Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@23:28:16 GMT

تهیه شیوه‌نامه مدیریت مساجد استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۵۹۳۶

تهیه شیوه‌نامه مدیریت مساجد استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: شیوه‌نامه مدیریت مساجد استان تهیه شده و پس از ابلاغ نماینده ولی‌فقیه در استان، عملیاتی می شود.

حجت الاسلام مهدی عباسی، اول تیرماه، در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این سازمان در تیرماه سال ۶۰ به فرمان امام خمینی(ره) فعالیت خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به نیازهای موجود در عرصه های مختلف، اجرای ۳۵ عنوان برنامه در سالگرد تاسیس این سازمان در سال جاری در دستور کار است و توانمندسازی فعالان فرهنگی نیز به عنوان یکی از اولویت‌های موجود، پیگیری می شود.

عباسی خروجی دوره‌های برگزار شده جهت توانمندسازی فعالان فرهنگی را مطلوب عنوان کرد و گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی طرح‌های قرآنی همچون شهد رمضان نیز در ماه رمضان اجرا و در قالب یک برنامه تلویزیونی از طریق شبکه استانی آفتاب پخش شد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا فعالیت فرهنگی مساجد، مجازی شد و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت، افزود: شیوه‌نامه مدیریت مساجد با همکاری سازمان اوقاف، سپاه روح‌الله استان و نمایندگی ولی‌فقیه در استان آماده شده است.

عباسی گفت: پس از ابلاغ نماینده ولی‌فقیه در استان، این شیوه‌نامه عملیاتی می شود و پس از عملیاتی شدن شیوه‌نامه نحوه فعالیت و ساز و کار بخش های مختلف مساجد، نوع نظارت نهادها و مدیریت تبیین می‌شود.

عباسی از اجرای طرح فرهنگی با محوریت کانون تحکیم بنیان خانواده با همکاری سپاه استان و نماینده آستان قدس در استان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح ۳۰ مسجد منتخب برگزاری شدند و از ظرفیت مدارس اطراف این مساجد جهت برگزاری کارگاه‌های مختلف و متنوع در زمینه تحکیم خانواده استفاده می‌شود. در این کانون‌ها طیسه دوره شیوه‌های همسرداری، شیوه‌های تربیت فرزند و مهارت‌های مدیریت فردی آموزش داده می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانواده، دو حوزه طلاق و اعتیاد مورد توجه گرفته است و امیدواریم با کمک مبلغانی که برای این هدف تربیت شده اند، به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از افزایش آنها کمک کنیم.

وی از آموزش عمومی و تخصصی ۲۰ بانوی مشاور در زمینه خانواده در سال گذشته خبر داد و افزود: این افراد امسال به جمع مبلغان تخصصی اضافه می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه تاریخ شفاهی شازند در حوزه انقلاب، توسط کارگروهی در این شهرستان در حال تهیه است، بیان کرد: سلسله نشست‌های تحولات جهان اسلام نیز از اقدامات اجرایی است که با حضور حدود ۴۰۰ بانوی فعال در حوزه فرهنگ در حال برگزاری است.

وی دیگر اولویت تبلیغات اسلامی استان را، فضای مجازی عنوان کرد و گفت: قرار است محتوای معارفی و قابل استفاده برای خانواده‌ها برای این فضا تولید و فعالان این حوزه توانمند شوند. در این عرصه رویکردهای کادرسازی انقلابی و پویا، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی حاکم بر فعالیت‌هاست.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در جشنواره‌ای که با عنوان «مهرواره محله‌همدل» برگزار شد توانست با همکاری فعالان مساجد هزار و ۹۰۳ مسئله، معضل و مشکل را احصا کرده و بین ۱۰ استان برتر کشور قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات استان هویت‌سازی از مفاخر را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات عنوان کرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان از انیمیشن کودکی کربلایی کاظم ساروقی رونمایی و خانه قرآنی این حافظ قرآن در شهر ساروق افتتاح می‌شود تا کودکان و نوجوانان با این حافظ قرآن بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسجد استان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب گواهینامه مدیریت پسماند توسط شرکت گاز استان گلستان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، مهدی ضمیری رئیس امور HSE  شرکت بیان کرد: با توجه به تفکیک  پسماندهای عادی و مشارکت کارکنان برای دستیابی به جامعه ای برخوردار از محیط زیستی سالم، پویا و با نشاط و تعامل با سازمان مدیریت پسماند، شرکت گاز استان گلستان موفق به کسب گواهینامه مدیریت پسماند در پنج سال متوالی شد.
وی ادامه داد: با عنایت به ضرورت رعایت اصل (50) قانون اساسی ، قانون مدیریت پسماند و آیین نامه های اجرایی آن و بر اساس آیین نامه  اجرایی بند (ز) ماده ( 38) برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شاخص مدیریت سبز در پسماند عادی شامل  استقرار و اجرای تفکیک پسماند است که این امر در شرکت گاز استان گلستان محقق شده است.

ضمیری گفت: بر اساس تعریف، پسماند به مواد یا اشیایی گفته می شود که آن را دور انداخته یا قصد دور انداختن آن را دارند، از این رو مدیریت پسماند به دلیل اهمیت مسائل زیست محیطی از یک طرف و همچنین محدودیت منابع از سوی دیگر بسیار ضروری و مهم است.

رئیس امور HSE شرکت گاز استان گلستان اظهارداشت: خوشبختانه با حمایت مدیریت عامل و همکاری بسیار خوب کارکنان شرکت ،پسماندها مدیریت شده و این شرکت موفق به نگهداشت و استمرار مدیریت پسماند و اخذ گواهینامه مدیریت پسماند برای پنجمین سال متوالی شده است.

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • کسب گواهینامه مدیریت پسماند توسط شرکت گاز استان گلستان
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • شیوه‌نامه شناسایی و رشد استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی صاحبان استعدادهای برتر در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعداد‌های برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی