجارت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم