Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بر اساس جدول جدید رنگ بندی کرونای شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در تیرماه از ۱۲ شهرستان‌های استان مرکزی، ۴ شهرستان  نارنجی و ۸ شهرستان زرد هستند.

بر این اساس ۴ شهرستان اراک، ساوه، دلیجان، خنداب در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان آشتیان، تفرش، کمیجان، فراهان، زرندیه، محلات، شازند، خمین در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقایسه با رنگ بندی ابتدای خرداد ماه ۳ شهرستان استان مرکزی و در مدت یک ماه گذشته از وضعیت نارنجی به زرد تغییر رنگ داده اند؛ بنابراین طبق آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های محلات، شازند و خمین از وضعیت نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده اند  .

در حالی طبق اعلام جدید وزارت بهداشت ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که در ابتدای خرداد ماه ۷ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار داشتندن.

در مقایسه با آمار خردادماه وضعیت کرونای استان مرکزی بهبود نسبی پیدا کرده و از پیک چهارم کرونا خارج شده ایم.

اما گسترش وضعیت قرمز در نوار جنوبی کشور و افزایش جدی تعداد بیماران کرونایی بستری در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر نشان می‌دهد خطر هنوز در کمین است و باید مراقب بود.

بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا مسافرت از شهر‌های نارنجی و قرمز به سایر شهر‌های کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودرو‌های شخصی به شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و جریمه ورود و خروج خودرو‌ها به شهر‌های قرمز و نارنجی به ترتیب ۱۰ و ۵ میلیون ریال است

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.


انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونای استان مرکزی رنگ بندی کرونا وضعیت نارنجی وضعیت زرد استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • هوای شهرستان‌های زیرکوه در وضعیت خطرناک
  • قطع امید بایدن از دولت نتانیاهو در غزه + فیلم
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • رفع مشکل آب شرب رودسر تا ۳ ماه آینده
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • تیپ جدید و نارنجی فرشته حسینی در تعطیلات سال نو + عکس