Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@07:53:20 GMT

معرفی مجتمع بین المللی ابن سینا (اویسینا)

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۹۳۱

مجتمع بین المللی اویسینا با شناخت کامل از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان ایرانی و با در نظر گیری خواست‌های ایشان، پلی را برای ورود موفقیت آمیز آنها به تمام دانشگاه های انگلیسی زبان اروپا به ویژه در گروه پزشکی فراهم می آورد.

مجتمع آموزشی بین المللی ابن سینا با مجوز رسمی شورای عالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در تهران تاسیس گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظیفه ی این مجتمع ارائه ی آموزش های بین المللی از مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی بر مبنای استاندارد های بین المللی و موازین آموزشی جمهوری اسلامی ایران می باشد. این مجتمع تحت نظارت مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به فعالیت های خود در زمینه ی تعلیم و تربیت دانش آموزان خارجی و ایرانیان واجد شرایط می پردازد. مجتمع آموزشی بین المللی ابن سینا با بهره گیری از تجارب ۳۰ ساله ی بنیان گذار آن (دکتر شاهرخ میرزا حسینی) و همکاران مجرب ایرانی و خارجی خود طی چند سال گذشته در ردیف موفق ترین مدارس بین المللی ایران و کشورهای منطقه قرار گرفته است.

ماموریت مجتمع

مجتمع بین المللی اویسینا براساس فلسفه ی چند پردیسی، فعالیت های آموزشی خود را در چندین کشور جهان مدیریت و ارائه می نماید.

مجتمع بین المللی اویسینا در قالب آموزش های آکادمیک و آزاد و با بکارگیری نگرش و سبک نوین “ابن سینایی” مختص خود، دانش پژوهان را بر مبنای فلسفه ی “پل ارتباطی“ هدایت و راهنمایی میکند. آموزش های آکادمیک از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی در پردیس های بین المللی ارائه می شوند.

سیستم آموزشی مجتمع بین المللی ابن سینا

نظام آموزشی مجتمع بین المللی ابن سینا مطابق با نظام آموزش بین الملل جمهوری اسلامی ایران (TIS) و منطبق بر استانداردهای بین المللی، آموزش های خود را به زبان انگلیسی ارائه می نماید. دانش آموزان با اتمام دوره تحصیلی خود در زبان انگلیسی به سطح توانمندی های زبان مادری می رسند. علاوه بر این، زبان های آلمانی و فرانسوی به صورت مستمر از مقطع ابتدایی به دانش آموزان آموزش داده می شود. آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم در مرکز توجه این مجتمع برای دانش آموزان ایرانی و خارجی قرار دارد.

نظام آموزش بین الملل در ابن سینا بر چهار ستون اصلی بنا نهاده شده است.

آموزش بر مبنای PBL یا مسئله محوری

در این سیستم دانش آموزان تنها به سمت یادگیری و انباشت محفوظات سوق داده نمی شوند، بلکه با طرح پرسش ها و مسئله های مربوط به زندگی و علوم، نگرش تحلیلی، اندیشه ورزی و خردگرایی در دانش آموزان ما تقویت می شود، شمع فراگیری و یادگیری مستمر در وجود ایشان افروخته می شود و راه یادگیری و ترقی پیش روی ایشان قرار می گیرد.

تفکر تحلیلی و انتقادی

تفکر تحلیلی و انتقادی دومین اصل آموزش در مجتمع بین المللی ابن سینا و مکمل اصل نخست است. دانش آموزان ما با فراگیری زبان، ادبیات، هنر، اخلاق، ادیان و به ویژه علوم قدرت تحلیل و انتقاد خود را توسعه می دهند و آماده تحصیلات عالی مستقل در هر یک از دانشگاه های برتر ایران یا جهان می شوند.

فن ارائه و ارتباط

فراگیری زبان ها و علوم که مورد تاکید مجتمع آموزشی بین المللی ابن سینا می باشد، زمانی می تواند اثرات مثبت خود را در دانشگاه و جامعه بروز دهد که دانش آموزان ما توان برقراری ارتباط مثبت و مؤثر را در شرایط مختلف دارا باشند و از هنر ارائه دانسته های خود به نحو مطلوب و علمی برخوردار باشند.

استادان مجرب

معلمین و اساتید مجتمع آموزشی بین المللی ابن سینا با تجارب آموزش بین المللی و اعتقاد و عشق به تدریس و تربیت دانش آموزان بر مبنای اهداف و ارزش های مجتمع بین المللی اویسینا رفتار می کنند. معلمین ما نقطه قوت و یکی از ستون های اصلی مجتمع ابن سینا می باشند.

مقاطع تحصیلی

مقطع پیش دبستان

دانش آموزان در مقطع پیش دبستان مجتمع آموزشی بین المللی ابن سینا با زبان انگلیسی آشنا می شوند و با یادگیری مفاهیم اولیه آمادگی های لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دبستان را بدست می آورند. در مقطع پیش دبستان به نیاز های جسمی و روحی دانش آموزان توجه ویژه می شود و در همکاری نزدیک با والدین مراحل رشد شخصیتی مورد توجه دقیق مربیان و معلمین قرار می گیرد.

مقطع دبستان

مقطع دبستان از کلاس اول تا پنجم را شامل می شود. آموزش ها توسط معلمین و مربیان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. در این مقطع آموزش زبان های آلمانی، فرانسوی و فارسی نیز در برنامه ی تحصیلی گنجانده شده است. علاوه بر این، برای دانش آموزانی که از مهارت های زبانی کافی برخوردار نیستند آموزش های ویژه و برنامه ریزی فردی در نظر گرفته می شود تا در کوتاهترین زمان ممکن به سطح مناسبی از زبان انگلیسی دست یابند. شرکت در کلیه کلاس ها برای دانش آموزان همراه با لذت، دوستی و همکاری با معلمین و دیگر دانش آموزان است. در مقطع دبستان علاوه بر آموزش زبان های بین المللی به آموزش ریاضیات، علوم، هنر، اخلاق و مهارت های اجتماعی و فردی نیز به صورت جدی پرداخته می شود.

مقطع دبیرستان دوره اول

کلاس های ششم، هفتم و هشتم دوره ی اول مقطع دبیرستان مجتمع بین المللی ابن سینا را تشکیل می دهند. در این مقطع نیز دانش آموزان خارجی و ایرانیان واجد شرایط با مجوز مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور پذیرفته می شوند. آموزش کاملا به زبان انگلیسی و توسط معلمین مجرب بین المللی ارائه میشود. علاوه بر زبان انگلیسی زبان های آلمانی، فرانسوی و فارسی نیز در برنامه هفتگی دانش آموزان قرار دارند. در این مقطع به رشد شخصیتی و توسعه ی توانمندی های شخصی و مهارت های زندگی دانش آموزان پرداخته می شود.

مفاهیم مورد نیاز دانش آموزان در گروه های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی در این مقطع آموزش داده میشوند تا زمینه های تحصیل موفق در دوره ی دوم دبیرستان برای ایشان فراهم گردد. تکالیف مشخص، آزمون های مستمر، کتاب های بین المللی مجتمع و نظارت دقیق معلمان نقش مهمی در رشد دانش آموزان ابن سینا ایفا می کنند.

مقطع دبیرستان دوره دوم

دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان در کلاس های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم شرکت می کنند. کلیه آموزش ها به زبان انگلیسی توسط استادان با تجربه ی بین المللی انجام می شود. سطح زبان انگلیسی فارغ التحصیلان این دوره در حد زبان مادری ارزیابی می شود و دانش آموزان فارغ التحصیل ابن سینا توان شرکت در آزمون های بین المللی و آزمون های ورودی دانشگاه ها را خواهند داشت. زبان های آلمانی، فرانسوی و فارسی به عنوان زبان های مکمل در برنامه ی آموزشی مقطع دوم دبیرستان قرار دارند. هدف مهم آموزش در این مقطع تربیت دانش آموزانی است که بتوانند با موفقیت و به صورت مستقل در هر یک از دانشگاه های معتبر ایران، اروپا و آمریکای شمالی به ادامه ی تحصیل بپردازند. تأکید اصلی همکاران و متخصصین مجتمع بین المللی اویسینا بر علوم زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است.

علاوه بر این، توسعه ی توانمندی های فردی، مهارت های زندگی، تعهدات زیست محیطی به عنوان شهروند جهانی، آشنایی با مسئولیت های اجتماعی، پذیرش آنها و فراگیری روش های برقراری ارتباط صحیح و موثر به هریک از زبان های یادگرفته شده از اهداف اصلی این مجتمع می باشد. فارغ التحصیلان ما در بهترین دانشگاه های بین المللی پذیرفته می شوند و با موفقیت تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه می دهند. امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان ابن سینا در میان پزشکان و مهندسین برجسته در ایران یا دیگر کشورهای جهان مشغول خدمت می باشند.

جلسات مستمر ماهانه با حضور والدین دانش آموزان تحت عنوان PTA جهت بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموزان و پیشبرد فعالیت های آموزشی و اجتماعی مجتمع برگزار می شوند. در این جلسات اردوهای آموزشی و تفریحی برنامه ریزی می شوند. هرساله مسئولین مجتمع برای برگزاری اردوهای تابستانی (summer camp) در مجارستان برنامه ریزی دقیق و هدفمند انجام می دهند.

منبع: الف

کلیدواژه: زبان های آلمانی مقطع پیش دبستان زبان انگلیسی بین المللی دانش آموزان مقطع دبستان دانشگاه ها بر مبنای ی آموزشی آموزش ها ی آموزش زبان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک ماده حذف شد و دانش آموزان می توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرنهایی تک ماده کنند.

در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی آید.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • درخشش دانش آموزان مشهدی در مسابقات بین المللی کشتی روسیه