Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شامگاه امروز در آیین خطبه خوانی خادمیاران آستان مقدس رضوی در حرم امام خمینی(ره)، ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و تاثیر هجرت های پیامبر و ائمه در بقای اسلام، اظهار کرد: هجرت علی ابن ابیطالب(ع) از مدینه به کوفه بود که خطبه های نهج البلاغه شگل گرفت، دومین هجرت حضرت محمد(ص) که الگوی احکام و شریعت اسلام و زندگی ساز بود شکل گرفت، همچنین هجرت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا و قیام و انقلاب خونین ایشان که باعث تاسیس دانشگاه شهادت بود و اگر این هجرت نبود امروز انقلاب اسلامی، استقلال و نامی از قرآن و دین نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هجرت و خون امام حسین(ع) دین را بیمه کرد، گفت: هجرت حضرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان که مکمل هجرت های چهارگانه بود.

 امام جمعه موقت تهران ادامه داد: علی ابن موسی الرضا(ع) با آمدن به ایران آل الله را به ایران کشاندن و زلاله حضرت زهرا(س) علما جان برکفان آمدند در نقاط مختلف ایران و هرکدام در نقطه‌ای قطب فرهنگی بودند و علاوه بر تبلیغات دینی که انجام دادند به شهادت رسیدند و سرزمین ایران را با خون فرزندان پیامبر(ص) و امامزادگان واجب التعظیم رنگین کردند.

وی افزود: صدای اسلام ناب و مکتب تشیع از ایران به تمام عالم رسانده شد و مامون الرشید امام رضا(ع) را به ایران آورد که شهره عالم نشود اما خداوند کاری کرد تا به دست خود هارون با مناظره‌های عالمان جهان با امام رضا(ع) تشیع به سراسر دنیا صادر شود.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: امام رضا(ع) بیش از ۱۸ هزار حدیث ناب به مهندسین دین منتقل کرده و مذهب تشیع را بارور کردند و با هجرت امام رضا(ع) کریمه اهل بیت(ع)، آل الله، مخزن اسرار ائمه اطهار(س)، حضرت فاطمه معصومه (س) به ایران آمدند و مظهری از مظاهر توحید الهی‌ را با احدایثی از فاطمه الزهرا(س) که گوهر پاکشان عرشی از سرسله عال عصمت است منتشر شد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: لقب معصومه را امام رضا(ع) به ایشان دادند زیرا از عصمت برخوردار بودند و خاتم النبیا ائمه اطهار عملا اثبات کردند همانند مادرشان حضرت زهرا(س) می‌توانند‌ مبلغ اسلام باشند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: عمه بزرگوار ایشان حضرت زینب کبری(س) نیز نشان دادند که می‌توانند پاسدار مرزهای امامت، ولایت، مکتب اسلام و فدایی امام زمان(عج) باشند و خود و جان خود را در راه ولایت قربانی کنند.

وی افزود: با آمدن فاطمه معصومه(س) و شهادت و رحلت ایشان در قم این شهر به عنوان سنگر همیشگی برای حراست از اسلام تبدیل و قرن‌ها چشمه‌های علم، معرفت، حکمت و تبلیع دین بود اسلام از قم به اقصی نقاط دنیا رسید و همانند حضرت مریم که عیسی(ع) را به دنیا آوردند، حضرت امام خمینی(ره) نیز در دامن فاطمه معصومه(س) تربیت شدند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام راحل خود را خادم امام رضا(ع) می‌دانستند و به این افتخار می‌کرند و زمانی که به مشهد می‌رفتند پس از زیارت مختصری در زیر قپه مزار، به سرعت بازگشته تا برای زائران امکان پذیرایی فراهم کنند تا خادم امام رضا(ع) هم باشند که این فرهنگ تشیع است که بزرگترین عرفا، فقها و مراجع ما افتخار خادمی امام رضا(ع) را در‌ کنار خادمی زائران امام رضا(ع) دارند.

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: این جزو افتخارات خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و جانشین خلف امام راحل مقام معظم رهبری نیز افتخارشان به این است که تربیت شده دامن امام رضا(ع) و خادم خدام حضرت اباالحسن علی ابن موسی الرضا(ع) هستند.

وی تصریح کرد: زائرین امام رضا(ع) در روز قیامت در ردیف حضرت خاتم خواهند بود و امام صادق(ع) فرمودند؛ اگر زائری در طوس با معرف زیارت کند روز قیامت دست زائر امام رضا در دست من است و ایشان با دست خود زائرین را وارد بهشت می‌کنند‌.

امام جمعه موقت تهران خطاب به خادمیاران گفت: این افتخار نصیب شما شده که خادم امام رضا(ع) باشید و این کار تولیت های محترم معزز و دوست داشتنی حضرت ثامن الحجج است و امام رضا(ع) خود خادمانشان را انتخاب می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: خادمان باید قدر خود را بدانند زیرا این افتخار عظیمی است که نصیب هر کسی نمیشود و دربانی امام رضا(ع) با عظمت است.

وی افزود: با دریافت گزارشات و عملکرد کانون‌ها از حجم عظیمی از خدماتی که امام رضا(ع) نصیبتان کرده مطلع شدم و نامتان در کنار امام رضا(ع) برده می‌شود و شما در جانب امام رضا(ع) آبرو دارید و من خادمی تان را تبریک می‌گویم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ضمن تبریک به سردار سروری که این همایش را احیا کردند، تاکید کرد: مکتب علم امام رضا(ع) را احیا شده و در حرم امام خمینی(ره) ما که دستمان به ضریح ایشان نرسیده اما این جمع را جلوه‌ای از حرم رضوی می‌دانیم.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: در کنار شما نام بنده هم در لیست خادمان امام رضا(ع) نگاشته شده و افتخار می‌کنیم امام‌رضا(ع) درهم میخرد و بنده نیز قاطی شما شدم تا بتوانم در خدمت امام خوبی‌ها باشم.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: هشتمین انتخابات ریاست جمهوری که نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را تشکیل می‌دهد با افتخار به پایان رسید که هشتمین رئیس جمهوری ایران که افتخار حرم رضوی، تحت تاثیر معنویات امام رضا(ع) قرار دارند توسط مردم انتخاب شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اخلاق خوبی که ایشان در مناظرات داشتند وی را به اخلاقمدارترین نامزد تبدیل کرد و توان مدیریت ایشان در طی دوسال فعالیت در راس قوه قضاییه نشانگر توان ایشان است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: خدا را شاکریم که وی را به ما ارزانی داد ایشان ‌که از صلاله پاک حضرت محمد(ص) هستند و پرچم مدیریت اجرایی کشور را در دست گرفت و تحت اوامر نایب امام زمان(عج) مطیع ولی امر مسلمین و در خدمت مردم خواهند بود.

وی اضافه کرد: این از کرامات دهه کرامت بود که وی رئیس جمهور شد و این هدیه امام‌رضا(ع) را به جان میخریم و کرامات امام رضا(ع) را در رفع مشکلات مردم خواهیم دید که خادم ایشان دل مردم عاشق ائمه اطهار، امام رضا(ع)، دین دار، عام مردم و ولایتمداران را شاد خواهند کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام صدیقی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان

تهران در سال ۱۳۳۴ هنوز شهر خلوتی بود که بخش عمده آن را ساختمان‌های یک طبقه تشکیل می‌دادند و اگرچه بزرگ‌ترین شهر ایران بود، هنوز وسعت و پهناوری کنونی را نیافته بود. در این ویدیو مقایسه‌ای شده میان تصاویر هوایی مناطق تهران در آن دوران با تصاویر هوایی همان مناطق پایتخت در حال حاضر که میزان تحول شگفت انگیزی را روایت می‌کند.  

 

 

چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟

براساس آمار و ارقام از هر سه نفر، یکی به اعتیاد شدید به تلفن همراه خود دچار است. آنقدر که نمی‌تواند آن را خاموش کند. با این حال، راه حل‌هایی برای استفاده کمتر از تلفن همراه وجود دارد که در تنظیمات داخلی تلفن‌های همراه و اپ‌های موجود در بازار قرار دارند. جزئیات مربوط به راه حل‌های استفاده کمتر از تلفن همراه هوشمند را با زیرنویس فارسی در تکنوتابناک ببینید. 

 

 

چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟

در این ویدیو نحوه پارک پایلوت یا پارک خودکار خودرو بی ام دبلیو ۵۳۰ آی و اینکه چرا ممکن است به آن نیاز داشته باشید را خواهید دید. طرفداران خودرو‌های بی ام دبلیو این ویدیو را از دست ندهند.  

 

 

ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند

هرچند به نظر می‌رسد که مرگ پایان حیات فیزیولوژیک موجودات زنده باشد، دانشمندان پی برده‌اند که بعضی ژن‌های موجودات زنده بعد از مرگ فعال می‌‌شوند. هرچند فعال شدن این ژن‌ها تاثیری در حیات موجودات زنده ندارد، اما در پیوند عضو از اهدا کنندگان مرده و همچنین تحقیقات روی بافت‌هایی که تنها پس از مرگ در دسترس هستند شناخت کافی روی تغییرات ژنتیکی پس از مرگ اهمیت بسیاری دارد. در این ویدیو با جزئیات بیشتر در این مورد آشنا شوید. 

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت