Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@22:40:58 GMT

کبد را با این ۹ غذای گیاهی جلا دهید

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۶۱۹۲

کبد را با این ۹ غذای گیاهی جلا دهید

لیستی از غذاهای گیاهی وجود دارد که مصرف روزانه آنها به سم زدایی موثر از کبد کمک می کند

به گزارش برنا؛ کبد به دلیل مواد شیمیایی و آفت کش ها در مواد غذایی و محیط زیست، کبد به مرور زمان غرق در مسمومیت می شود. مسمومیت کبد معمولا با سردرد، سوء هاضمه، نفخ شکم، افزایش وزن، لکه های کبدی، سوزش سر دل و مشکلات کیسه صفرا همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چغندر و هویج: هویج حاوی گلوتاتیون است؛ پروتئینی که به سم زدایی از کبد کمک می کند. گلوتاتیون یک مولکول ساده است که به طور طبیعی در بدن ساخته می شود. از آنجا که بدن مداوم در معرض مواد شیمیایی محیطی قرار دارد، مهم است که مواد غذایی حاوی گلوتاتیون را روزانه مصرف کنید. هویج و چغندر هر و حاوی فلاونوئیدها و بتاکاروتن بسیار بالا هستند. خوردن هویج و چغندر به تحریک و بهبود کلی عملکرد کبد کمک می کند.

گریپ فروت: یکی دیگر از منابع گلوتاتیون است. این میوه همچنین غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها است که تمیزکننده های قدرتمند کبد محسوب می شوند. علاوه بر این، گریپ فروت شامل ترکیباتی است که در ساخت آنزیم های موثر در سم زدایی کبد کمک کننده هستند.

سیر: حاوی ترکیبات متعددی است که آنزیم های کبدی را برای پاک کردن سموم بدن فعال می کند. دو ماده مغذی قدرتمند موجود در سیر آلیسین و سلنیوم هستند که در محافظت از کبد و سم زدایی از بدن نقش موثر دارند.

چای سبز: حاوی کاتچین است؛ آنتی اکسیدانی گیاهی که ثابت شده منجر به از بین بردن تجمع چربی در کبد می شود و از همه مهمتر، عملکرد کبد را تقویت می کند. چای سبز همچنین در حفاظت از کبد در برابر سموم موثر است.

گردو: گردو حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و گلوتاتیون است که به پاک کردن کبد کمک می کند و به ویژه برای حذف آمونیاک از بدن موثر است. گردو به افزایش اکسیژن خون کمک می کند.

آرتیشو: آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می شود و به این ترتیب به دفع توکسین ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می کند.ماده موثره موجود در آرتیشو مانع انباشته شدن چربی در سلول های کبدی می شود.

آووکادو: غنی از گلوتاتیون است و مطالعات نشان داده خوردن یک تا دو عدد از آن در هفته آسیب های کبدی را تعمیر می کند.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی علاوه بر گلوتاتیون، دارای لیکوپن است که موجب تصفیه کبد و مقاومت بدن در برابر سرطان می شود.

روغن زیتون و آب لیمو: مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو با معده خالی قبل از صبحانه توصیه می شود. روغن زیتون دارای اثرات آنتی اکسیدانی است و توانایی تنظیم کار سلول کبد برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن را دارد. تحقیقات جدید توسط دانشمندان هندی نشان داد که هسپریدین (بیوفلاونوئید موجود در لیمو) برای محافظت از کبد خوب است یعنی از ورود مواد سمی به کبد جلوگیری میکند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد شیمیایی مواد غذایی مشکلات ویتامین چای سرطان صبحانه روغن زیتون سوخت و ساز بدن مواد سمی سموم کبد غذای گیاهی کبد کمک سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مرد کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش برگرداند

به گزارش خبرآنلاین،حسین دشتوان کارگر واحد خدمات در سالن ترانزیت ترمینال داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس، کیف حاوی ارز خارجی را پیدا کرد.

فارس در خبری نوشت: این کارگر خدماتی فرودگاه مشهد در حین انجام وظیفه با کیف پولی مواجه شد که در بررسی آن حاوی مقداری وجه نقد، دلار و مدارک هویتی به ارزش۷۲۰ میلیون ریال بود را سپس به سپاه تحویل داده تا به صاحبش بازگردانده شود.

گفتنی است، عزت نفس، مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری مشخصه برجسته کارکنان و کارگران ولایی و ارزشی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس است.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898352

دیگر خبرها

  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • این مرد کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش برگرداند
  • بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند
  • توزیع ۸۰۰ غذای گرم در مجتمع نان شب ارومیه