Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در کرمانشاه اقتصاد و تجارت هوشمند را یکی از اولویت‌هایی اصلی دانست که طی چند سال اخیر همواره مد نظر بوده و گفت : گمرک ایران نیز طی یک دهه اخیر به دنبال اجرای طرح گمرک هوشمند بود که راه‌اندازی سامانه جامع گمرک یکی از بخش‌های این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : راه‌اندازی این سامانه و انجام رویه‌های گمرکی از طریق آن باعث شفافیت، اجرای قانون و مقابله با فساد و از بین رفتن بستر قاچاق شده است.

معاون گمرک ایران حذف کامل بازرسی‌های فیزیکی و جایگزین شدن آن با "ایکس ری" را از دیگر موارد دانست و افزود: برای برون سپاری نصب دستگاه "ایکس ری" و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اقدامات خوبی انجام شده است که نتیجه آن پیگیری برای تهیه ۱۴ دستگاه جدید طی دو سال اخیر بوده است.

ذاکری از اجرای طرح "کیف پول" در گمرکات خبر داد که اکنون ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت دارد و افزود: با اجرای این طرح پرداخت کلیه مبالغ از طریق این کیف پول صورت می‌گیرد.

او از تلاش برای تقویت بنیه مالی گمرک یاد کر و ادامه داد: هدف از همه این برنامه‌ها تسهیل تجارت کشور و در نهایت کمک به اقتصاد و تولید است.

معاون گمرک ایران با اشاره به نقش گمرک در کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم و با بیان اینکه اگر گمرک نبود بخش تولید هم قفل می‌شد، گفت: در شرایط کرونا نیز فداکاری گمرک باعث شد عمده مرز‌های کشور باز باشند.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به طرح جامع گمرک پرویزخان

ذاکری از کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های مهم صادراتی کشور یاد کرد که با داشتن شش گمرک نقش مهمی در صادرات کشور دارد.

او با اشاره به اجرای طرح جامع گمرک در مرز پرویزخان که از سال ۱۳۹۷ آغاز شده، افزود: این طرح اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال بنا داریم ۲۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص دهیم.

معاون گمرک ایران از آمادگی گمرک برای کمک به زیرساخت‌های مرزی نیز در چارچوب وظایف این بخش خبر داد و ادامه داد: اینکه در مرزی مانند سومار که تردد روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کامیون در آن صورت می‌گیرد هنوز محوطه خاکی داشته باشیم، پذیرفتنی نیست.

ذاکری با بیان اینکه ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و بعد به فکری رسمی شدن مرز‌ها باشیم، گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم برای کمک به مرز‌های کرمانشاه هر آنچه که وظیفه ما باشد انجام دهیم، زیرا نگاه ویژه‌ای به استان کرمانشاه داریم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران گمرکات کرمانشاه صادرات کالا واردات کالا گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۳ را با جزئیات منتشر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده برتر کشور طی سال 1402 را با جزئیات منتشر کرد و شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه در صدر این لیست قرار دارند.

برای مشاهده 100 واردکننده‌های برتر سال 1402 اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود