Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به برگزاری اختتامیه برنامه‌های مسجد کمیل به مناسبت دهه کرامت همراه با تقدیر از فعالان فرهنگی و مدافعان سلامت، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های ما در دهه کرامت بود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا جایگاه علمی امام رضا (ع) به عموم مردم معرفی شود، اظهار کرد: مساجد همین راستا مسابقات کتابخوانی با محوریت مناظرات حضرت امام رضا (ع) و علمای ادیان و مذاهب مختلف برگزار کردند و ما نیز در مسجد کمیل واقع در تهران، خیابان دماوند این مسابقه را از چند شب مانده به دهه کرامت برگزار و فراخوان آن را اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد کمیل ادامه داد: اختتامیه برنامه های مسجد کمیل به مناسبت دهه کرامت شب گذشته (سه شنبه، ۱ تیرماه) همراه با تقدیر از فعالان فرهنگی، برگزیدگان مسابقات و مدافعان سلامت بعد از نماز مغرب و عشاء و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در ایران امید را در دل شیعیان زنده نگه داشت، یادآور شد: ما هم باید به نوبه خود و با تاسی به حضرت امام رضا (ع) در حد توان خود امید را در دل نیازمندان بکاریم و از هیچ کوششی برای رساندن بسته های ارزاق و پوشاک به آنان فروگذار نکنیم و این بزرگترین درسی باشد که از حضرت(ع) فرا می گیریم.

 

امام جماعت مسجد کمیل در ادامه درباره سایر برنامه های هفتگی مسجد کمیل گفت: ما در کنار اجرای برنامه هایی همچون قرائت دعای کمیل، دعای توسل و دعای ندبه و زیارت عاشورا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه جلسه تفسیر قرآن را برگزار می کنیم و این بدین صورت است که پس از قرائت یک صفحه از قران کریم و در شرحی درباره آن آیات بیان و سپس حلقه هایی تشکیل می شود که درباره مهمترین مطالب و نکات این آیات بحث می کند. همچنین هر هفته مسابقه ای با محوریت آیات و تلاوت تفسیر شده به صورت مجازی برگزار می شود و به چهار نفر به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

وی در پایان گفت: شرح صحیفه سجادیه ویژه خواهران و شرح نهج البلاغه ویژه برادران نیز با تلاش دارالعلوم دینی مسجد کمیل در بعد از ظهر روزهای سه شنبه و پنجشنبه برگزار می شود.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع فعالیت های مسجدی دهه کرامت دهه کرامت مسجد کمیل امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان نقش مهمی در آشنایی این نسل با معارف دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دهه کرامت که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی مذهبی ایران اسلامی محسوب می‌شود، در ایجاد وحدت و هوشیاری مردم بر تبیین ارزش‌های معنوی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای ایجاد الگوی انحرافی در بین جوانان، افزود: برگزاری جشن‌های معنوی در این دهه با مشارکت بیشتر جوانان نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌سازی اداری و آذین‌بندی سطح شهر برای آگاهی‌بخشی بیشتر جامعه و حضور پرشور مردم در برنامه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست ستار هدایت‌خواه مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۴۰ عنوان برنامه متنوع در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود و به مدت ۱۱ روز خدام امام رضا (ع) در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور پرچم امام رضا (ع) در استان، افزود: دیدار خادمان با بیماران، فعالان فرهنگی و ده‌ها دیدار دیگر در این جشن‌ها برنامه‌ریزی شده‌است.

هدایتخواه تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان، همایش بزرگداشت امام‌زادگان و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 747286

دیگر خبرها

  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر