Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:25:26 GMT

نزاع و درگیری در سبزوار کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۱۸۸

نزاع و درگیری در سبزوار کاهش یافته است

میرعلم سیدی شامگاه سه شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: در کنار تلاش دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای کاهش درگیری و نزاع، مدیریت و کنترل خشم نیز عامل مهمی برای کاهش نزاع در جامعه به شمار می رود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سبزوار تصریح کرد: با افرادی که به دنبال برهم زدن آسایش و امنیت در سبزوار هستند و همچنین با برخی اراذل و اوباشی که به قصد قدرت‌نمایی و یا انگیزه های دیگر اقدام به ایجاد اخلال در نظم و امنیت جامعه می کنند برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری سبزوار گفت: طی سال گذشته حدود ۸۶ هزار و ۴۰۲ فقره پرونده به بخشهای مختلف دادگستری این شهرستان وارد شده است و تعداد پرونده های مختومه در یک سال گذشته ۸۸ هزار و ۲۰۰ پرونده بوده است.

سیدی افزود: بیشترین پرونده های کیفری وارده به دادگستری سبزوار مربوط به سرقت، موادمخدر، جرایم علیه اشخاص، رانندگی بدون گواهینامه، ایراد صدمات بدنی غیر عمدی بر اثر سوانح جاده ای، ضرب و جرح عمدی و توهین بوده است.

وی با اشاره به کمبود امکانات پزشکی قانونی سبزوار ادامه داد: پزشکی قانونی سبزوار که به شهرستان های مجاور نیز خدمات‌رسانی می کند با کمی تجهیزات مواجه است.

او اضافه کرد: نبود سالن تشریح یکی از مشکلات پزشکی قانونی در سبزوار است که سبب شده متوفیان نیازمند کالبدشکافی برای تشریح به مشهد انتقال داده شوند که این موضوع، مشکلات زیادی برای خانواده آنها ایجاد کرده است و با وجود جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های واقع در غرب خراسان رضوی، احداث سالن تشریح پزشکی قانونی در سبزوار ضرورت دارد.

راهکار اساسی کاهش جرایم حمایت از  تولید و اشتغال است

رییس دادگستری سبزوار گفت: سبزوار با وجود ظرفیت های فراوان در بخش های صنعت، کشاورزی وخدمات با آمار بالای بیکاری جوانان مواجه است لذا نهادها و دستگاههای متولی اشتغال، اقتصاد و معیشت پای کار بیایند و به وظیفه خود در تامین اشتغال و حمایت از تولید عمل کنند.

سیدی افزود: دستگاه قضایی به عنوان حامی تولید از سرمایه گذارن مشروع به طور جدی حمایت می کند و با رفع موانع و مشکلات تا حد امکان مانع تعطیلی کارگاهها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی می شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها دادگستری نزاع خیابانی سبزوار هفته قوه قضاییه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری نزاع خیابانی سبزوار دادگستری نزاع خیابانی سبزوار هفته قوه قضاییه قوه قضاییه پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه ساری

 

به گزارش تابناک از روابط عمومی پلیس مازندران، سرهنگ حسن عبدالله زاده روز دوشنبه افزود: ماموران پاسگاه هولار شهرستان ساری در پی دریافت خبری مبنی بر ایجاد اختلال در نظم و امنیت تفرجگاه جنگلی سکوتپه این شهرستان با ایجاد نزاع و درگیری توسط افرادی ناشناس و ترک محل توسط آنها، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد : ماموران پاسگاه هولار ساری پس از تلاش بی وقفه چهار نفر از عوامل نزاع و درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه را شناسایی و موضوع را با مرجع قضایی هماهنگ کردند.

سرهنگ عبدالله زاده از دستگیری هر چهار متهم دراقدامی غافلگیرانه در کمترین فرصت ممکن خبر داد و تصریح کرد :ماموران پاسگاه هولار متهمان را پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • دستگیری عوامل درگیری تفرجگاه سکوتپه ساری
  • دستگیری عوامل درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه ساری
  • دستگیری ۸ نفر از عوامل نزاع و درگیری در بومهن
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران