Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@13:54:51 GMT

رأی همتی با حمایت خاتمی، زیر 3 میلیون!

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۶۲۹۸

رأی همتی با حمایت خاتمی، زیر 3 میلیون!

رأی همتی نشان داد حمایت انبوه اصلاح‌طلبان از او هیچ تأثیر مهمی نداشته است.

روزنامه جوان در سرمقاله خود ضمن ارزیابی انتخابات نوشت: از عوامل کاهش مشارکت؛ کرونا عاملی مهم بود که ۲۸ درصد مردم معتقد بودند احتمالاً به خاطر آن شرکت نمی‌کنند. فشارهای اقتصادی و معیشتی عامل مهم دیگری است. علاوه بر این دو عامل کلیدی، بسیج جهان غرب و اپوزیسیون نیز بی‌تأثیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رد صلاحیت‌ها کمترین تأثیر را داشت چراکه در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ که مرحوم هاشمی و احمدی‌نژاد تأیید صلاحیت نشدند، مشارکت کاهش نیافت. حال نیز امثال جهانگیری و لاریجانی بالاترین رأی منفی را در نظرسنجی‌ها داشتند (هر کدام حدود ۳۹ درصد)، بنابراین از اول رأی‌آوری آنان جدی برآورد نمی‌شد.

به‌رغم فشارهای اقتصادی، کرونا، جنگ روانی و تحریم بخشی از اصلاح‌طلبان باید مشارکت را مطلوب دانست که اگر این عوامل نبودند، باید برای درک کاهش مشارکت به شاخص‌های دیگری رجوع می‌شد.

رأی جناب همتی نشان داد از خاتمی تا سروش و ۱۶ حزب اصلاح‌طلب هیچ تأثیری بر مشارکت نداشته‌اند. این نشان می‌دهد اگر جهانگیری هم حضور داشت، چفت و بست وی با دولت مستقر شرایط را بدتر می‌کرد، بنابراین یا مردم پذیرفته‌اند که اصلاح‌طلبی در مسیر اولویت‌های آنان نیست یا رقیب توانسته است با اثبات خود این گزاره را در ذهن جامعه معتبر نماید./کیهان

منبع: فردا

کلیدواژه: رأی همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست اسرائیل در غزه/کابینه جنگ اسرائیل در حال فروپاشی است

«یعقوب رضا زاده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جنگ غزه هرچه طولانی‌تر می‌شود، اطمینان از این‌که صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند بیشتر شده است، به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: از آغاز جنگ غزه و حملات موشکی که از نوار غزه به اراضی اشغالی ارسال میشود حامل پیامی برای اسرائیل غاصب است که او نه تنها به هدف خود در ریشه‌کن کردن گروه های مقاومت موفق نبوده است بلکه درحال شکست هم هست.   وی ادامه داد: طوفان الاقصی توسط رزمندگان فلسطینی از خاک سوریه و فلسطین اشغالی بر علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد. عملیاتی که سران رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی‌توانستند آن را در قامت خود ببینند.   نماینده مردم سلماس با اشاره به این واقعیت که فردای روز طوفان الاقصی رژیم غاصب اسرائیلی عملیات خود را به صورت ناجوانمردانه علیه زنان کودکان و افراد بی‌گناه فلسطینی تا به اکنون ادامه داده است، تصریح کرد: مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرده اند که کابینه جنگ این رژیم در آستانه فروپاشی است و نتانیاهو در تصمیم‌گیری‌های خود مردد بوده و در حال وقت تلف کردن است.   این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: در دیداری که کمیته امنیت ملی مجلس در قطر با اسماعیل هنیه انجام داد وی تاکید کرد که اسرائیل در ۵۰ سال گذشته چنین شکست سختی از گروه مقاومت را متحمل نشده بود. رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس عنوان کرد که گروه های مقاومت آماده هرگونه عملیات سخت اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین هستند؛ لذا این پیش بینی وی کاملاً درست بود چون بعد از آن مشاهده کردیم که نتانیاهو با حمایت و کمک‌های آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و با تجهیزاتی که آنان در اختیارش قرار داده بودند به صورت وحشیانه به مردم غزه حمله کرد.   وی اظهار داشت: رژیم غاصب اسرائیل علی رغم تمام حمایت‌هایی که از طرف ایالات متحده و برخی از کشورهای مرتجع منطقه از او میشد نتوانسته است تاکنون عملیات موفقیت آمیزی که پیش بینی کرده بود را داشته باشد و این عدم موفقیت رژیم کودک کش باعث شده است که تا کنون دست به اقدامات جنون آمیزی بزند.   رضا زاده یادآور شد: نتانیاهو که می‌بایست با چنین اقدامات جنون آمیزیش در مجامع عمومی مورد محاکمه قرار می‌گرفت، با حمایت ایالات متحده تا کنون از آن فرار کرده است. در این بین آمریکایی‌ها می‌خواهند که با عنوان این مطلب که حمایت های خود را از این رژیم کم کرده اند افکار عمومی را گمراه کرده و محاکمه این رژیم غاصب را به عقب بیندازد.   نماینده مردم سلماس با بیان این واقعیت که کشورهای عربی و مسلمان منطقه باید بدانند که اگر به اسرائیل روی خوش نشان بدهند یک روزی به سرنوشت کشورهایی دچار خواهند شد که توسط این رژیم نابود شدند،خاطر نشان کرد: کشورهای منطقه باید سیاست واحدی مانند جمهوری اسلامی ایران در برابر این رژیم غاصب داشته باشند و در این بین باید بدانند که قطعاً نابودی رژیم اسرائیل به نفع تمامی مسلمانان و حتی مردم جهان خواهد بود.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماز خواندن محمد خاتمی بر پیکر زن اصلاح‌طلب فوت شده | تصویر
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • بر اساس سند تحول امور به مردم واگذار می شود
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • جهش تولید با مشارکت مردم نویدبخش گشایش در امور است
  • هوش مصنوعی چگونه بر زندگی انسان تأثیر منفی می‌گذارد؟
  • سید محمد خاتمی: چیزی جز فضیلت‌خواهی، خیراندیشی و نمایاندن چهره رحمانی دینِ خدا و دفاع از حق و حقیقت به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌جویی از «زهرا شجاعی» ندیدم و نشنیدم
  • شکست اسرائیل در غزه/کابینه جنگ اسرائیل در حال فروپاشی است
  • تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های مازندران