Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: خروج ناگهانی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان وضع امنیتی را در این کشور پیچیده‌تر کرده است.

بر این اساس، ژائو لیجیان افزود: ۲۰ سال پیش ایالات متحده به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد، اما حاصل مبارزه با القاعده و طالبان تلفات سنگین غیرنظامیان بود که رنج‌های عمیقی را برای مردم افغانستان به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ۲۰ سال گذشته حضور نیرو‌های آمریکایی کشته شدن بیش از سی هزار غیرنظامی و شصت هزار مجروح و آواره شدن یازده میلیون نفر در افغانستانی شد. طی این سال‌ها آمریکا علیه مردم افغانستان جنایات زیادی مرتکب شده است.

این مقام چینی تصریح کرد: حال بعد از بیست سال اوضاع امنیتی در افغانستان هنوز پیچیده و وحشتناک بوده و مسئله تروریسم هنوز حل نشده است. اعلام ناگهانی ایالات متحده در مورد خروج کامل نیرو‌های خود از افغانستان مستقیماً موجب وخیم شدن اوضاع امنیتی شده است و نبود صلح و ثبات در افغانستان موجب شده امنیت مردم به شکل جدی با تهدید روبرو شود.

لیجیان در پایان گفت: ایالات متحده فقط آینده‌ای مملو از مشکلات و خطرات را برای مردم افغانستان برجای گذاشته است. سربازان آمریکایی در افغانستان باید برای جلوگیری از هرج و مرج و ایجاد آشفتگی بیشتر با مسئولیت پذیری بیشتری خاک این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ افغانستان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق