Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگروه ویژه سازمان ملل جزئیات شکنجه مدافعان حقوق بشر در زندان‌های آل خلیفه را فاش کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «ماری لولور» گزارشگر ویژه درباره وضعیت مدافعان حقوق بشر اعلام کرد که کارگروه ویژه سازمان ملل متحد جزئیات شکنجه سه مدافع حقوق بشر در زندانهای بحرین را فاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو آمده که گزارش‌ها نشان می‌دهد یکی از این فعالان بحرینی به نام عبد الهادی الخواجة، در یکی از زندان‌های آل خلیفه در بحرین تحت شکنجه‌های شدید قرار دارد و از ناحیه صورت به شدت دچار شکستگی شده و دو فعال دیگر به نام‌های عبد الجلیل السنکیس و ناجی فتیل در سلول های انفرادی از مراقبت‌های اولیه پزشکی نیز محروم هستند. علاوه بر آن مسئولان بحرینی این فعالان را تحت شکنجه‌های غیرانسانی مجبور به اعترافات غیرواقعی می‌کنند.

ماری لولور در این زمینه گفت شرایط این 3 مدافع حقوق بشر در زندانهای بحرین بسیار نگران کننده  است و البته فعالان دیگری همچون عباس العمران و علی عبدالامام به صورت غیر حضوری محاکمه و به 15 سال زندان محکوم شده‌اند

وی تصریح کرد که مجرم شناخته شدن مدافعان حقوق بشر در بحرین آن هم تنها به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز برای دفاع از حقوق دیگران نه تنها تاثیرات مخربی بر زندگی این افراد و خانواده‌های آنها گذاشته بلکه تأثیر وحشتناکی بر فضای مدنی این کشور دارد.

یکشنبه گذشته تیم سازمان ملل در گزارشی رژیم آل خلیفه را متهم به اعتراف گیری از زندانیان تحت شکنجه کرد که به دنبال آن محمد رمضان و حسین موسی به قتل یک پلیس در سال 2014 متهم و محکوم به اعدام شدند. این در حالی است که مقامات بحرینی اعتراف گرفتن تحت شکنجه را رد می‌کنند.

تاکید جمعیت الوفاق بر ضرورت اصلاح سیاسی فراگیر در بحریندرخواست سیاستمداران آلمانی از "مرکل" برای محاکمه سران رژیم بحرین

روز گذشته همزمان با درخواست تعدادی از مسئولان بین المللی درباره ضرورت تحرک دولت های غربی برای اتخاذ موضع های قاطع تر در قبال منامه، شماری از سیاستمداران و حقوقدانان آلمانی پیام مشابه و شدید اللحنی را به دولت «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور دادند و از برلین خواستند که موضعی قاطع علیه حکومت بحرین به دلیل کارنامه بدش در زمینه حقوق بشر اتخاذ کند.

یکی از نمایندگان مهم و برجسته آلمانی که عضو کمیته حقوق بشر در حزب اتحاد دموکرات مسیحی است که مرکل نیز عضو آن است بر ضرورت پیگرد «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه» ولیعهد و رئیس شورای وزیران بحرین و نیز مجازات و تحریم های اروپایی علیه دیگر مسئولان بحرینی تأکید کرد.

علاوه بر آن، سازمان حقوقی وابسته به سازمان ملل از بحرین خواست که دو فعال که با مجازات اعدام رو به رو هستند را آزاد کرده و به آنها غرامت بدهد زیرا آنها به شکل خشونت بار و غیر قابل توجیه بازداشت شده‌اند.

اخیرا نیز تیمی از سامان ملل که در زمینه بازداشت‌های خشونت بار فعالیت می‌کند بازداشت «کمیل جمعه منصور سلمان حسن» نوجوان بحرینی و پسر «نجاح احمد حبیب یوسف» فعال جامعه مدنی در بحرین و زندانی سیاسی سابق را به شدت مورد انتقاد قرار داد. نجاح چندی پیش به شکل خشونت باری بازداشت شده بود.

این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که اوضاع تعدادی از بازداشت شدگان و زندانیان در بحرین پیچیده شده و شدت سرکوب مخالفان توسط منامه بیشتر شده است.

«شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین اخیرا با صدور بیانیه‌ای مقامات بحرین را مسئول هرگونه خطری که «شیخ عبدالجلیل المقداد» زندانی آزادی بیان در زندان‌ آل خلیفه، در معرض آن قرار بگیرد، دانست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد حقوق بشر سازمان ملل تحت شکنجه آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

به گزارش مهر، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد