Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحسن سیدکاظمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره درمان سوختگی گیاهی با استفاده منابع طب سنتی گفت: طب سنتی و دانش داروهای گیاهی در کشور ما از پیشینه چند هزار ساله برخوردار است. بسیاری از فرآورده‌های تولید شده از گیاهان دارویی طی قرن‌ها آزمایش شده است و خواص آن توسط دانشمندان این حوزه تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به دو دهه فعالیتم در حوزه گیاهان دارویی از همان ابتدا علاقه‌مند بودم تا آثار دانشمندان این حوزه مانند ابوعلی سینا و حکیم زکریای رازی را مطالعه کنم.

او افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته، یک دارو برای درمان سوختگی بر اساس فرآورده‌های گیاهی تولید کردیم. این دارو به عنوان اختراع بنده ثبت شده است و طی چند سال، بازخورد بسیار مثبتی گرفته است. با توجه به اینکه این دارو را همان ابتدا برای یکی از اعضای خانواده که دچار سوختگی شده بود، به کار بردم و اثرات آن مثبت آن را دیدم، تلاش کردم تا مجوزهای لازم در این حوزه را اخذ کنم.

سید کاظمی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به روش‌های علمی در صنعت گیاهان دارویی، گفت: ما برای اخذ مجوز مراحل آزمایش حیوانی و همچنین کد اخلاق و مرحله انسانی را نیز گذراندیم، اما با وجود این روند اداری اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو بسیار طولانی شده است. برخی از محققین ممکن است در این فرایندهای چند ساله اخذ مجوز دچار دلسردی شوند و از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درخواست داریم تا در این زمینه رایزنی‌های لازم را صورت دهند.

او افزود: اساس این دارو که به صورت کرم عرضه می‌شود، از کنجد است. در مکتوبات و منابع مورد رجوع در طب سنتی نیز به مزایای کنجد برای درمان سوختگی اشاره شده است. سوختگی می‌تواند ضایعات بسیاری به همراه داشته باشد و درمان آن نیز چندان ارزان قیمت نیست، به همین دلیل یافتن گیاهان دارویی به عنوان مکمل درمان‌های مدرن می‌تواند موجب تسریع در روند بهبودی بیمار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان سوختگی طب سنتی گیاهان دارویی درمان سوختگی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی

نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: طب گیاهان دارویی از رشد خوبی در ایران برخوردار شده است. 

وی بیان کرد: سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را در کشور تدوین کرده‌ایم و معتقدیم که باید از ظرفیت بالای طب سنتی و گیاهان دارویی استفاده بهینه شود. 

حسینی یکتا ادامه داد: اکنون موضوع ادغام طب ایرانی در نظام سلامت مطرح است و این مسئله در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و دارویی موثر خواهد بود.  

وی افزود: طب سنتی در کنار متغیرهای اقتصاد و سلامت موثر و اثربخش خواهد بود.

ظرفیت غنی ایران در زمینه گیاهان دارویی 

در ادامه مراسم شمس اردکانی دبیر ستاد گیاهان دارویی دبیر ستاد گیاهان دارویی معاومت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: منابع طبیعی کشور در زمینه گیاهان دارویی بسیار غنی است و در این خصوص باید از ظرفیت بی نظیر ایران در حوزه طب سنتی استفاده بهینه را داشته باشیم.  

وی بیان کرد: توسعه حوزه طب سنتی سبب ارتقلی سلامت جامعه خواهد شد و امیدواریم این امر محقق شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاه مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان