Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@18:55:32 GMT

ابتلا به کرونای طولانی مدت در کمین زنان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۶۷۸۶

ابتلا به کرونای طولانی مدت در کمین زنان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، در حالی که موارد حاد کرونا به ویژه موارد بستری در این بیماری را بیشتر مردان بالای ۵۰ سال تشکیل می‌داد، اما مبتلایان به کرونای طولانی مدت، نسبتاً جوان و اکثراً مونث بودند.

گزارش‌های اولیه کرونای طولانی در بیمارستانی در پاریس بین ماه‌های مه و جولای سال ۲۰۲۰ نشان می‌داد که میانگین سنی این بیماران، حدود ۴۰ سال است و زنان بیش از چهار برابر مردان درگیر عوارض طولانی مدت کرونا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی ۱۲ ماه گذشته، یک تفاوت جنسیتی مشابه در سراسر جهان آشکار شده است. از بیماران مبتلا به کرونای طولانی تحت نظارت بیمارستان‌های بنگلادش و روسیه گرفته تا بیماران بستری شده در انگلستان و سراسر ایالات متحده در پژوهش‌های مختلف چنین تفاوت جنسیتی را نشان دادند.

 سارا جولی، مدیر کلینیک مراقبت‌های UCHealth post-Covid در آرورا، کلرادو، به نشریه Observer گفت که حدود ۶۰ ٪ بیماران وی زن بوده اند. در سوئد، پتر برودین، ​​محقق موسسه کارولینسکا، که رهبری بررسی کرونای طولانی را در کنسرسیوم جهانی Covid Human Genetic Effort  برعهده دارد، مظنون است که نسبت کلی بیماران زن مبتلا به کرونای طولانی مدت نسبت به مردان حتی ممکن است ۷۰-۸۰ درصدی باشد.

ملیسا هایتمن، مدیر کلینیک مراقبت‌های پس از Covid UCLH در شمال لندن، می‌گوید: "این الگو در سندرم‌های بعد از کرونا  نیز دیده شده است. حدود ۶۶ ٪ از بیماران ما زنان بوده اند. بسیاری از آن‌ها در مشاغل تمام وقت مشغول به کار بودند، فرزندان خردسال دارند و اکنون بیش از یک چهارم آن‌ها کاملاً قادر به کار نیستند، زیرا حال آن‌ها خوب نیست. از نظر اقتصادی، نیز این یک فاجعه است. "

همانطور که هایتمن خاطرنشان کرد، این روند جدیدی در مورد بیماری‌های عفونی نیست، بلکه روندی است که در طول تاریخ مورد غفلت قرار گرفته است. زنان تا چهار برابر بیشتر در معرض ME / CFS (آنسفالومیلیت میالژیک یا سندرم خستگی مزمن) هستند، بیماری که در اکثر موارد منشاء عفونی دارد، در حالی که مطالعات نشان داده است که بیماران مبتلا به بیماری مزمن لایم به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که زن باشند.

پربیننده ترین توضیح آموزش و پرورش درباره سنجش سلامت کلاس اولی ها آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۳۱) تمام آنچه باید از ضد آفتاب‌ها بدانید آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۴/۱) بهترین ورزش برای کاهش وزن معرفی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا کرونای طولانی طولانی مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند