Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@03:28:13 GMT

مهندسی ترافیک در کشور ما ایراد دارد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۰۵۲

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: مدیریت سرعت ترافیک یکی از مباحث مهمی است که پلیس در حال کار کردن روی آن است. هم در محور‌های برون شهری و جاده‌های مواصلاتی و هم در محور‌ها و معابر درون شهری بحث مدیریت سرعت ترافیک جزو مباحث مهمی است که ما آن را جلو می‌بریم. سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا درباره علت بالا بودن خسارت‌های مالی ناشی از تصادفات در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی کشور به میزان گفت: این موضوع یک بحث کارشناسی مفصلی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من تصور می‌کنم در این خصوص نیازمند این هستیم که عوامل مختلف را ریشه یابی کنیم و دلایل وقوع تصادفات را در بعد مهندسی ترافیک، آموزش، اجرای مقررات، رفتار‌های ترافیکی بررسی کنیم. هر کدام از این ابعاد جای بحث گسترده‌ای دارد.

وی درخصوص تاثیر اسلوب طراحی گاردریل‌ها و معابر بر حجم تصادفات راننگی گفت: اولین نکته‌ای که در این رابطه من بر روی آن تاکید دارم مساله مهندسی ترافیک است. تمام مواردی که مشاهده می‌کنیم و در ذهن داریم از ویژگی راه ها، شرایط مهندسی راه ها، تابلو‌ها و علائم، ایمنی راه‌ها اعم از گاردریل و شیب شیروانی و نقطه آکس و موراد دیگر در بحث مهندسی ترافیک تعریف می‌شود. وقتی من این ادعا را مطرح می‌کنم که مهندسی ترافیک در کشور ما ایراد دارد به همین مسائل بر می‌گردد.   بیشتر بخوانید: خط کشی دوباره‌ی بزرگراه شهید بزرگراه یاسینی

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به اینکه کاهش سرعت ترافیک به منظور کم کردن از حجم تصادفات از چه طرقی میسر است اظهار داشت: البته بهتر است به جای کاهش سرعت ترافیک گفته شود مدیریت سرعت ترافیک. مدیریت سرعت ترافیک یکی از مباحث مهمی است که پلیس در حال کار کردن روی آن است. هم در محور‌های برون شهری و جاده‌های مواصلاتی و هم در محور‌ها و معابر درون شهری بحث مدیریت سرعت ترافیک جزو مباحث مهمی است که ما آن را جلو می‌بریم. مهمترین اقدامی هم که پلیس در این رابطه انجام می‌دهد مساله کنترل هوشمند است. پلیس با کنترل هوشمند تخلفات از طریق سامانه‌های هوشمند، پهپاد، دوربین ها، دوربین‌های لیزردار و حضور تیم‌های گشت و مجموعه‌ای از اقدامات مختلف که به هر شکل در حال انجام و پرداخت است در این رابطه اقداماتش را پیش می‌برد.

حسینی در واکنش به اینکه تغییر مد‌های حمل و نقل چه اثری بر حجم تصادفات دارد گفت: این مساله ارتباطی با پلیس پیدا نمی‌کند. اجرا، پیاده سازی و نظارت بر مد‌های حمل و نقل در معابر درون شهری بر عهده شهرداری هاست در جاده‌های مواصلاتی هم به عهده سازمان راهداری و وزارت راه است. در جاده‌های برون شهری تغییر مد به حمل و نقل ریلی و هوایی بر می‌گردد. در شهر هم به مترو و بی آر تی و تراموا یا سایر مد‌هایی که وجود دارد مربوط می‌شود. اما این مساله جزو وظایف پلیس شمرده نمی‌شود. البته پلیس در این زمینه پیگیری‌های لازم را دارد. اما مجری چنین اقداماتی نهاد‌های دیگری هستند و وظیفه‌ای بر عهده پلیس گذاشته نشده است. پلیس به عنوان یک عضو در کمیسیون‌های مختلف این مسائل را پیگیری می‌کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: سردار حسینی تصادفات رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار حسینی تصادفات رانندگی مدیریت سرعت ترافیک جاده های مواصلاتی مباحث مهمی مهندسی ترافیک هم در محور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه های استان البرز خبرداد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ "پیمان کرمی" روز پنجشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا کلاک کرج سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و از عجله وشتاب پرهیز کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است