Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، تنها چند روز تا آغاز کنکور سراسری ۱۴۰۰ بیشتر باقی نمانده است، آزمونی سرنوشت ساز برای هر جوان ایرانی که می‌خواهد آینده خود را رقم بزند. کرونا یکی از آن عواملی است که از سال گذشته این آزمون بزرگ را تحت الشعاع قرار داده و بعضاً برخی از آزمون‌ها به دلیل شیوع همین ویروس در آن مقطع زمانی لغو و یا به تعویق افتاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا داوطلبان کنکور سراسری نیز خواستار توجه ستاد ملی کرونا و سازمان سنجش به شرایط موجود کرونایی و تعویق آزمون سراسری هستند.

داوطلبان آزمون سراسری و کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در پویشی هزاران امضایی که در فارس من به راه انداخته اند خواستار به تعویق افتادن کنکور سراسری بوده و از مسئولان می‌خواهند نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند، آن‌ها در بخش‌هایی از این پویش دانشجویی، نوشتند: «از شما عزیزان عاجزانه تقاضا داریم ضمن حمایت از جوانان، تصمیم بهتری در این باره گرفته شود و کنکور سراسری همچون سایر آزمون‌های ملی امسال نیز با تعویق برگزار شود چرا که این خواسته بسیاری از جوانان در فضای مجازی که بستری برای ارائه درخواست ملت است بوده فارغ از آن به دلیل اهمیت کنکور سراسری در آینده جوانان و همچنین لزوم رعایت عدالت و آرامش ذهنی برای داوطلبان که تعویق این آزمون را اقتضا می‌کند بار دیگر از شما عزیزان خواهان یاری هستیم.»

فارس من، براساس تعهداتش درباره رسیدگی به مطالبات مردمی، سلسله گزارش‌هایی را درباره تعویق آزمون‌ها پیگیری کرده و امروز نیز رسیدگی به موضوع تعویق کنکور سراسری را در دستور کار خود قرار داده است.

گفت ‌وگو با سردبیر پویش  هزاران امضایی«کمپین تعویق کنکور سراسری۱۴۰۰ » یکی از اقداماتی بوده که تاکنون فارس من توانسته است در راستای پیگیری مطالبات داوطلبان کنکور سراسری، به سرانجام برساند. این گفت‌وگو با واکنش بسیاری از سوی داوطلبان آزمون‌های سراسری و ارشد روبه رو بوده که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌توانید بخوانید:

علی   

 تو رو خدا حداقل اگر هم به موقع امتحان سراسری برگزار میشه سوالات استاندارد باشه واقعا بچه ها با تمام این مشکلات ( آموزش غیر حضوری. بیماری کرونا و......) بچه‌های مدرسه مون کلا عصبی شدیم با اینکه مدرسه خوبی داریم و رقابت شدید هست با این سوالات غیراستاندارد و اعداد ارقام نامناسب با روح وروانمون بازی میکنند به خاطر همین بعد کنکور خودکشی وبیماری عصبی منجر میشه.

Melina

هزینه هایی که داوطلب مشترکا برای دو ازمون پرداخت کردند ولی از شرکت در یکی از ازمون ها محروم میشن بهشون برمیگیرده یا میره تو خزانه دولت؟؟؟؟؟؟

ناشناس

لطفاً فکری به حال من که دو سال پیش رفتم سربازی بعددا امسال اومدم با منابع نظام قدیم شروع کردم ولی در بهمن ماه گفتند فقط نظام جدید رو امتحان میگیریم باشید.....به دلیل مشکلات مالی هم تقریبا تا عید طول کشید کتاب هامرو بگیرم ......این کجاش عدالته که اینقدر بی تفاوت باشی جناب مسئول........لطفاً کاری بکن.

بهار

 فارس من ، التماس میکنم پیگیری کن.

کوثر

سلام به فارس من الان تعداد حمایت ها از ۱۰۰۰۰هم رد شد خواهشا پیگیری کنید.

ناشناس

خواهش میکنم در روند ازمون ها اختلال ایجاد نکنید و کار درست و منطقی رو انجام بدین . اره میدونم که ممکنه بعضی ها مشکلی با برگزاری کنکور در زمان مقرر شده نداشته باشن اما بااور کنید کم نیستند اون هایی که واقعا مشکل دارن و صداشون به هیچ جا نمیرسه توروخدا درک کنین و آزمون رو کمی عقب بندازین واقعا این خواسته زیادی نیس چرا اینقدر مقاومت می‌کنین.

F.a

واقعا دیگه نمیدونیم باید به چه زبونی و از چه طریقی حرفمون رو به گوشتون برسانیم...خواااااهشااااا یکم و فقط اهمیت بدین و ظلم نکنید در حق هزاران نفر..

حکیمه غلامی نژاد

فارس من لطفا کمپین تعویق کنکور سراسری رو چک کنید تعداد امضاها ب ده هزار تا رسیده .پس قید برخی باید از پست اینستاگرامی حذف بشه و قید اکثرا جایگزین بشه.ممنون

زهرا

سلام من و چندتا از دوستام داوطلب مشترک سراسری وارشدیم خواهشابگیدتکلیف مااین وسط چیه چرابه حرف یک میلیون داوطلب که خواستارتعویق سراسرین بی توجهی کردیدماداوطلبان مشترک این وسط چه گناهی داشتیم که ازحق انتخاب رشته محروم بشیم رسیدگی کنیدخواهشااااااااااا.

علی

بچه ها همین الان نهاد ریاست جمهوری رو گرفتم گفت خط ها تکمیل هستن، ساعت دیگری تماس بگیرید. دمتون گرررررررم پرقدرت ادامه بدیم

ناشناس

خدایا ما از تو خواستیم .مگه خودت نگفتی مرا بخوانید تا دعای شما رو اجابت کنم . خواندیمیت خدا .اجابتش با تو.

ناشناس

برو کارت ورود به آزمون تو بگیر بابا

ناشناس

مسلمونا به دادمون برسید.به داد یه عده جوان که دارن ار جون مایه میزارن برای آینده شون.بدون هیچ پشتوانه ای.هرکی پیامم رو میخونه جونه عزیزش قسمش میدم نشر بده بلکه یه نفر برای رضای خدا به دادمون برسه.

ناشناس

تمام رکورد های فارس رو جابجا کردیم از تعداد امضای کمپین تا تعداد کمپین تا پر بحث ترین تا پرخواننده ترین. دیگه به چه زبونی باید درخواست بنماییم؟

سجاد برازش

آهااای ملت پیک پنجم با کرونای جهش یافته تو راهه پارسال موقعی کنکور برگزار شد که روزانه زیر 3 هزار نفر مبتلا داشتیم الان روزی 10 هزار نفره، اونم با کرونای های جهش یافته این همه تفاوت قانع کننده نیست؟؟؟؟؟؟

ابوالفضل سعیدی

آقا سلسله مراتب ازمون های ملی رعایت نشد و نظام قدیمای بدبخت چه گناهی کردن که اوایل اذر ماه گفتن که تمدید نمیشه نظام قدیم و فاصله 20 روزه هم که رعایت نشده چرا لج بازی در میارید اصلا من نمیفهمم چرا تعویق نمیخوره به والله که خدا میبینه خدا میشنوه دلاتون رو اخه این چکاریه که بعد انتخابات زود کنکور بگیرید در حالی که مرداد بیشتر مردم واکسینه میشوند و مطمئنا شرایط بهتره...

هانیه

همش بهانه خسته شدیم از دست اینا والا هر سال یه عده میان فقط میگن تعویق فقط همین!حالا بشه یا نشه واسشون هیچ فرقی هم نداره. فقط نظم سیستم هزارجا رو به هم میزنن و نظم ثبت نام وکلاس های دانشگاه ها رو همین و بس!!!

..

پارسال کنکور برگزار شد و هیییچ اتفاقی نیوفتاد و پروتکل هاکاملا رعایت شده بود.اینایی ک میگن کنکور تعویق بندازن یک سال فرصت داشتن کنکور بخونن ولی نخوندن و دنبال بهانه ان .کنکور تو وقتش باید برگزارشه من دیگه حوصله ندارم به تعویق بیوفته.ارزوی موفقیت برای کنکوری های عزیز.

ناشناس

آقایون ستاد مبارزه با کرونا که به فکر ارشدا هستین یه کمی هم به فکر ما کنکور سراسری ها باشید که تعدادمون بیشتر از اونا و سن و سال ما کمتر از اونا هست. فقط یه سوال آیا خون آنها رنگی تر است یا دور از جان ما سراسری ها آدم نیستیم کدومش؟

کیم

خواسته زیادی نیست...ترتیب آزمونهای ملی رعایت شه وگرنه معلوم میشه که بخاطر پوشاندن مسائل دیگری جان این همه کنکوری رو به خطر انداختین #تعویق کنکور سراسری #ترتیب آزمونهای ملی رعایت شود.

شهرام

جهت رعایت عدالت اموزشی خواستار تعویق کنکور سراسری هستیم.

صدای کنکوری‌ها

تعویق بدین اینقدر ما سراسری هارو اذیت نکنین مسئولین به فکر باشین شماهایی که اینجوری چشم و گوشتون رو روی درد بچهای این ملت بستین بابا شما نماینده مایین برای اداره کشور شما انتخاب پدر و مادرهای ما هستین تا آرامش رو با تصمیم های درستتون به ماها برگردونین ولی کمترین حقمون رو نمیدییییین؟؟

یک داوطلب مشترک

خبرگزاری محترم فارس با تشکر از زحمات شما لطفا سریع تر با مسئول مربوطه مصاحبه نمایید.

مظلوم کنکوری

آزمون وکالت سه دفع تعویق خورد چرا به ما همون یه بارشم تعویق نمیدین چقد مظلومیم ما.

عدالت خواه

یعنی واقعا باید واسه کوچکترین حقمون اینقدر خواهش کنیم؟

هانی

لطفا تعویق بدین مگه ما چ فرقی با بچه های پارسال داریم:))،اموزشمون ک مجازی بود حداقل یکم فرصت بدین تا بیماری ازمون دورشه،عدالت و رعایت کنین.

آیسا فرجی

من یه پشت کنکوری هستم که بسیار هم تلاش کردم و مطمنم رتبه خوبی میارم کسی که نخونده باشه براش تعویق یا عدم تعویق فرقی نمیکنه اونوقت چطور بعضیاتون میگید ما به خاطر تنبلی دنبال تعویقیم؟! ۱۰ ماه فرصت مطالعه برای کتکور دادن تازه چند ماه طول کشید مشخص کنن که کنکور نظام قدیم برگزار میشه یا نه! الان هم که داریم بین آینده مون و سلامتی خانواده مون واقعا این حجم از بی مسئولیتی و بی نظمی.

کنکوری

خیلی جالبه ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه ریزی چندین ساله سنجشو که سازمان مجریست زیر سوال میبره هیچی دیگ اگه داوطلب ارشد نتیجه نگیره شانس کارشناس رشته جدید هم از دست میده وباید یک سال دوباره درس بخونه.

الهه  تعویق کنکور درخواست اکثریته کاش بش رسیدگی کنید چرا هیچ کسی به سراسریا که بیشترین جامعه آماری هم داره توجه نمیکنه. بهار

فارس من ، خواهش درست و حسابی پیگیری کن.

فارس من به عنوان حامی مردم، همواره سعی در  پوشش و انعکاس مشکلات و دغدغه‌های مردمی داشته و از این رو تلاش‌های بسیاری را برای به سرانجام رساندن مطالبات مردمی خواهد کرد، باید دید آیا  مسئولان حوزه آموزشی کشور به خواسته داوطلبان کنکور سراسری و ارشد پاسخ مثبت خواهند گفت؟

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش لغو کنکور سراسری تعویق کنکور سراسری آزمون ها فارس من بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این همایش اظهار کرد: هر کدام از آزمون‌های کشوری سختی و پیچیدگی‌های خاص خود را داراست، اما همه فکر می‌کنند فقط کنکور سراسری اینگونه است.

وی افزود: آزمون استخدامی اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب برگزار شد و تاکنون آزمون سراسری گروه علوم تجربی با شرکت ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار نفر بیشترین داوطلبان را در طول تاریخ دارا بود‌ه است، اما گسترده‌ترین آزمون کشوری مربوط به آزمون استخدام آموزش و پرورش است که با بیش از یک میلیون داوطلب برگزار خواهد شد.

پورعباس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته و شبکه‌ای در کنکور سراسری به ثمر ننشت؛ تاکید کرد: مصوبه شورای امنیت کشور و حضور با اقتدار نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، پلیس و ... باعث شد تا کنکور ۱۴۰۱ را امن برگزار کنیم و کنکور ۱۴۰۲ با اقدامات بهتری محقق شد.

وی گفت: اگر هر کدام از سوالات کنکور دارای روایی کامل نباشد، باعث ایجاد یاس و ناامیدی در داوطلبان خواهد شد و تلاش آنها را به شکلی زیر سوال می‌برد، پس باید از راس تا نقش پشتیبانان برگزار کننده آزمون‌ها تمام وظایف سنگین کارشناسان و مسئولان به خوبی انجام شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: یکی از آفت‌هایی که دچارش شدیم و ضربه خوردیم آنجا بود که اطمینان بخشی کردیم، غایبان را جدی بگیرند، شبکه‌ها عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه غیبت کنند که از آن بهره هم می‌برند.

پورعباس افزود: جمع آوری پاسخ نامه‌ها را جدی بگیرید، همه کار‌ها مهم است. بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار نفر که بخش عمده‌ای از آنها گزینش شده اند و نزد سازمان سنجش پرونده دارند و مطمئن هستیم کاملا امین هستند و از این فرآیند سرنوشت ساز پاسداری می‌کنند.

وی بیان کرد: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور طراحی و اساسنامه آن تصویب شده و برای ابلاغ آماده است و با توصیه‌های انجام شده قرار است پس از آزمون سراسری نوبت اول ابلاغ شود، وظیفه این سازمان در ۲ حوزه ارزشیابی نظام‌های آموزشی و ارزشیابی داوطلبان ورودی انجام خواهد شد، یعنی هم برای دانشگاه داوطلبان را و هم برای داوطلبان دانشگاه را ارزیابی می‌کنیم و مسئولیت برگزاری تمام آزمون‌های سراسری که در کشور گرفته می‌شود از آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش تا آزمون‌های دکتری، صلاحیت حرفه‌ای و ... را در بر خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: با روش‌های نوین طراحی شده امیدوار هستیم تنوع برگزاری امتحانات را از حالت تشریحی به تستی هوشمند داشته باشیم.

پورعباس گفت: روند آزمون‌های تمام الکترونیک را دنبال می‌کنیم و این آزمون‌ها به شکلی است که هر سوال پس از پاسخ به سوال قبلی به داوطلب داده می‌شود، برای اجرای این شکل از آزمون‌ها به سخت افزار نیاز داریم، یعنی هر داوطلب باید یک وسیله الکترونیکی داشته باشد که شرکت‌های دانش بنیان هوشمند این وسیله‌ها را طراحی کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین برای این آزمون‌ها به بودجه و محل برگزاری نیاز داریم، از دانشگاه‌ها می‌خواهیم سالن‌هایی را برای انجام این کار در نظر بگیرند تا تجهیز شود و همه ۱۷۰ آزمون سازمان سنجش در این سالن‌ها برگزار شود که منبع درآمد خوبی برای دستگاه هاست. البته، آزمون‌ها باید با تعداد کمی داوطلب شروع شود و تعداد داوطلبان به تدریج افزایش یابد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا