Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:44:41 GMT

۹۰ کشته در درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته مأرب

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۶۶۹۸

۹۰ کشته در درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته مأرب

درگیری‌ شبه نظامیان دولت مستعفی یمن و رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نزدیکی شهر راهبردی مأرب، به کشته شدن ۹۰ نفر از نیروهای دو طرف منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری درگیری شدید در شمال شهر مأرب رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه مدعی شد که در این درگیری 63 نفر از نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و 27 نفر از شبه نظامیان طرفدار دولت هادی کشته شدند.

استان مأرب در 173 کیلومتری شمال شرق صنعا پایتخت یمن قرار دارد و هم‌اکنون تمرکز درگیری‌ها بین نیروهای مردمی و ارتش یمن از یک سو و نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهور یمن و ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی از سوی دیگر، در این استان قرار دارد.

استان مأرب اهمیت راهبردی بسیار بالایی دارد؛ زیرا از یک طرف به صنعا پایتخت یمن بسیار نزدیک است و از طرف دیگر بسیاری از منابع نفتی یمن در این استان قرار دارد.

ذخایر نفتی مأرب در کنار جوف و شبوة تا حدی است که این منطقه را به دومین میدان نفتی بزرگ شبه جزیره عربستان بعد از مناطق شرقی عربستان تبدیل کرده است.

ترکیب قبیله‌ای این استان نیز بزرگترین و قوی‌ترین ترکیب در کل یمن است و همچنین از لحاظ فرهنگی و تاریخی به دلیل وجود سد تاریخی مأرب در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

آزاد سازی قریب‌الوقوع شهر مأرب بزرگترین دستاورد نظامی محور مقاومت از یمن در برابر سعودی ها خواهد بود و معادلات نظامی بعد از این اتفاق مهم، مانند شرایط قبل از آن نخواهد بود.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار یمن ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد اخبار عربستان سعودی اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه

وزارت دفاع سوریه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از دفع ۲ حمله تروریستی در حومه «حلب» و «ادلب» توسط نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی اعلام کرد یگان‌های نیروهای مسلح سوریه که در محور «کفر نبل» در حومه جنوبی استان  ادلب فعالیت می‌کنند، حمله خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی را ناکام گذاشتند.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، نیروهای مسلح سوریه توانستند این حمله را خنثی کنند و ده‌ها نفر از تروریست‌های مهاجم را کشته و زخمی کردند.

نیروهای سوریه تسلیحات و تجهیزات تروریست‌ها را منهدم کردند.

همچنین یگانی از نیروهای مسلح سوریه با پاسخ به حمله یک گروهک تروریستی به یکی از نقاط نظامی ارتش در حومه شمالی حلب اعضای آن را به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

چند تروریست نیز در این درگیری‌ها دستگیر شدند.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوندستاگ: حضور نیروهای زمینی یک عضو ناتو در اوکراین به منزله دخالت تمامی اعضا در این جنگ نیست
  • درگیری خونین در قبرستان یاسوج؛ ۲ نفر کشته شدند
  • درگیری خونین در قبرستان یاسوج/ ۲ نفر کشته شدند
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • زخمی شدن 22 نظامی اسرائیلی در غزه در 24 ساعت گذشته
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • درگیری درساحل بندر امام حسن بوشهر یک کشته برجا گذاشت
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته