Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی مجله خبری شبکه امید به تشریح برنامه‌های آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.

به گزارش برنا؛ سید جواد حسینی در خصوص برنامه اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: اوقات فراغت در کشف استعدادها، کیفیت‌بخشی به زندگی، آموزش‌های اجتماعی و تربیتی و مهارت‌آموزی تأثیرگذار است و برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از جهاتی مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: معمولاً اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه به دلایل شرایط خاص آنان در فضای خانواده انجام می‌شود و باید زمینه فضای مفرح و شاد را برای این دانش آموزان فراهم نمود.

حسینی بابیان این‌که فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از ۱۰تیر در قالب ۴۰۰پایگاه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت در سال جاری با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» و با تأکید بر «خانواده محوری»، ۸هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه را پوشش خواهد داد.

او افزود: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در زمینه‌های ورزشی، هنری، مهارتی، دینی، اجتماعی و ادبی با تأکید بر کسب مهارت‌های خودآگاهی، همدلی، ارتباط، توانایی حل مسئله و مدیریت خود، خواهد بود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: از ایام تابستان و اوقات فراغت تابستانی برای آماده‌سازی دانش‌آموزان جهت شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان عادی و شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در ایام تابستان، گفت: بخش از آموزش‌های پایگاه‌های اوقات فراغت به دانش آموزان استثنایی در رشته‌های ورزشی فوتسال، گلبال، بوچیا، تنیس روی میز، شطرنج و آمادگی جسمانی است.

حسینی، اوقات فراغت را یکی از مؤلفه جدی نظام برنامه‌ریزی درسی دانست و گفت: فعالیت‌های اوقات فراغت، فعالیت‌های تکلیفی و اجباری نیستند و دانش آموزان آن‌ها را باعلاقه و اختیار انتخاب می‌کند لذا دررسیدن به اهداف تربیتی مؤثرتر می‌باشند.

او مسابقات ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی را گامی برای خودباوری و هویت‌بخشی این دانش‌آموزان دانست و افزود: یکی از چالش‌های جدی جامعه گسست‌ها و تعارضات نسلی است که موجب بحران هویت، بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه و سلامت اجتماعی می‌شود و فعالیت‌های ورزشی، علمی و هنری ازجمله فعالیت‌های انسجام بخش و هویت آفرین است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خاطرنشان کرد: پویش کتاب‌خوانی خانوادگی که ازجمله برنامه‌های سال جاری حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان است، یک برنامه انسجام بخش و هویت آفرین است که موجب انسجام بیشتر خانواده‌ها و ارتباطات بیشتر می‌شود

او افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی و برگزاری جشنواره‌های نشاط ازجمله برنامه‌های هویت آفرین سال جاری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است.

حسینی بابیان این‌که تربیت‌بدنی و تجهیزات ورزشی جزء ضروریات تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است، گفت: بر اساس بررسی آمایش سرزمینی، دانش آموزان با نیازهای ویژه به ۱۰۵قلم تجهیزات توان‌بخشی، آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی نیاز دارند که از این تعداد ۱۹قلم مربوط به تجهیزات وزرشی است و در سال جاری ردیف اعتبار ۵۰میلیاردی برای تجهیزات توان‌بخشی و ورزشی دیده‌شده است.

او گفت: در حال حاضر ۴۱سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور وجود دارد و ۱۸سالن ورزشی نیز در حال ساخت است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تصریح کرد: با توجه‌ به مشکلات رفت‌وآمد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به سالن‌های ورزشی امکان ساخت ۳۷۵سالن ورزشی ۲۰۰متری درون مدرسه‌ای برای این دانش‌آموزان وجود دارد که ساخت این سالن‌ها نیز شروع‌شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموزان اوقات فراغت خانواده پوشش قرآن شطرنج جامعه سرمایه سلامت تعلیم و تربیت مشکلات اوقات فراغت سید جواد حسینی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی اوقات فراغت برنامه ها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون تربیت بدنی و سلامت استان از آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دوره متوسطه اول و جشنواره ورزشی دوره دوم ابتدایی خبر داد.
فخرالدین اسدی گفت: این مسابقات تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.
وی از حضور بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز در رقابت‌ها خبر داد و گفت: مرحله کشوری این مسابقات در تابستان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ