Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، آئودی TT با پورشه ماکان است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی آئودی TT:

آئودی TT، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۵۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار S Tronic استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۶.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان با قدرت کمکی ، تنظیم حافظه‏دار صندلی ، گرمکن آینه‏‌ها ، سنسور پارک ، سنسور باران ، کروز کنترل اشاره کرد.

معرفی پورشه ماکان:

پورشه ماکان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۷۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته PDK استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۶.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم اگزوزاسپرت ، لوله اگزوز‌های مشکی یا سیلور ، سیستم تنظیم ارتفاع ، فرمان اسپرت کربن ، چوب والنات ، چوب لایم اک ، گرم کن ، سقف شیشه‌ای بزرگ پانارمیک ، پرده شیشه سرنشین‌های عقب ، گرمکن صندلی جلو و عقب ، سرد کن صندلی جلو ، قفل مرکزی بدون استفاده ازریموت، کی لس اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به ایربگ اضافه عقب ، سقف جیر ، پکیج کامل رادار‌ها ، سنسور‌های جلو وعقب ، دوربین ۳۶۰ درجه ، چراغ ال‌ای دی ، سیستم پی دی ال اس پلاس ، سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله ، صندلی ۱۸ حالته اسپرت ، مموری دو طرف ، رینگ ۲۱ اسپرت کلاسیک مشکی ، رینگ ۲۱ توربو دیزاین ، هوم لینک ، ریموت پارکینگ است.

خودرو آئودی TT پورشه ماکان کشور سازنده آلمان آلمان سال (طراحی) 2007 2014 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1984سی سی 1984سی سی حداکثر قدرت 211 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 252 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 370 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه جعبه دنده 6 دنده خودکار S Tronic 7 سرعته PDK شتاب 0 تا 100 6.1 ثانیه 6.7 ثانیه حداکثر سرعت 245 کیلومتر در ساعت 229 کیلومتر در ساعت وزن 1405 کیلوگرم 1770 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4178 طول ، 1842 عرض ، 1351 ارتفاع 4691 طول ، 1923 عرض ، 1623 ارتفاع فاصله بین دو محور 2469 میلیمتر 2807 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 9.9 لیتر در هر صد کیلومتر 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 65 لیتر 65 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 5 استاندارد امنیت EURONCAP 5 EuroNCAP 5 میزان تولید CO2 164 گرم در هر کیلومتر 172 گرم در هر کیلومتر ترمز و پایداری ABS ، EBD ABS ، EBD ، ESP ، ASR ، BAS ، TCS کیسه هوا کیسه هوای راننده ، کیسه هوای سرنشین جلو ، کیسه هوای جانبی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی و پرده‌ای سیستم صوتی سیستم صوتی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی لمسی و 9 بلندگو نویگیشن ، پی سی ام ، مانیتور صندلی های عقب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقایسه خودرو صنعت خودرو دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت نیوتن متر پورشه ماکان ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار مصرف سوخت آن از یک آئودی TT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید هونگچی H۵ مشخص شد

بهمن موتور قیمت جدید هونگچی H۵ را ویژه فروردین ماه ۱۴۰۳ منتشر کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس آخرین بخشنامه منتشر شده توسط این شرکت، قیمت خودرو جدید هونگچی( H5 ) 2 میلیارد و 762 میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت این خودرو اسفندماه سال گذشته 2 میلیارد و 620 میلیون تومان بوده است.

هونگچی H5 در ایران با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 224 اسب‌­بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می­‌شود. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب 7.8 ثانیه و 230 کیلومتر برساعت اعلام شده است. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودرو GWM Haval H6 مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • (عکس) رضوانی، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • خودروی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • خودرو پژو 2008 مدل 2024 با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • کری خوانی اراذل و اوباش بی ام و سوار خیابان اندرزگو تهران برای پلیس | اعترافات متهمان | ماشین زیر پایم پورشه ماکان است؛ الهیه زندگی می کنم! | ببینید
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • مرزبانان خراسان رضوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند
  • قیمت جدید هونگچی H۵ مشخص شد